2023-10-19, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bahrein
Vad var din startvikt/längd?

Jag är 156cm och väger 68,5kg. Vill gärna få ner mitt BMI till 25.
Citera
2023-10-20, 23:39
Medlem
MustigGulaschs avatar
Jag tänkte köra en liten uppdatering 2 veckor in i "programmet"

Jag är man, runt 40, 185 cm lång.
Målet med Ozempic är att gå ner från 89 till 79 kg.

Anledningen till att jag överhuvudtaget tar Ozempic är för att jag ha tränat oerhört mycket under lång tid och fortsatt legat på samma vikt. Mitt kaloriintag har m.a.o legat kvar på det jag förbrukat. Och jag tränar med målet att bli fit och gå ner i vikt. Min träning består i främst medel- och långdistanslöpning där jag idag ligger på c:a 5:00/km, men ingen förbättring har skett på 1 år.

Jag har fru och barn, vilket tyvärr gör att det alltid finns saker att snacksa på i hemmet. Och jag har alltför dålig självdiciplin för att stoppa mig själv när suget väl kommer. Jag kan t.ex utan att blinka stoppa i mig ett halvt Tom & Jerry-kexpaket en tisdagskväll när ingen ser.

Jag missade en sak i början, och det var att man skulle börja med 0.25 mg. Jag gick direkt på 0.50 mg. Det tog c:a 2-3 dagar innan jag kände effekt. Men när medlet/placebo väl kickat in så försvann allt sug jag vanligtvis känner. Från det att jag vaknar tills dess att jag går och lägger mig. Jag gick från att äta från den stund att slog upp ögonen tills att jag gick och la mig, till att istället äta lunch och middag. Thats it. Inget annat. Inget snacksande däremellan. Jag har utan att egentligen tänka på det gått in på periodisk fasta, där jag äter under ett 6-timmars fönster. Känner inget sug alls.

Jag tränar fortsatt lika ofta, men med mycket lägre intensitet. Säg att jag sprang 3 mil i veckan tidigare, så ligger jag nu idag kanske på 1.5 mil. Och hastigheten ligger på 6:30m/km istället för 5:00m/km. För jag orkar helt enkelt inte. Det finns ingen kraft kvar i kroppen.

jag uppskattar att jag backar ca 1500 kalorier om dagen idag. Äter mycket mindre portioner och bara 2 ggr om dagen.

Jag har gått ner 4 kg hitills. 1-2 kg av dessa borde vara vatten då kolhydraterna fått stryka på foten vilket bider vätska. Jag har en begränsad mängd mat jag klarar att konsumera innan illamåendet slår till, och då väljer jag helst proteiner. Druckit noll alkolhol sedan start. Mår illa av tanken av öl. Och jag fucking älskar öl. Känner bara illamående vid eller efter måltid. Inga andra symptom.

Just nu är jag nyfrälst gällade Ozempic, och kan inget annat än sjunga dess lovord. Återkommer senare med mer information.
Citera
2023-10-21, 07:06
Medlem
Jormapormas avatar
Funkar! Finns andra sorter som kan skrivas ut då Ozempic riktar sig till diabetespatienter.
Citera
2023-10-21, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsInspectorGadget
Velar lite om att beställa utan recept eller försöka få från yazen... Är nojjig som fan och känns läskigt att köpa utan recept men har diabetes av fel typ (typ 1) så skulle inte få recept via yazen om jag var ärlig (har ändå bmi på typ 28).

I USA ger de många med typ 1 Ozempic men inte i Sverige. Har läst om vad man ska tänka på som typ 1:are om man tar den och vill ändå testa men vet inte om yazen har tillgång till alla ens journaler så att de kan se det? Kanske inte iom att de frågar i början bla om man har insulinbehandlad diabetes? Har för mig att "allmänna" blodprover inte testar hba1c heller utan ev bara om blodsockret är högt i stunden man tar provet. Hur går det egentligen till med yazen? Har läst att det bara är chatt och blodprover? Kan inte ljuga på telefon för fem öre nämligen
Hej! Jag har typ 1 diabetes och ett bmi på ca 30. Det var inga problem för mig att få ozempic. Var hos min diabetesläkare och bad om den. Gick även på högkostnadsskyddet!😃 Ska ta fjärde sprutan i helgen, gått ner ca 4 kg. Dämpad hunger, ytterst lite illamående. Fick dock ett kräkfall då jag drack för många öl😆
Citera
2023-10-21, 14:03
Medlem
Ja alkohol och Ozempic går ej hand i hand. Och eftersom du har diabetes får du ju det under högskostnadsskyddet
Citera
2023-10-21, 14:03
Medlem
Skulle vara till dig ovanför
Citera
2023-10-21, 14:08
Medlem
Jag började själv på Ozempic 15 augusti och har i dag gått ner 7 kg! Står fortsatt på lägsta dosen på 0,25 och som det verkar nu tycks jag kunna fortsätta tappa vikt på den dosen ☺️
Citera
2023-10-22, 17:31
Medlem
Någon här som blandat Semaglutid / Ozempic med centralstimulernade medicin? Pratade med kundsupporten där jag inhandlade mitt och de avrådde mig helt från att blanda Semaglutiden med andra läkemedel, främst stimulanter då det få blodsockret att falla drastiskt.

Med centralstimulerande syftar jag på Metynor 30mg. Brukar ta det innan jag ska jobba på helgerna för att orka med.
Citera
2023-10-23, 17:42
Medlem
Bomullsvantens avatar
Någon som har använt Ozempic från Ozempicsverige butiken och kan dela med sig om det haft någon effekt eller bara är skit i vialerna?
Citera
2023-10-24, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomullsvanten
Någon som har använt Ozempic från Ozempicsverige butiken och kan dela med sig om det haft någon effekt eller bara är skit i vialerna?

Tror alla inkl jag själv hyllar den butiken och dess produkter.
Citera
2023-10-24, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaitanya
Tror alla inkl jag själv hyllar den butiken och dess produkter.
Vad bra! Jag har beställt för en vecka sedan och inväntar leverans. Hur länge fick du vänta på att få hem det?
Citera
2023-10-24, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Ozempic, vad är det egentligen? En bekant fick det utskrivet som bantningsmedel men en annan jag känner har det mot diabetes. Båda gick ner flera kilo, aptiten och hungern minskade. Det finns bara på recept och är svindyrt. Nån som använder eller vet mer?
Efter nu 8 doser 0.25mg Ozempic kan jag presentera mina resultat av två månader med Ozempic.

Jag har kombinerat mina injektioner med daglig oralt intag av 2 x 1 000mg Metformin, morgon och kväll.

Efter 59 dagar med Ozempic har jag gått ner 24kg. Jag började på en relativt hög vikt, BMI 44.5 - vilket bidrar till en snabbare viktnedgång. Idag är jag på BMI 39. På två månader är jag väldigt glad över hur väl detta fungerar. Jag har inga negativa biverkningar direkt bortsett från en körig mage, men det överlever jag. Har i stor sätt ingen hunger och absolut inget sug efter något. Fet mat var min svaghet (pizza, pommes, friterad kyckling) men har inte haft något behov av det en endaste dag sen jag började.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in