2023-10-22, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Nej det gjorde jag inte eftersom det visade sig att jag hade rätt

Citat:
Ursprungligen postat av michieff
Snubben har en skuld till ett inkassobolag (sista länken) på 180 kr som han sket i att betala så skulden växte till över 2000 inkl rättegångskostnader etc. Man garvar ju bara. Han kan ju inte bry sig ett enda dugg om nånting.

Tack,
Shit. Inget ang morbrodern?
Citera
2023-10-22, 19:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Att kvinnorna i dokumentären och kvinnor överlag måste vara mer uppmärksamma på vad som skrivs i sms och på dejtingsidor och inte tro på allt. Det finns red flags om man bara vill se dem. Det borde finnas i alla medvetande för både kvinnor och män i dag att det finns skojare på nätet.

Ja de får skylla sig själva när dom trodde att Rob*n ville gifta sig utan att ha setts och sedan ta stora lån för att han säger det.

Ja det är obegripligt att det finns människor som är så naiva och lättlurade, han "ville gifta sig" 🤔

Inte heller verkar kvinnorna skämmas över sin egen dumdristighet, märkligt allt detta.
Citera
2023-10-22, 22:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du tycker svinet ska komma undan med att lura av folk pengar?

Med "folk" menar du Tinderkvinnor som med stor säkerhet ratat helt normala seriösa män som inte är tatuerade skrytsamma Tinderbedragare?

Och vad menar du med "komma undan"? Så länge det finns kvinnor som ger denna typ av män uppmärksamhet så kommer bedragarna att kunna fortsätta. Det är förövrigt inte vara manliga bedragare som är aktiva på nätet, det finns även kvinnliga bedragare som lurar både män och kvinnor.

Menar du att det är extra synd om kvinnor som blir blåsta på pengar som i det aktuella fallet med Tinderbedragaren?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-10-22 kl. 22:09. Anledning: Tillägg
Citera
2023-10-22, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolibriii
Robin och Peter Billocks nya satsning.
Dem använder sig av Veras bryggeris gamla instagram.

https://www.malgomaj-gask-gastgiveri.se/

https://www.lokaltidningen.nu/2023-10-13/fran-bryggeri-till-dans-i-malgovik-ee83c

Så sjukt att de använder bild på ”fotomodellen” som är med i dokumentären. Vill de, som företag, se lite seriösa ut så tar man bort de bilderna omgående 🙄
Citera
2023-10-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Nej, det har jag inte sagt heller. Jag förstår att det är mycket komplicerat i praktiken. Antagligen i princip omöjligt att få tillbaka pengarna på det sättet. Och dessutom har killen kanske inga pengar att betala heller.

Jag menar bara att man rent teoretiskt KAN vända sig till Kronofogden även när det gäller "privatlån". Och det verkar du hålla med om. Alltså är svaret "ja" på min fråga.

"Bara ringa Kronofogden så löser det sig". Om du trodde att det var det jag menade så säger det en hel del om DIG. Då har du varken läst eller förstått eller så är du bara dum i huvudet. Läs det du svarar på istället för att idiotförklara mig.

Jag har inte idiotförklara dig men du verkar va en idiot så du är ursäktad..
Citera
2023-10-23, 07:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Med "folk" menar du Tinderkvinnor som med stor säkerhet ratat helt normala seriösa män som inte är tatuerade skrytsamma Tinderbedragare?

Och vad menar du med "komma undan"? Så länge det finns kvinnor som ger denna typ av män uppmärksamhet så kommer bedragarna att kunna fortsätta. Det är förövrigt inte vara manliga bedragare som är aktiva på nätet, det finns även kvinnliga bedragare som lurar både män och kvinnor.

Menar du att det är extra synd om kvinnor som blir blåsta på pengar som i det aktuella fallet med Tinderbedragaren?
Om du läst hans domar så ser du att han är skyldig många pengar. Nästan två miljoner till Nordea till exempel. Han är en brottsling och borde sitta i fängelse.
Citera
2023-10-23, 07:58
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juristjavel
Pratas om ekonomisk brottslighet runt denna person och hans morbror både i denna men andra trådar. Någon som sitter på någon/några domar alt stämningsansökan angående detta?
Se inlägg 439. Någon som kan vara anonym borde hinta kommunen och journalisten som skrev om nya företaget de startat.
Citera
2023-10-23, 09:47
Medlem
Kommer ingenstans med rättsväsendet
Låt han hålla på
Tills han lurar FEL person 🆘⛔️
Citera
2023-10-23, 11:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Om du läst hans domar så ser du att han är skyldig många pengar. Nästan två miljoner till Nordea till exempel. Han är en brottsling och borde sitta i fängelse.

Har du någon länk till hans domar?

Varför är han skyldig Nordea pengar?

Att han är en skurk vet vi men vad har du för tankar om att kvinnor söker sig till denna typ av män, dvs en helkroppstatuerad föreläsare och investerare med en bakgrund som missbrukare och kriminell?
Citera
2023-10-23, 11:48
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Har du någon länk till hans domar?

Varför är han skyldig Nordea pengar?

Att han är en skurk vet vi men vad har du för tankar om att kvinnor söker sig till denna typ av män, dvs en helkroppstatuerad föreläsare och investerare med en bakgrund som missbrukare och kriminell?
Inlägg 439
Citera
2023-10-23, 12:15
Avstängd
pojkpingiss avatar
Är Alexandra med på att bedragaren använder bilder på henne på nätet för reklam av hans senaste projekt? Det var väl detta han lurade till sig av kvinnan med kakor och bryggeri?
Citera
2023-10-23, 13:20
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simbalainen2021
Kommer ingenstans med rättsväsendet
Låt han hålla på
Tills han lurar FEL person 🆘⛔️
Hade han inte redan gjort det och därför har skyddad adress?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in