Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Trodde det var 08.56 den bilen rygget opp?
Men bra de ikke drøvtygger på Ås-sporet ihvertfall. Kanskje til og med verd å betale
for en uke med Db+, ihvertfall hvis de byr på konkret informasjon.
Jeg nevnte Dagbladet Pluss artikkelen for noen dager siden. Uten å lenke til den.
Intet nytt.
Kun en oppsummering av tidslinjen omtrent slik vi kjenner den fra tidligere. Kanskje litt tynnere.
Siterer avslutningen på artikkelen. Litt Tom Hagen vennlig, og litt politi fiendtlig.
Grø**ttum ønsker ikke å gjøre en revisjon av politiets arbeid. Han tror likevel det kan sitte langt inne for dem å henlegge, spesielt i en så prestisjefylt sak.
- Tradisjonelt sett, må man etter hvert begynne på nytt. Snu dokumentbunken. Undersøke om det er noe de har oversett. Jeg tror de er i den fasen nå.
Dagbladet har vært i kontakt med Øst politidistrik for en kommentar til denne saken. De vil ikke kommentere status på etterforskningen nå.
Kilde: Dagbladet Pluss, Lørdag 21. oktober 2023
Tidligere Kripos-topper: - Sikkert spor
Jeg ser at jeg må finlese artikkelen for å finne koblinger opp mot overskriften på artikkelen.
Etterforsker 1 konkluderer slik:
- Deretter ser de på de kriminaltekniske sporene, det som ble funnet der hun sist ble observert. Men hvis ikke politiet får noe mer ut av disse sporene, må de også stoppe opp, sier Sandstad.
Han tror politiet opplever det i denne saken.
- Nå har de nok kommet dit at de må se gjennom det de har med nye, friske øyne. Snu bunken. Dobbeltsjekke.
Så er det Person 2, en kriminaltekniker, som skal ha pekt på Sprox-sporet som spesielt interessant, uttaler seg slik:
- De leter etter fotavtrykk, fingeravtrykk, rester av fiber. Blodspor. Oppkast. Avføring. Politiet har sikret sporene i denne saken, mye er undersøkt, men så står de igjen med det som de ikke klarer å sjekke ut.
Politiet vet ikke hvor alle sporene kommer fra, sier Angel.
- Det som er interessant, er de ukjente sporene. DNA, fingeravtrykk, skoavtrykk. Dette er spor som man mener at stammer fra noen som har vært på stedet. Og så kan det komme ny informasjon fra vitner.
Den 3. eks-kripos, nå privatetterforsker, mener 08:56-bilen som rygget opp mot S4, skal være et "sikkert spor". Siterer hva han uttaler:
Politiet har ikke kontroll på hvem som kjørte bilen, ifølge etterforskeren, de har delt teorien om at hun kan ha blitt fraktet fra hjemmet i bilen.
- I mange sammenhenger, er de enkle sporene ofte de rette. Men nå har det jo gått flere år. Vi vet ikke så mye om hva politiet har gjort den siste perioden.
Resten av konklusjonen hans har jeg allerede sitert ovenfor. Avslutningen av artikkelen.
Helt greit for meg at Dagbladet Pluss vinkler sine artikler mer litt mer Tom Hagen vennlig enn øvrige medier.
Men, reagerer på at google ikke finner DB+-artikler når jeg søker på Anne-Elisabeth Hagen. Hvorfor? Noen som vet?