2023-10-24, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImaTroll
Hittade en artikel som har bäring på den aspekten.

Kan man bli skattepliktig för en privat insamling? Frågorna är många. Skatteverkets rättslige expert Yngve Gripple svarar.

Vad gäller för privat insamling?
– Det ska vara tydligt vad pengarna ska gå till och att det är gåvor utan motprestation till en själv eller till annan mottagare och utan att man utför något arbete eller bedriver någon verksamhet. Om man vill göra en insamling till välgörande ändamål ska man kunna redovisa hur man har använt pengarna.

Vad ska man tänka på om man startar en privat insamling?
– Man ska vara väldigt noga med att redovisa vad pengarna ska användas till och vad de sedan gått till.
Händer det att ni utreder privata insamlingar?

– Ja. Skatteverket har ju olika sätt att utreda förhållanden, vi kan begära ut kontoutdrag från banker och göra utredningar av personer som startat insamlingar. Då begär vi in kvitton och andra underlag.

https://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/skatteverkets-expert-det-har-galler-for-privat-insamling/

Med tanke på att Cedergrens fått in minst 850.000 får man hoppas att dom inte väljer att slanta av Felicias skulder hos KRF. OCH att man har ordentligt med riktiga kvitton.

Kam vara på tiden att skicka in en anmälan så skatteverket får kolla på det.

https://skatteverket.se/omoss/kontaktaoss/mejlaoss/tipsaommisstanktfusk.4.7afdf8a313d3421e9a9561.html
Citera
2023-10-24, 12:53
Medlem
Nu har svinen ändrat beskrivningen på deras GFM sida.
Från frakturer i nacke och rygg samt svullnad i hjärnan till endast svullnad i hjärnan.
Senast redigerad av Hyllbordet 2023-10-24 kl. 12:56.
Citera
2023-10-24, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyllbordet
Från frakturer i nacke och rygg samt svullnad i hjärnan till endast svullnad i hjärnan.
Det här är sånt satans solklart bedrägeri
Dom har laddat upp ett kvitto på resan för 47.000:-
REDOVISA DOM ANDRA 1.000.000:-

De kammar hem över en mille - och redovisar 5% av summa 😳.
Tror de på allvar att folk nöjer sig med det? 🙄
Citera
2023-10-24, 13:00
Medlem
Samui-Köpenhamn??? Det va ju till Arlanda dom flög väl
Citera
2023-10-24, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyllbordet

Där kom beviset.

Flera fakturor på flera 100k.

Kom bara en vecka sent. Synd om Felicia. Familjen har betett sig riktigt jävla tramsigt. Detta kunde varit över för en vecka sedan.

Hoppas hon kryat på sig. Jag lämnar tråden nu.
Men jag har ingen skam i att jag försökt gå till botten med det.
Citera
2023-10-24, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
De kammar hem över en mille - och redovisar 5% av summa 😳.
Tror de på allvar att folk nöjer sig med det? 🙄

Nja, finns mer dokument tidigare idag. Kolla "old updates"
Citera
2023-10-24, 13:16
Medlem
Andy Flags avatar
Kan inte se någon notering om att hon ligger i koma? Dock intuberad.
Citera
2023-10-24, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImaTroll
Hittade en artikel som har bäring på den aspekten.

Kan man bli skattepliktig för en privat insamling? Frågorna är många. Skatteverkets rättslige expert Yngve Gripple svarar.

Vad gäller för privat insamling?
– Det ska vara tydligt vad pengarna ska gå till och att det är gåvor utan motprestation till en själv eller till annan mottagare och utan att man utför något arbete eller bedriver någon verksamhet. Om man vill göra en insamling till välgörande ändamål ska man kunna redovisa hur man har använt pengarna.

Vad ska man tänka på om man startar en privat insamling?
– Man ska vara väldigt noga med att redovisa vad pengarna ska användas till och vad de sedan gått till.
Händer det att ni utreder privata insamlingar?

– Ja. Skatteverket har ju olika sätt att utreda förhållanden, vi kan begära ut kontoutdrag från banker och göra utredningar av personer som startat insamlingar. Då begär vi in kvitton och andra underlag.

https://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/skatteverkets-expert-det-har-galler-for-privat-insamling/

Med tanke på att Cedergrens fått in minst 850.000 får man hoppas att dom inte väljer att slanta av Felicias skulder hos KRF. OCH att man har ordentligt med riktiga kvitton.

Jag kan redan se framför mig hur Daniel Cedergren hotar Skatteverkets tjänstemän med hot om ”personligt besök” när kvitton kommer på tal ..

Sen ska vi inte heller glömma att folk swishade till både Susanna, Filip och Daniel. Förrum GFM..

Alla dessa måste också redovisa vart swishade pengarna har tagit vägen.
Citera
2023-10-24, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XN
Där kom beviset.

Kom bara en vecka sent. Synd om Felicia. Familjen har betett sig riktigt jävla tramsigt. Detta kunde varit över för en vecka sedan.

Ja, det är ju sorgligt att de inte kunde presenterat detta för en vecka sedan. Då hade de ju sluppit alla spekulationer om bedrägeri. Nu har det ju istället grävts precis överallt efter information och då uppdagats en massa annat i form av fittbilder och OF-konton o.d. som det kanske inte blivit så mycket fokus på annars.

Hoppas Felicia repar sig snart och att det går att återgå till ett normalt liv med tiden.
Citera
2023-10-24, 13:23
Medlem
ImaTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XN
Där kom beviset.

Ja efter att ha sett dom där dokumenten så faller väl alla tvivel om det skett en allvarlig olycka eller ej.
Bara att vänta och se hur det går. Oavsett hennes personliga brister får man önska henne ett snabbt tillfrisknande och att hon inte får några allvarliga men.
Citera
2023-10-24, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Kan inte se någon notering om att hon ligger i koma? Dock intuberad.

Står som generell status: good consciousness
Citera
2023-10-24, 13:25
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElementsX1
Kan någon uppdatera informationen om vem som är/var hennes pojkvän ”norrmannen”. Anges att han var kriminell med flera miljoner i skulder?
Namn? Instagram?

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag kan redan se framför mig hur Daniel Cedergren hotar Skatteverkets tjänstemän med hot om ”personligt besök” när kvitton kommer på tal ..

Sen ska vi inte heller glömma att folk swishade till både Susanna, Filip och Daniel. Förrum GFM..

Alla dessa måste också redovisa vart swishade pengarna har tagit vägen.
Ok det böjar alltså komma lite dokument nu fem i tolv, som de såklart suttit på en längre tid. Bra iofs men ska de komma undan med det här måste de visa att det var en trafikolycka. Skithögarna ska inte komma undan så lätt efter sitt vidriga betende mot folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in