2023-10-24, 20:50
Avslutad
Varför stödjer svenskar Israel?
För att media säger så..
Citera
2023-10-24, 20:50
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Helt rätt. Det är jävligt obehagligt att den politiska debatten i Sverige reducerats till en sorts korkad pingismatch mellan "högern" och "vänstern", vilket f.ö. mest är etiketter renons på djupare ideologiskt innehåll i dag. Folk är verkligen så jävla dumma på riktigt att de tror att det gör dem till höger att markera distans till en schablonmässig vänster. "Vi tycker tvärtom." Det är faktiskt jätte-, jättemånga bara här på FB som tror att det uteslutande är "vänstern" förbehållen att kritisera Israel och israelisk skitpolitik. Seriöst. Så blir det en höger-vänster-fråga av detta också. Man kunde precis lika gärna diskutera om hårdrock eller synth är coolaste stajlen.
Spännade, vad har du för åsikt i frågan?
Citera
2023-10-24, 20:52
Medlem
tjallepetters avatar
För att juden vann över germanen och nu är germanen judens hund.
Citera
2023-10-24, 20:55
Medlem
xmz1312s avatar
Egentligen stödjer jag ingen sida på det sättet - mer än att jag stöttar Israel i kampen mot terrororganisationer. Terrororganisationer som inte vill se en tvåstatslösning t.ex..

Jag skulle helst av allt vilja se en tvåstatslösning. Och sen kan vi bara släppa det och förhoppningsvis kan de bygga bra saker vid sidan av varandra.. även om ett visst hat nog aldrig kommer släppa...

Men den brutala terrorn osv måste ju stoppas, annars kommer vi få massa problem i västvärlden också.. Så därför stöttar jag Israel i just det. Inte direkt överlag..(om det inte skulle visa sig att det enda palestinierna har kvar är terror och judehat..). Hoppas inte. Hoppas några kloka röster kan kliva fram i och efter allt detta.. från bägge sidor givetvis.. typ så.
Citera
2023-10-24, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Jo, de gör de:
https://x.com/Know_More_News/status/1624214859218034688?s=20

Det är bara smörja, letar man på internet finns allt möjligt skit.

Jag är judinna och har aldrig hört om detta och ingen annan jag känner heller
Citera
2023-10-24, 21:01
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
För att dumsvenne fortfarande inte fattat att det inte finns ett ord som sägs i judemedia som går att lita på. Numera är det tydligen godkänt att uppmärksamma problemen kring både invandringen och muslimer. Men när det gäller folkgruppen som ligger bakom den förda politiken, samt allt annat lidande som pågår i väst/MENA så är det istället tal om antisemitism och nazism.

Judarna spränger bort både sjukhus och kyrkor med skyhöga civila dödsoffer, deras lögner och bortförklaringar är dessutom taffligare än någonsin, men dumsvenne köper hela paketet ändå. Tydligen så är fortfarande en stor del av befolkningen i västvärlden helt enkelt för dumma för att förstå den allra första regeln när det gäller den internationella juden:

Fish swim, birds fly, Jews lie.
Senast redigerad av YeeNaaldloshii- 2023-10-24 kl. 21:27.
Citera
2023-10-24, 21:03
Medlem
Tycker bägge är avskum så att de håller på att utrota varandra är inget som jag kunde bry mig mindre om.

Svenskar generellt ogillar muslimer mer och mer pga hur dessa avarter betett sig i Sverige en längre period och jag tror att det är huvudanledningen till stödet till Israel.
Citera
2023-10-24, 21:05
Avslutad
När tågade länder som Iran, Irak, Palestina mm för mänskliga rättigheter senast?

Jag menar inte protesterade mot upplevda orättvisor mot sig själva, som exempelvis att judar och kristna existerar, utan något handfast man kan ta på?
Citera
2023-10-24, 21:08
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Spännade, vad har du för åsikt i frågan?
Det hör ju inte riktigt till trådens ämne, men låt oss säga att jag är anti-Israel. Det finns inte en jude i världen som skulle lyfta så mycket som ett finger för oss. Alla judar jag känner är sekulära "svenska judar" och har nolltolerans för kritik mot judisk etnocentrism eller staten Israel. I Israel är det etter värre.
Citera
2023-10-24, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Tycker bägge är avskum så att de håller på att utrota varandra är inget som jag kunde bry mig mindre om.

Svenskar generellt ogillar muslimer mer och mer pga hur dessa avarter betett sig i Sverige en längre period och jag tror att det är huvudanledningen till stödet till Israel.

Det är som vurmandet för romer. Svennar försöker godhetsknarka genom att sympatisera med romer. Råkar de sen börja umgås med romer eller försöka interagera med dem så inser de snart att de blir ljugna för, bestulna och utnyttjade. Det slår aldrig fel. Muslimer är ok så länge de får ut något av dig och att du tar hänsyn till deras känslor, behov och eventuella olater. Om du börjar ställa motkrav eller ifrågasätter så är du inte vatten värd. Muslimer och romer är de mest egoistiska och kallhamrade folk som finns. Tätt följda av kineser, judar och ryssar. I deras kulturer så har man aldrig tjänat på att vara empatisk eller hänsynstagande.
Citera
2023-10-24, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det hör ju inte riktigt till trådens ämne, men låt oss säga att jag är anti-Israel. Det finns inte en jude i världen som skulle lyfta så mycket som ett finger för oss. Alla judar jag känner är sekulära "svenska judar" och har nolltolerans för kritik mot judisk etnocentrism eller staten Israel. I Israel är det etter värre.

https://www.facebook.com/reel/279433844998673?fs=e&s=TIeQ9V

Allahu Akbar!

Sympatier förtjänar man. Finns ingen mussla som kommer lyfta ett finger för dig heller men ”nationella” rörelsen anno 2023 dör på muslimkullen. 400 miljoner, 22 arabstater och ni är verkligen helt besatta av att få till en 23:e är prioriteringen för hembygdsfolket.
Senast redigerad av Krakem 2023-10-24 kl. 21:21.
Citera
2023-10-24, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingfucks
Och du tror att Hamas kommit till makten genom fria demokratiska val? Att Hamas handlingar är avskyvärda råder ingen som helst tvekan om. Att Israel har rätt att försvara sig är ju åxå sant. Men att ett redan plågat folk ska behöva utstå den etniska rensning som just nu pågår som följd av Hamas handlingar är fruktansvärt. Palestinas folk har varit förtryckta sedan andra världskrigets slut och det blir bara värre och värre. Det Israel gör och har gjort i Gaza och på Västbanken kommer bara att göda extremisten ännu mer.

Vad anser du man ska göra då? En korridor ut ur Gaza för oskyldiga palestinier, och att svälta ut Hamas?

”Hamas leader's son who became a spy explains what Hamas really wants”
https://m.youtube.com/watch?v=jwvsrybklf8&pp=ygUHSXNyYWVsIA%3D%3D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in