2023-10-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Så nu är ”ariske pojken” ett hån alltså…

Ni Malmöbor förnekar er inte.

Han är absolut inget hån han är en stor talang det har jag sagt flera gånger men än har han mycket kvar att bevisa, utveckling kan stanna av eller han åker på en svår skada sen kan det bli som många andra stora talanger vi haft i allsvenskan dom härjar runt i klubbar i skandinavien, det finns stor potential men än är han inte där. Personligen håller jag i så fall Erabi och Djukanovic från Bajen som större talanger i så fall, visst dom är lite äldre men också mycket mer klara för större utmaningar.
Senast redigerad av fredrik29 2023-10-23 kl. 19:03.
Citera
2023-10-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Noterar ett visst mönster:

Solna, Bajen och Malmö lägger stor vikt vid sina respektive prestationer i förhållande till DIF.

Det snackas om derbytabellen och Europaplats - men desto mindre om guld.

I Malmö pratar vi inte så mycket om guld förrän man står i den omgången det finns chans att säkra det helt enkelt, och det är bara så att du är hackkyckling som fram tills nu har trott på topp 3 för talanglösa Diffen. När ska dom fostra en egen talang? Eller när ska Lakers göra det?
Citera
2023-10-23, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Jag stack ut hakan eftersom 99% trodde det var klart. Vad låg vi då, 8-9e plats? Vi klättrade nästan hela vägen så jag ger mig själv ett halvt rätt. Fanns ju fan supportrar hos er som inte givit upp guldet än för en handfull omgångar sedan.

Ja jag förstår att du inte bryr dig, Stockholms knulldockor😄

Det var fem eller åtta poäng skillnad mellan lagen då, nu är det sex poäng, och ni ligger fortfarande och skvalpar runt åttondeplatsen så nja, inte ett dugg rätt var det.

Faktum är att ni inte har varit bäst i stan på över 20 år så vilka som är knulldockor är rätt uppenbart. Med den historiken var det märkligt att tro att ni skulle kunna utmana om den positionen i år. Sedan kan ni hitta på egen-konstruerade tabeller som derbytabellen bäst ni vill där ni är bäst men att ni är sämst i stan är ostridigt. Att vi har varit bäst i stan fyra av de fem senaste åren säger allt om styrkeförhållandena. Men jag förstår att du inte bryr dig om det sportsliga för det har aldrig varit Bajens grej.
Citera
2023-10-23, 19:17
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Noterar ett visst mönster:

Solna, Bajen och Malmö lägger stor vikt vid sina respektive prestationer i förhållande till DIF.

Det snackas om derbytabellen och Europaplats - men desto mindre om guld.

Du tycks ju mest fixerad vid hur det går för andra lag än ditt egna.
Citera
2023-10-23, 19:22
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Det var fem eller åtta poäng skillnad mellan lagen då, nu är det sex poäng, och ni ligger fortfarande och skvalpar runt åttondeplatsen så nja, inte ett dugg rätt var det.

Faktum är att ni inte har varit bäst i stan på över 20 år så vilka som är knulldockor är rätt uppenbart. Med den historiken var det märkligt att tro att ni skulle kunna utmana om den positionen i år. Sedan kan ni hitta på egen-konstruerade tabeller som derbytabellen bäst ni vill där ni är bäst men att ni är sämst i stan är ostridigt. Att vi har varit bäst i stan fyra av de fem senaste åren säger allt om styrkeförhållandena. Men jag förstår att du inte bryr dig om det sportsliga för det har aldrig varit Bajens grej.

Lite som hur ni gårdare inte bryr er att ni är Stockholms sämsta derbylag.
Vad är det nu 6 vinster på 47 senaste derbyn. Ni har ju iaf eran fjärdeplats mellan Häcken och Kalmar.
Citera
2023-10-23, 19:38
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Du tycks ju mest fixerad vid hur det går för andra lag än ditt egna.
Blir inte jätteledsen om BP vinner mot oss...
Citera
2023-10-23, 19:41
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Blir inte jätteledsen om BP vinner mot oss...

Har dålig koll på er. Räknade bort er från toppstriden innan uppehållet och inte sett er spela sedan vi möttes.
Citera
2023-10-23, 19:58
Medlem
Valvantos avatar
Citat:

Fem eller åtta? Vilken bra gardering!

Att ni skiter på er varje derby är en sanning och det vet du också. Derbytabellen har alltid funnits, så det är ingen ”hitte-på-grej” även om du inte vill ta in den faktan som apa. Vi är fortfarande enda laget med en titel på 20-talet, men njut du av gamla guld. När började du hålla på djuuu och hur många har du fått uppleva? Svara ärligt nu. Ni har 1 guld på snart 19 år, bryr du själv dig ens om det sportsliga?
Citera
2023-10-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Lite som hur ni gårdare inte bryr er att ni är Stockholms sämsta derbylag.
Vad är det nu 6 vinster på 47 senaste derbyn. Ni har ju iaf eran fjärdeplats mellan Häcken och Kalmar.

Ska man tänka så där är det ju bättre att vinna alla derbyn men hamna sist. Grattis, bäst i stan!
Senast redigerad av Muszyca 2023-10-23 kl. 20:02.
Citera
2023-10-23, 20:07
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muszyca
Ska man tänka aä där är det ju bättre att vinna alla derbyn men hamna sist. Grattis, bäst i stan!

Nu projicerar du pajas.

Jag påstår ingenting. Det är dif som säger att ni springer ifrån oss och gnaget med hästlängder.
Samtidigt har ni haft lägst publiksnitt bra länge + som sagt det sämsta derbylaget.
Ni kom en poäng före oss förra året. Bakom gnaget för två år sedan. I år missar ni Europa.
Uppenbarligen är tabellens "bäst i stan" det enda ni har i nuläget. K/T känns färdiga och Bosse är eran enda livlina. Ni får njuta av stabila fjärdeplatser och fira kryss mot Bajen så länge det varar.
Senast redigerad av lemmy124 2023-10-23 kl. 20:11.
Citera
2023-10-23, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Nu projicerar du pajas.

Jag påstår ingenting. Det är dif som säger att ni springer ifrån oss och gnaget med hästlängder.
Samtidigt har ni haft lägst publiksnitt bra länge + som sagt det sämsta derbylaget.
Ni kom en poäng före oss förra året. Bakom gnaget för två år sedan. I år missar ni Europa.
Uppenbarligen är tabellens "bäst i stan" det enda ni har i nuläget. K/T känns färdiga och Bosse är eran enda livlina. Ni får njuta av stabila fjärdeplatser och fira kryss mot Bajen så länge det varar.

1. Jag "projicerar" inte. Använd inte begrepp du inte förstår.

2. Publiksnitt är ganska ointressant eftersom lagen inte har samma supporterunderlag. Då kan vi lika gärna ta upp det att Real Madrid har fler anhängare än Vallentuna BK och försöka trycka på att det finns nåt kvalitativt i det.

3. Senast jag kollade går fotboll ut på att hamna så högt upp i tabellen som möjligt, inte på att vinna "derbyligan" eller något annat tröstpris.

4. Ingen "firar" gårdagens resultat, men det förhåller sig oundvikligen så att det är bättre att komma fyra än att komma femma eller sexa. Det finns inget uppseendeväckande i det faktumet.
Citera
2023-10-23, 20:57
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muszyca
1. Jag "projicerar" inte. Använd inte begrepp du inte förstår.

2. Publiksnitt är ganska ointressant eftersom lagen inte har samma supporterunderlag. Då kan vi lika gärna ta upp det att Real Madrid har fler anhängare än Vallentuna BK och försöka trycka på att det finns nåt kvalitativt i det.

3. Senast jag kollade går fotboll ut på att hamna så högt upp i tabellen som möjligt, inte på att vinna "derbyligan" eller något annat tröstpris.

4. Ingen "firar" gårdagens resultat, men det förhåller sig oundvikligen så att det är bättre att komma fyra än att komma femma eller sexa. Det finns inget uppseendeväckande i det faktumet.

"Projektion, en term som används inom psykologin för att beskriva en försvarsmekanism som en person begagnar sig av då den inte vill eller kan kännas vid sina egna svagheter tillskriver andra personer eller sin omgivning dessa egenskaper för att försvara sin självbild."

Ni var bäst i stan 2002-2005. Att påstå att ni är det nu är bara skitsnack. Ni dominerar fan ingenting för tillfället. Men visst att ni är högst i tabellen; fast det är det enda ni är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in