Citat:
Ursprungligen postat av
expat2021
Jag fetade t.o.m. utvalda citat åt dig där det framgick att de krävde censur av hat och av det som strider mot plattformarnas egna regler. Varför spelar du så här dum?
Morgan hotade med lagstiftning om de inte gjorde detta frivilligt men belönade dem också ekonomiskt om de lydde. Både piska och morot alltså.
Jag spelar inte dum, jag ifrågasätter dina påståenden och ber dig bli tydlig, konkret och bevisa det du påstår, eftersom du läser in mycket mer än vad som faktiskt finns i de texter du hänvisar till, och du till synes inte verkar förstå vad ett antal ord faktiskt betyder.
Det som ägde rum var inte ett formellt krav. Det var naturligtvis i Youtubes intresse att följa rekommendationerna att hålla efter bättre själva, men de hade inte något tvång på sig att agera på något särskilt vis. "Regimen" krävde inte någonting alltså.
Och det som ägde rum var inte censur i någon som helst mening, och liknar inte ens censur. Det är inte rimligt att ens använda censur hyperboliskt om det hela.
Ord har betydelse. När du påstår saker som att "regimen censurerade" eller "regimen krävde", då förväntar man sig att du faktiskt menar det du skriver, och inte bara kastar orden runt dig hux flux som om de är helt innehållslösa.