2023-10-24, 18:34
Medlem
Ja sett detta beteende av i stort sätt alla på min arbetsplats. Dom har köpt Findus/Dafgård osv. Och innan dom stoppar in den i mikrovågsugnen så sticker dom hål säkert 10 st så man nästan behöver hörselskydd? Varför inte bara göra ett snitt med kniven istället för att försöka döda den innan?
Citera
2023-10-24, 18:37
Medlem
styckets avatar
Plasten bryts ju inte igenom om man inte tar en viss kraft.
Citera
2023-10-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Plasten bryts ju inte igenom om man inte tar en viss kraft.

Det är en jävla skillnad om man petar hål med gaffel vs. kniv så ditt argument håller inte.
Citera
2023-10-24, 18:49
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoohye
Det är en jävla skillnad om man petar hål med gaffel vs. kniv så ditt argument håller inte.

Jo visst du har en poäng, använder själv kniven ibland.

Men grejen är att det väl på förpackningen att man ska använda en gaffel?

Detta är väl dels pga anledningen man själv märker, att plasten blir mer som en flärp när du använder kniven och plasten hänger liksom ned på maten.

Samt att små hål över hela ska ge en jämnt värmd rätt snarare än ett stort hål i mitten.

För egen del funkar alla metoder, drar ibland av plasten helt efter ett tag med stort knivsnitt. För värmer ofta på över 200grader. Då brukar plasten smälta och hamna på rätten. Men den hårdnar liksom så man kan ba plocka bort den vid det laget.
Citera
2023-10-24, 18:51
Medlem
Jag sticker ned gaffeln hårt upprepade gånger! Som en galning! Det är tillfredsställande och ger utlopp för inneboende ilska.
Senast redigerad av voizo 2023-10-24 kl. 18:52. Anledning: Fel
Citera
2023-10-24, 18:53
Medlem
tastass avatar
Platsen punkteras kraftfullt med en gaffel, mest beroende på att det är en gaffel man har tillgänglig då man tänkt sig använda denna som verktyg för inmundigandet av måltiden. Att plocka fram ytterligare ett redskap känns överflödigt
Citera
2023-10-24, 18:56
Medlem
Sverige håller på att gå under och här sitter du och bryr dig om petitesser? Skärp dig förfan!

Men jo, håller med dig... Det är jäkligt störande 😉
Citera
2023-10-24, 18:58
Medlem
Du måste få spel när de stänger mikroluckan. Brukar krävas en liten smäll.
Citera
2023-10-24, 19:00
Medlem
Citat:
Jo visst du har en poäng, använder själv kniven ibland.

Men grejen är att det väl på förpackningen att man ska använda en gaffel?

Detta är väl dels pga anledningen man själv märker, att plasten blir mer som en flärp när du använder kniven och plasten hänger liksom ned på maten.

Samt att små hål över hela ska ge en jämnt värmd rätt snarare än ett stort hål i mitten.

För egen del funkar alla metoder, drar ibland av plasten helt efter ett tag med stort knivsnitt. För värmer ofta på över 200grader. Då brukar plasten smälta och hamna på rätten. Men den hårdnar liksom så man kan ba plocka bort den vid det laget.

Jag håller med dig om att små hål kan vara bättre än ett snitt i plasten. Men att köra den i 200 grader med plasten på är ju helt fel. Skall du värma den i vanlig ugn skall plasten plockas bort före värmning.
Citera
2023-10-24, 19:02
Medlem
styckets avatar
Citat:
Jag håller med dig om att små hål kan vara bättre än ett snitt i plasten. Men att köra den i 200 grader med plasten på är ju helt fel. Skall du värma den i vanlig ugn skall plasten plockas bort före värmning.

Absolut, men det är väl just därför man ger instruktioner på förpackarna att använda gaffel.

Åtminstone har för mig att det står, inte kniv.

Och som sagt, med gaffeln krävs ett visst tryck annars kommer man inte igenom.
Citera
2023-10-24, 19:06
Medlem
Citat:
Absolut, men det är väl just därför man ger instruktioner på förpackarna att använda gaffel.

Åtminstone har för mig att det står, inte kniv.

Och som sagt, med gaffeln krävs ett visst tryck annars kommer man inte igenom.

Nu har jag inte ätit en frysrätt på säkert två år, men jag är ganska säker på att det står att man skall "sticka hål på plasten" och det säger inte vilket verktyg man skall använda.
Citera
2023-10-24, 19:08
Medlem
styckets avatar
Citat:
Nu har jag inte ätit en frysrätt på säkert två år, men jag är ganska säker på att det står att man skall "sticka hål på plasten" och det säger inte vilket verktyg man skall använda.

Möjligt, men om det står "sticka hål", så förknippar nog folk det med runda hål snarare än snitt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in