Citat:
Jag håller med. Maja framställer sig som passiv och återhållsam när det gäller konflikter med andra, typ en tyst klagomur som Johanna kommer med hat och ilska och hämnd till. Det stämmer inte alls, Maja är varken passiv eller återhållsam. Jag håller helt med om växelverkan mellan de två. Maja säger själv att hon "ventilerade" negativa känslor om sin bror. Det har nog ventilerats en hel del negativa känslor om en hel del personer mellan Bert och Åke! Definitivt växelverkan. Har tittat igen på vad M säger - och faktum är att de gör gemensam sak ang syskonen då i september. Typ klumpar ihop dem, with a licence to harass..
Men av olika orsaker.
▪️Både JA och hennes bror var på Nöjet.
▪️M berättar att J inte är vän med J*ulia.
▪️M berättar att hon är arg på hennes bror.
▪️JA själv berättar att de hånade hennes efternamn. Vilket hon delar med sin bror.
M: Eller hur? Eh, det var, eh ja lite, eh, invecklat men jag var arg på J:s storebror då ett tag och ja och Johanna och J, ja är ju inte vänner så, ja jag och Johanna, jag tror att det bara var vi två.
Vi var ute då en kväll och ja det var både J:s storebror ute och J och ja efter vi hade varit ute och clubat då så skulle vi gå på en efterfest och J bodde då med en kompis vid det området så på vägen dit så ser vi J liksom gå förbi och ja vi började, ja skrika efter henne och hon började liksom peka fuck you åt oss och jag skrek väl typ dra åt helvete och så. Så det, ja. Det är en incident då som inte blev så bra."
Sökorden i samma månad som de bråkar med JA är både singularis (någon) och pluralis (folk).
"bränna inne någon
hur kan man smidigt bränna inne någon
smidigt bränna inne folk"
Maja är ju inte nådigt aggressiv mot henne vid Nöjet på mordkvällen och beklagar sig till Johanna om dumma J*lia:
Offret Maja som fått ett slag i ansiktet.
Ju mer jag tittat på det här, ju mer tror jag att Maja och Johannas växelverkan återspeglas.
Hur de jagar upp varann.
Men av olika orsaker.
▪️Både JA och hennes bror var på Nöjet.
▪️M berättar att J inte är vän med J*ulia.
▪️M berättar att hon är arg på hennes bror.
▪️JA själv berättar att de hånade hennes efternamn. Vilket hon delar med sin bror.
M: Eller hur? Eh, det var, eh ja lite, eh, invecklat men jag var arg på J:s storebror då ett tag och ja och Johanna och J, ja är ju inte vänner så, ja jag och Johanna, jag tror att det bara var vi två.
Vi var ute då en kväll och ja det var både J:s storebror ute och J och ja efter vi hade varit ute och clubat då så skulle vi gå på en efterfest och J bodde då med en kompis vid det området så på vägen dit så ser vi J liksom gå förbi och ja vi började, ja skrika efter henne och hon började liksom peka fuck you åt oss och jag skrek väl typ dra åt helvete och så. Så det, ja. Det är en incident då som inte blev så bra."
Sökorden i samma månad som de bråkar med JA är både singularis (någon) och pluralis (folk).
"bränna inne någon
hur kan man smidigt bränna inne någon
smidigt bränna inne folk"
Maja är ju inte nådigt aggressiv mot henne vid Nöjet på mordkvällen och beklagar sig till Johanna om dumma J*lia:
Offret Maja som fått ett slag i ansiktet.
Ju mer jag tittat på det här, ju mer tror jag att Maja och Johannas växelverkan återspeglas.
Hur de jagar upp varann.
Ang Ju*ia och P A så undrar jag om inte Maja var den som hade de mest negativa känslorna. Hon reagerade så explosionsartat mot Ju*ia där på kvällen på Nöjet. Och när de dagen efter sitter i bilen vid Illharjen så pratar de inte bara om mordet på Tove. Förhör med Maja 21/12:
M: Just det, eh, men jag hamnade lite inte i bråk skulle jag väl inte säga men ja jag blev irriterad på, eh, på Ju*ia A som ja också varit vän med Johanna och mig då. Eh, så det ja. Hon råkade slå mig i ansiktet och jag trodde det var med mening men ja, det var det inte.Jag tycker att det är konstigt att inte mordet på Tove helt har tagit över deras sinnen dagen efter mordet, att de har energi och närvaro att sitta och prata om andra händelser! Det säger en helt del om hur känslokalla de är, båda två. Jag skulle inte vara ett dugg förvånad ifall en brand planerades mot syskonen As hus, att de egentligen var nästa tänkta offer på listan, och att Maja var högst medveten och involverad i den planen. För det framstår som att Maja egentligen är den som är mest arg på dem.
F: När menar du att detta hände som du nu sa?
M: Inne alltså på Nöjet på dansgolvet.
F: Jaha på Nöjet på dansgolvet. Pratade ni om det på söndagen?
M: Mmm.
F: Okej.
BF: Och vilken Ju*ia var det sa du?
M: A
BF: A
F: Eh, jag tror att vi återkommer till Nöjet och den biten sen så nu håller vi oss till vad ni pratade om söndagen.
F: Ja. Eh, men återigen är det någonting du kommer på så säger du det i alla fall för vi kommer tillbaka till det sen. Ja, så då pratade ni om det att Ju*ia A hade slagit dig i ansiktet?
F: Du uppfattade att det var med mening men.
M: Nej Johanna gick och pratade med henne sen och sa att det inte var med mening.