2023-10-23, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Haha du är minst sagt speciell Kukräven.

Det blir inget kval tyvärr för dig men hoppas för din skull att BP torskar mot Öster så du kan se diffen på plats nere i Småland

Och här har vi ett levande bevis på det mest bittra med att vara ett bottenlag; försöken till hets blir alltid extremt svaga.
Citera
2023-10-23, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Tävlar om publiksnitt? Nej men det ger en helhetsbild om när man faktiskt kan kalla sig för bäst i stan.
Hur ser det annars ut för dif denna säsong:
Sämst på derbyn - check.
Lägst publiksnitt - check.
Sämst akademi - check.
Arenans största hemmaförlut någonsin (0-4) - check.

"Bäst i stan". I guess Häcken är bäst i tabellen i Göteborg. Det är det enda Häcken har; ser du likheten?

Fast allt det där är ju medel för att komma så högt upp som möjligt i tabellen. Vem bryr sig om hur bra akademin är om man inte kan utnyttja det sportsligt? Vem bryr sig om publiksnitt om inte det hjälper laget att vinna fler matcher?

Häcken är före IFK Göteborg i allt. De fullständigt slaktar dem. Om du inte håller med så tror jag att vi pratar om olika saker. I intresse och i publiksnitt så är de naturligtvis inte nära men det gör det ju än mer imponerande att de är så mycket bättre. Jaja, vi kommer ingen vart så jag avslutar här.
Citera
2023-10-23, 23:40
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzie
Och här har vi ett levande bevis på det mest bittra med att vara ett bottenlag; försöken till hets blir alltid extremt svaga.

Grattis till en hedrande 4:e plats.
Citera
2023-10-23, 23:58
Medlem
Är det verkligen "Bajen" att skryta om att vara mest mainstream? Vad hände med strävan efter originalitet?
Citera
2023-10-24, 00:13
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Fem eller åtta? Vilken bra gardering!

Att ni skiter på er varje derby är en sanning och det vet du också. Derbytabellen har alltid funnits, så det är ingen ”hitte-på-grej” även om du inte vill ta in den faktan som apa. Vi är fortfarande enda laget med en titel på 20-talet, men njut du av gamla guld. När började du hålla på djuuu och hur många har du fått uppleva? Svara ärligt nu. Ni har 1 guld på snart 19 år, bryr du själv dig ens om det sportsliga?

Du vet ju vad svaret på detta är

Men eftersom ingen riktigt vet när ni grundades så går det inte att kvantifiera i år. Ett guld under klubbens existens är så långt man kommer. Alternativt, eftersom vi har bättre data på honom, skulle man kunna säga ”ett guld sedan Dacke”. Då blir svaret exakt ett guld på exakt 480 år sedan hans död på Ollatorpets äng nära Flaka i Torsås, Kalmar.
Citera
2023-10-24, 05:30
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Fullt party i Bajen när de kryssar bort sig från relevans i tabellen.
Var du på derbyt? Skrev och frågade men du fick tunghäfta.

Förövrigt är ”derbytabellsegrare” irrelevant, håller inte med övriga skribenter i frågan. Men de är väl i likhet med dig här endast för att provocera. Jag vill bli bäst i stan och det är DIF. Sedan kan jag leva länge på att vi inte förlorat ett derby 2023 mot DIF. Torsken mot Gnaget i våras när vi är så mycket bättre än dem svider dock.

Grattis aik. Ni har fått erfara Victor Wolf. Ni har min ärliga sympati. Han och Kaspar Hauser borde bli degraderade till superettan. Våp, båda två.
Citera
2023-10-24, 05:30
Medlem
Citat:
Tävlar om publiksnitt? Nej men det ger en helhetsbild om när man faktiskt kan kalla sig för bäst i stan.
Sämst på derbyn - check.
Sämst akademi - check.

"Bäst i stan". I guess Häcken är bäst i tabellen i Göteborg. Det är det enda Häcken har; ser du likheten?
Mannen derbytabellen spelar endast roll ifall lagen hamnar på betydelselösa placeringar, ett brons är ändå ett brons och ger dessutom ganska stor chans till europaspel.
Ni vann inte ett enda derby 2001 och hånade oss för samma sak 2019.
Er akademi är inte sämst men heller inte bra. Jag vet inte direkt hur mycket medvärde det finns i att ha en egenfostrad spelare när samtliga spelare ändå sticker så fort chansen ges. Framkommer det hur vinstdrivande er akademi är förresten?
Ni spenderar som tidigare nämnt mer pengar än oss på spelartruppen och skryter med en akademi som ingen avundas. Ändå harni kommit före oss i tabellen en gång sedan återkomsten och aldrig varit bäst i stan.
Jag skulle slita av håret precis som kennedy
Senast redigerad av Swabulu 2023-10-24 kl. 05:33.
Citera
2023-10-24, 06:34
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swabulu
Mannen derbytabellen spelar endast roll ifall lagen hamnar på betydelselösa placeringar, ett brons är ändå ett brons och ger dessutom ganska stor chans till europaspel.
Er akademi är inte sämst men heller inte bra. Jag vet inte direkt hur mycket medvärde det finns i att ha en egenfostrad spelare när samtliga spelare ändå sticker så fort chansen ges. Framkommer det hur vinstdrivande er akademi är förresten?
Ni spenderar som tidigare nämnt mer pengar än oss på spelartruppen och skryter med en akademi som ingen avundas. Ändå harni kommit före oss i tabellen en gång sedan återkomsten och aldrig varit bäst i stan.
Varför fortsätter du svinga mot vrakens akademiverksamhet? Dom har utvecklat sin ungdomsverksamhet mer än något annat lag i Sverige de senaste 5 åren och är snart förbi Göteborg. Det finns så många saker att kasta skit på Bajen för men du väljer verkligen den absolut sämsta vinklen att svinga från och framstår endast som en pajas när du försöker. Jag är betydligt mer orolig för Bajen och deras HTFF i framtiden än jag är över att Bosse ska fortsätta träffa rätt.

Hur mycket mervärde det finns i att utveckla egna spelare demonstrerade vi ganska tydligt förra säsongen när vi sålde AAA+Ayari och Malmö sålde Hugo Larsson för mer pengar än ni spelade in genom ert europaäventyr. Har du sett inflationen på transfermarknaden de senaste åren? Ska jag dra det hela vägen tror jag att de länder som lyckas casha in på fotbollsbubblan idag (ex. Portugal, Nederländerna, Frankrike i viss mån.) kommer vara dom länderna som även kommer dominera fotbollen när miljardärerna tröttnar på att injicera cash i Premier League (och nu Saudiarabien) klubbarna.
Senast redigerad av Teu 2023-10-24 kl. 06:48.
Citera
2023-10-24, 07:17
Medlem
Citat:
Sämst på derbyn - check.
Sämst akademi - check.

Kontext:
Hammarby har vunnit ett derby i Allsvenskan mot Djurgården på 3 år. Om de slutat före Djurgården i tabellen en enda gång under de 3 åren? Naturligtvis inte.

Vänta in ”när vi har spelat som bäst, då har vi en högre höjd än er”.

”Vi var också nästan i Europa”

Är inställningen från gemene hammarbyare att det är viktigare att ha plusstatistik mot Djurgården än att etablera sig så högt som möjligt i tabellen så blir det så mycket mer naturligt att man aldrig etablerar sig som ett topplag.
Citera
2023-10-24, 07:27
Medlem
Fred Friendlys avatar
DIF-supporters i tråden borde gå ihop och skriva en motion mot att ta bort all reklam på skärmarna före och under match med bilder på era tifon. Det rullade även någon sorts musikvideo under uppvärmningen som limmar illa. Det måste ni se till att få bort. Skulle tycka det var sjukt b om vi hade en musikvideo till Just idag är jag stark som rullar under uppvärmningen.
Citera
2023-10-24, 07:29
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swabulu
Om vår akademiverksamhet inte är bra vad är då er? Kan du beskriva er verksamhet med egna ord?
Citera
2023-10-24, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Varför fortsätter du svinga mot vrakens akademiverksamhet? Dom har utvecklat sin ungdomsverksamhet mer än något annat lag i Sverige de senaste 5 åren och är snart förbi Göteborg. Det finns så många saker att kasta skit på Bajen för men du väljer verkligen den absolut sämsta vinklen att svinga från och framstår endast som en pajas när du försöker. Jag är betydligt mer orolig för Bajen och deras HTFF i framtiden än jag är över att Bosse ska fortsätta träffa rätt.

Hur mycket mervärde det finns i att utveckla egna spelare demonstrerade vi ganska tydligt förra säsongen när vi sålde AAA+Ayari och Malmö sålde Hugo Larsson för mer pengar än ni spelade in genom ert europaäventyr. Har du sett inflationen på transfermarknaden de senaste åren? Ska jag dra det hela vägen tror jag att de länder som lyckas casha in på fotbollsbubblan idag (ex. Portugal, Nederländerna, Frankrike i viss mån.) kommer vara dom länderna som även kommer dominera fotbollen när miljardärerna tröttnar på att injicera cash i Premier League (och nu Saudiarabien) klubbarna.
Malmös pengar kommer till största del från europaäventyr och ni är inte rikare än oss trots att ni har en framgångsrik akademi. Världens mest framgångsrika klubb real madrid har inte heller någon imponerande akademi. Jag förlitar mig på komparativa fördelar och den dagen talangutveckling faktiskt starkt premieras så räknar jag med att vi kommer kunna köpa upp verksamheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in