2023-10-24, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roi72
R borde ha fått vård för länge sen. Redan i skolan hade han stora bekräftelsebehov vill jag minnas. Dock hade han en omhändertagande familj under sin uppväxt, kanske för snälla? Under min tid i Uppsala så var R och hans bröder små. Väldigt tajta. Jag tänker att idag är det inte bara tinderkvinnorna han svikit utan även den familj han växte upp i samt sina 2 barn. Vad gör att man vänder familj, barn och bröder ryggen för att på ett fult sätt finansiera sin morbrors leverne? Det finns så många som är oskyldigt medberoende i denna soppa som utspelas och känslor som aldrig kommer fram i tv. Framför allt barnens känslor och funderingar om varför deras tillvaro drastiskt blev förändrad. Var är pappa och hans familj? Varför upphörde den viktiga biten? R's morbror och jag är jämngamla. Känner till honom väl. P har aldrig haft ett riktigt arbete utan behovspumpat omgivningen på pengar när kassan varit skral under alla år. R fixade ett bryggeri till P och J. Ett smutsigt förvärv som nu gör att P kan skrävla ut sin roll som entreprenör. Tyvärr kommer bakgrudskontroller få entreprenören på fall. Inga anställda, ingen form av produktion eller försäljning men ändå lejs det folk till än det ena än det andra. En del får betalt, andra inte. Allt med betalningar hänger på vad R lyckats lura till sig. Samma visa med byggfirman dom hade. Dom köpte följare på instagram och la ut bilder dom stulit från nätet på div renoveringar. Det enda dom som byggfirma då var ute efter var förskottsbetalningar som familjer därefter blev blåsta på. Det blev en konkursfirma (minns inte vad den hette) som nu Al*xandra får bära skammen för. Som sagt min vän blev blåst av R och det blev en dyr läxa. Min vän ställde av rädsla inte upp i programmet så jag tycker det är starkt av kvinnorna att berätta och ge bedragaren ett ansikte.
Min vän har ännu inte vågat berätta för sina föräldrar och det handlar om skam och att bli dumkallad plus rädsla och en hotbild.
R borde inse att han enbart är en pengamaskin till P och J. Det är dags att R vänder sitt liv och själv ber om hjälp till att bygga tillbaka relationer som en gång fanns där helt gratis. Jag vet från min tid I Uppsala att R i grunden är en genomsnäll kille. Allt detta som händer nu är obegripligt men förståeligt då R sitter i P & J 's nypor.
Någon som vet vad deras tidigare bolag hette och var de håller hus med veras bryggeri nuförtiden?

Byggbolaget hett R Billock Bygg och Måleri AB
Citera
2023-10-24, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Med "folk" menar du Tinderkvinnor som med stor säkerhet ratat helt normala seriösa män som inte är tatuerade skrytsamma Tinderbedragare?

Och vad menar du med "komma undan"? Så länge det finns kvinnor som ger denna typ av män uppmärksamhet så kommer bedragarna att kunna fortsätta. Det är förövrigt inte vara manliga bedragare som är aktiva på nätet, det finns även kvinnliga bedragare som lurar både män och kvinnor.

Menar du att det är extra synd om kvinnor som blir blåsta på pengar som i det aktuella fallet med Tinderbedragaren?
Varför stör det fetade dig? Hur är det relevant att de kan ha ratat andra män innan? Ni män klagar över att kvinnor är selektiva, men är kvinnor inte det och ligger med alla istället så klagar ni över det också.

Du har säkert också ratat tjejer i ditt liv som varit bra tjejer men som bara inte intresserat dig.
Citera
2023-10-24, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolibriii
Jag är villig att hålla med dig där. Robin är sjuk och istället för att se till att han får den hjälper han behöver så har Peter dragit nytta av det, format honom och utnyttjat honom till sin egen vinning. Kanske är inte Peter riktigt frisk han heller med tanke på vad konsekvenserna blir av det, skadan Robins barn tar, alla runtomkring honom för att inte tala om Robin själv som bara gräver sig djupare och djupare neråt

Det här är Veras bryggeri nu. Nytt namn, nytt utseende och ny adress

https://www.malgomaj-gask-gastgiveri.se/

Rätt formulerat att P*ter utnyttjat R för egen vinning. P*ter och hans sambo har genom åren utnyttjat många för egen vinning, såsom sjuka och handikappade men även utnyttjat bidragssystemet på ett fult sätt. Allt för egen vinning.
Jag har jobbat sedan gymnasiet men mig veterligen har Peter duckat allt vad arbete heter.ända sedan vi gick plugget.
Citera
2023-10-24, 14:12
Medlem
euromixerss avatar
Nu är detta INTE samma person ändå, men kanske vad R*bin kan ha att vänta sig?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/tindersvindlare-domd-till-flerarigt-fangelsestraff--c2via9
Citera
2023-10-24, 15:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Varför stör det fetade dig? Hur är det relevant att de kan ha ratat andra män innan? Ni män klagar över att kvinnor är selektiva, men är kvinnor inte det och ligger med alla istället så klagar ni över det också..

Jag har personligen aldrig klagat över att kvinnor är selektiva, de får välja vilka män de vill men de ska också ta konsekvenserna av sina idiotiska val utan att gnälla. Kvinnorna som blev blåsta av Tinderbedragaren valde fel karl men samtidigt kan vi nog vara rätt säkra på att de har ratat fullt normala män och det är där problemet verkar ligga, de vill ha Bad boys men sen när det blir för mycket av den varan så är det synd om dom.

Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Du har säkert också ratat tjejer i ditt liv som varit bra tjejer men som bara inte intresserat dig.

Nu har varken jag eller de flesta andra människor råkat ut för Tinderbedragare så du kan inte jämföra.

Du borde kanske fråga dig varför just dom här tjejerna blev lurade? Hissen gick kanske inte ända upp?
Citera
2023-10-24, 15:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Är han en tjackis? Fick stora tjack-vibbar av honom på några av hans videos.

Jag har fått samma intryck, nåt går han på för annars skulle han aldrig klara av att blåsa människor gång på gång utan att samvetet slår till.

Jag tror dessutom att han har blivit helt avtrubbad till slut av tjacket, han verkar inte bry sig om vilka konsekvenser hans blåsningar får för de personer som råkar illa ut.
Citera
2023-10-24, 16:19
Medlem
Är det bara jag som har tänkt på att hans favoritplagg är morgonrock?
Citera
2023-10-24, 17:01
Medlem
Någon som har en faktiskt bild på människan där han inte har solglasögon på sig?
Citera
2023-10-24, 17:05
Medlem
Är på Bishop arms i Malmö och dricker öl
Såg han idag
Citera
2023-10-24, 17:55
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset
Någon som har en faktiskt bild på människan där han inte har solglasögon på sig?

Ja, söker man i tråden kan man hitta:
Samlade bilder på Robin

Du kan även se om du kan börja följa honom på instagram (anv.namn: robinbillock) för han lägger ut en del där.
Citera
2023-10-24, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devilsdeck
Jag tycker precis som du. Spelar ingen roll att kvinnor är bedrägliga, stjäl och lurar män systematiskt. Det ger inte honom rätt att uppträda som en kvinna. Han är ju för fan man! Som man skall man aldrig sjunka lika lågt som den genomsnittliga kvinnan. En riktig man får klara sig utan hämnd. En riktig man tar ansvar för sina egna handlingar.
Män är urblåsta bimbos? Just checking
Citera
2023-10-24, 18:37
Medlem
Agphyss avatar
Stockholm syndrome
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem