2023-10-23, 19:51
Medlem
Hej alla ni som tränar mycket här på flashback,

Hur mycket tränar ni som springer Iron man eller Toughest Viking?

Hur mycket äter ni på en dag?

Läste lite om Nils van der Poel och hur han tränar men fick inte grepp om det riktigt inte heller hur mycket han äter men det verkar vara 5dagar/veckan men inget om hans kost tyvärr.

Vad behöver man sätta för mil tid för att fixa ett marathon/iron man/thoughest viking bra?
Citera
2023-10-23, 20:20
Jag försöker sätta 30 minuters mil innan jag sätter min FOT på tough viking. Inte ett tuff viking? Gör dig icke besvär..
Citera
2023-10-23, 20:41
Simmar crawl för att hålla konditionen och inte bränna så mycket kalorier. Löptränar bara 2 månader innan.
Kör kombinerad hinderbana. Kör bouldering dvs klättring och Kör marklyft och knäböj.

Men nu är jag sjuk så nu gör jag ingenting jag bara runkar
Citera
2023-10-23, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreoAxier
Hej alla ni som tränar mycket här på flashback,

Hur mycket tränar ni som springer Iron man eller Toughest Viking?

Hur mycket äter ni på en dag?

Läste lite om Nils van der Poel och hur han tränar men fick inte grepp om det riktigt inte heller hur mycket han äter men det verkar vara 5dagar/veckan men inget om hans kost tyvärr.

Vad behöver man sätta för mil tid för att fixa ett marathon/iron man/thoughest viking bra?
Finns ingen anledning till att springa långa sträckor.
Citera
2023-10-23, 21:54
Medlem
Det är mycket stor skillnad i hur man tränar för att åka skridskor snabbt i 15 min eller göra en Ironman på säg 8 timmar. Men ändå intressant hur mycket volym van der Poel körde under uppbyggnad. Även intressant hur lite skridsko han tränade.
Citera
2023-10-23, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raam
Det är mycket stor skillnad i hur man tränar för att åka skridskor snabbt i 15 min eller göra en Ironman på säg 8 timmar. Men ändå intressant hur mycket volym van der Poel körde under uppbyggnad. Även intressant hur lite skridsko han tränade.

precis, han tränade som eliten i cykling och löpning om jag inte fått det om bakfoten... torrt med råd här i tråden tyvärr hade velat höra hur andra laddar upp inför ett lopp med träning/mat
Citera
2023-10-24, 00:54
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
Jag försöker sätta 30 minuters mil innan jag sätter min FOT på tough viking. Inte ett tuff viking? Gör dig icke besvär..

Hård träning bränner fett.
Hjärnan består av fett.
Dom dem påverkd iblnd kognitiv, också fömåga. men åxo många milen dem blir dem. använd fot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in