2023-10-22, 11:56
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Det var alltså ett enskilt köp, och vi diskuterar som sagt hela deras innehav. Du verkar lida av grava lässvårigheter. Detta är tredje gången jag påpekar samma sak.
Btw vad hände med 5k till sommaren? Du verkar vara helt fel med faktor 12 just nu. Kan din analys ha varit helt felaktig?
Citera
2023-10-22, 12:08
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det var alltså ett enskilt köp, och vi diskuterar som sagt hela deras innehav. Du verkar lida av grava lässvårigheter. Detta är tredje gången jag påpekar samma sak.
Ok fine.

Noterar att du inte bemötte resten av poängerna om att "börserna" inte alls gått så bra som du vill få det till, eller att man på förhand kunde veta att tex Tesla skulle rusa mer än någon annan random investering.
Så det går inte att tolka på annat sätt än att du återigen lagt dig på rygg.

Tack för att du spelade.
Citera
2023-10-22, 12:12
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ok fine.

Noterar att du inte bemötte resten av poängerna om att "börserna" inte alls gått så bra som du vill få det till, eller att man på förhand kunde veta att tex Tesla skulle rusa mer än någon annan random investering.
Så det går inte att tolka på annat sätt än att du återigen lagt dig på rygg.

Tack för att du spelade.
Tvärtom frågade jag vilka specifika börsindex vi ska jämföra med istället för S&P 500. Det kom inget svar.
Citera
2023-10-22, 12:20
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Tvärtom frågade jag vilka specifika börsindex vi ska jämföra med istället för S&P 500. Det kom inget svar.
Det var DU som började prata om att Microstrategys BTC investering var "usel", baserat på att du cherry pickade ett index som råkat gått bättre.

Likaväl hade ditt kära S&P hade varit en "usel" investering om jag får cherry picka tex Tesla (som jag har för mig du tyckte var ett övervärderat företag för ett par år sedan... ). Och Tesla hade varit en usel investering jämfört med någon investering som säkert gått mycket bättre än så.
Citera
2023-10-22, 12:26
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det var DU som började prata om att Microstrategys BTC investering var "usel", baserat på att du cherry pickade ett index som råkat gått bättre.

Likaväl hade ditt kära S&P hade varit en "usel" investering om jag får cherry picka tex Tesla (som jag har för mig du tyckte var ett övervärderat företag för ett par år sedan... ). Och Tesla hade varit en usel investering jämfört med någon investering som säkert gått mycket bättre än så.
S&P 500 råkar ju vara det kanske mest använda indexet som måttstock. Du får gärna föreslå något annat som får 0% på de senaste tre åren att framstå som en bra investering.
Citera
2023-10-22, 14:25
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
S&P 500 råkar ju vara det kanske mest använda indexet som måttstock. Du får gärna föreslå något annat som får 0% på de senaste tre åren att framstå som en bra investering.
Kan du ge exepmpel på en investering som gått cirka 15% plus på tre år men aom samtidigt ökat företagets värde med över 200%?
Citera
2023-10-23, 06:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Men området cirka 31000-33000 är väl fortfarande ett oforcerat hinder?

Lite smått motstånd kan det vara där. Vi får se till veckan, just nu 30745 dollar
Citera
2023-10-23, 06:22
Medlem
EgoistNs avatar
Det var länge sen det såg så bullish ut som det gör nu. Inte bara för BTC.
Citera
2023-10-23, 07:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Det var länge sen det såg så bullish ut som det gör nu. Inte bara för BTC.

Menar du för krypto? Aktie och bostadsmarknad ser inte bullish ut. Lågkonjunktur på ingång.
Citera
2023-10-23, 07:28
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Menar du för krypto? Aktie och bostadsmarknad ser inte bullish ut. Lågkonjunktur på ingång.

Ja, jag menar för krypto.
Citera
2023-10-23, 07:48
Medlem
Leastons avatar
Jag tror på en pull back från dessa nivåer som ändå är ganska starkt motstånd. På sin höjd att det blir en scam wick upp för att rensa ut alla stopp loss, och sedan en vända ner mot 25k-28k.

Vi är trots allt rätt överköpta nu.

Bryter den däremot igenom, och förvandlar motståndet till stöd, så är det rätt fritt upp till typ 42k.
Senast redigerad av Leaston 2023-10-23 kl. 07:59.
Citera
2023-10-23, 18:19
Medlem
Det ser bättre ut denna gång över 30k än de tidigare gångerna, om man tar hänsyn till den här analysen:

https://www.youtube.com/watch?v=76RPsbtiY-k

Kanske är det dags för den stora koppen och handtag och handtag-formationen att äntligen spela ut? Den började ritas i grafen sommaren 2022 och kan om den spelar ut enligt (mysterie)skolboken ta oss till 45k-trakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in