Citat:
Ursprungligen postat av
anomalign
Och du borde kolla upp vad ordet censur betyder för det är tydligt att du inte har en jäkla aning om ordets faktiska innebörd.
När en maktelit, som har egna politiska och ekonomiska intressen, enkelt och bekvämt klassificerar politiska motståndares åsikter som "desinformation", "ryktesspridning", "missbruk", "hat", osv., och begränsar deras möjlighet att uttrycka sina åsikter (samtidigt som de låter av dem godkända politiska grupperingar ljuga, förtala, hota och hata precis hur mycket de vill), ja, då kan man inte tala om någonting annat än censur. Om man påstår att det inte är censur, då är man illa tvungen att finna sig i att det heller inte förekommer någon censur i länder som Ryssland, Kina och Nordkorea (vilket EU alltså felaktigt påstår). Dessa länder censurerar inte åsikter: de bekämpar desinformation och systemhotande subversion.
Citat:
Ursprungligen postat av
Antoinette
Om du vill tala fritt finns det ju andra enkla lösningar som att skaffa VPN och regga konto på Trumps eget Truth Social.
Jag kommer att få göra det, ja. Precis som alla andra européer. Inte Truth Social dock, som är skittråkigt. Jag kommer emellertid att fortsätta håna EU, som påstår sig utgöra en del av den "fria, demokratiska" världen.

De borde bara vara ärliga istället. De skulle vinna en viss respekt hos mig.