2023-10-23, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpen signalerar att de har långa telefonsamtal både med gäddan och anhörig, det tror jag inte, kanske med några. Hur ska de kunna ha tid med det, med all den tid de lägger på fiskandet, sover de aldrig?
Som jag har uppfattat saken så är det främst Sara som har samtalen, och andra volontärer som är fiskare. Så det finns nog tid till många långa samtal för Sara i bilen eller på hotellrum, när dom åker hundratals mil varje vecka.
Citera
2023-10-23, 15:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Problemet är att man inte får glömma hur människor fungerar, jag tror tillomed det står inskrivet i USAs självstämdighetsdeklaration att människan är beredd att utstå väldigt mkt innan dom är beredd att förändra sitt beteende

Personer som söker efter barn i sexuellt syfte måste verkligen fått sitt liv raserat innan dom söker efter hjälp, det var något som jag hörde psykologer som jobbar med förövare vittna om redan före dumpen

Är inte konsekvenserna så pass jävliga så ligger dom lågt en stund för att sedan börja igen efter något år eller så

Dom måste nå botten för att dom ska lägga sig platt

Dumpen räds inte för att gå ut med namn, en av gäddorna gjorde dom just det efter att han antytt om en muta för att slippa bli uthängd
Jag håller helt med dej här.
Det ska mycket till innan en gädda tar tag i sina problem och slutar söka barn och unga i sexuellt syfte. En tillsägning är inte tillräckligt för att gäddan ska fundera på att söka hjälp.
Citera
2023-10-23, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Någonting säger mig att Dumpen kommer gå samma öde till mötes. Skattebrott och bokföringsbrott visas det ingen barmhärtighet för.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/publicist-doms-till-fangelse-och-naringsforbud/?utm_source=liana&utm_medium=email&utm_campaign=da gensjuridik

”Publicist döms till fängelse och näringsförbud
Nyheter
Publicerad: 2023-10-23 09:07”

”Tingsrätten konstaterar att han dels inte har noterat uppgift om kontering och redovisningsperiod, dels inte överhuvudtaget har dokumenterat affärshändelser i systematisk ordning (dvs huvudbokföring).*
”Dokumentationen av affärshändelser kan inte anses ha gjorts på ett sådant sätt att det varit möjligt att kontrollera fullständigheten i bokföringsposterna. Det har inte heller sparats några verifikationer för affärshändelserna. Genom den bristfälliga bokföringen har rörelsens förlopp inte i huvudsak kunnat bedömas med ledning av bokföringen”, skriver tingsrätten.”

”Enligt tingsrätten har han i vart fall varit medveten om risken för att bokföringsskyldigheten inte uppfylldes på korrekt sätt men varit likgiltig inför den risken. N.N har därför begått gärningarna – ett för varje räkenskapsår – med likgiltighetsuppsåt. Han ska således dömas för två fall av bokföringsbrott. Med beaktande av att åsidosättandet har avsett belopp som varit mycket betydande är brotten att bedöma som grova”, skriver tingsrätten.”

Vart i dina fantasier ser du sambandet med dumpen?
Själv kan jag ju länka till en pedofil som säger att ni alla måste dö, då ni inte går att bota
Citera
2023-10-23, 16:22
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Någonting säger mig att Dumpen kommer gå samma öde till mötes. Skattebrott och bokföringsbrott visas det ingen barmhärtighet för.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/publicist-doms-till-fangelse-och-naringsforbud/?utm_source=liana&utm_medium=email&utm_campaign=da gensjuridik

Nyheter

”Tingsrätten konstaterar att han dels inte har noterat uppgift om kontering och redovisningsperiod, dels inte överhuvudtaget har dokumenterat affärshändelser i systematisk ordning (dvs huvudbokföring).*
”Dokumentationen av affärshändelser kan inte anses ha gjorts på ett sådant sätt att det varit möjligt att kontrollera fullständigheten i bokföringsposterna. Det har inte heller sparats några verifikationer för affärshändelserna. Genom den bristfälliga bokföringen har rörelsens förlopp inte i huvudsak kunnat bedömas med ledning av bokföringen”, skriver tingsrätten.”

”Enligt tingsrätten har han i vart fall varit medveten om risken för att bokföringsskyldigheten inte uppfylldes på korrekt sätt men varit likgiltig inför den risken. N.N har därför begått gärningarna – ett för varje räkenskapsår – med likgiltighetsuppsåt. Han ska således dömas för två fall av bokföringsbrott. Med beaktande av att åsidosättandet har avsett belopp som varit mycket betydande är brotten att bedöma som grova”, skriver tingsrätten.”
HAR INGEN KOPPLING TILL DUMPEN.
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Nu får du väl ändå ge dig!
Nu letar ni barn bara för att ni mår dåligt, och att det är det synd om er, pga av det

Har du ingen skam i kroppen?
Ända fördelen är ju att alla ser hur vidriga ni är och att eran förnekelse är total.

Så uthängningar är det minsta som ni förtjänar.
Ankan nej. Den komponenten finns inte i systemet.
De är rädda för ljuset så nu sitter de och chattar OM barn istället.
Citera
2023-10-23, 16:34
Medlem
Jag är förvånad att det inte blir våldsammare konfrontationer. Hade jag varit en gädda och blivit påkommen så hade jag känt att livet försvann den sekunden, jag hade nog i panik slagit sara och patrik i småbitar. Hoppas verkligen de har back up när de har med den här typen av folk att göra. Kämpa på med det ni gör dumpen!
Citera
2023-10-23, 16:51
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorthor
Jag är förvånad att det inte blir våldsammare konfrontationer. Hade jag varit en gädda och blivit påkommen så hade jag känt att livet försvann den sekunden, jag hade nog i panik slagit sara och patrik i småbitar. Hoppas verkligen de har back up när de har med den här typen av folk att göra. Kämpa på med det ni gör dumpen!
Don't worry. De är flera och har enorm makt.

Om livet är över för att man blir påkommen för något man själv har gjort och dessutom ger sig på barn så är man endast redo för att bli dunkad på marken tills man blir damm. Eller självmord.
Citera
2023-10-23, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Don't worry. De är flera och har enorm makt.

Om livet är över för att man blir påkommen för något man själv har gjort och dessutom ger sig på barn så är man endast redo för att bli dunkad på marken tills man blir damm. Eller självmord.
Jag håller med om att det är det de förtjänar, menar bara att vissa desperata kan vara farliga, thats all.
Citera
2023-10-23, 16:59
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Jag håller med om att det är det de förtjänar, menar bara att vissa desperata kan vara farliga, thats all.
Vi får tänka på att alla gäddor är störda i huvudet och risken du nämnde ingår i arbetet. Det är vad Dumpen gör för oss dagligen.
Hade Sara varit ensam under alla dessa konfrontationer så hade hon kanske inte levt nu. Gäddor ger sig på de som är mindre.

Där hade vi en aggressiv sate med amfetamin i blodet. Tänk om Sara var själv...
https://dumpen.se/2023/06/16/cashanddrugz-fran-rosengard-napp-239-malmo/
Senast redigerad av sunless 2023-10-23 kl. 17:03.
Citera
2023-10-23, 17:11
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:

Nyheter

Sara sa efter kronofogdehändelsen att dom har en revisor som ser över både Saras och dumpens ekonomi så det aldrig bli några ekonomiska bekymmer framöver

Så som det ser ut nu så kan du suga på din våta dröm ett tag till
Citera
2023-10-23, 17:16
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Sara sa efter kronofogdehändelsen att dom har en revisor som ser över både Saras och dumpens ekonomi så det aldrig bli några ekonomiska bekymmer framöver

Så som det ser ut nu så kan du suga på din våta dröm ett tag till
Revisorn har inget med den löpande bokföringen eller redovisningen att göra. Han typ bara vidimerar.

”Revisorns ansvar är att granska bolagets årsredovisning och bokföring (räkenskapsrevision) samt bolagsledningens förvaltning (förvaltningsrevision) och att därefter periodiskt uttala sig om årsredovisningen och förvaltningen på grundval av den i revisionen genomförda granskningen (9 kap.)”
Citera
2023-10-23, 17:21
Medlem
Citat:

Känner lite så med. Troligvis är de 10 pers inom ett visst antal meter. Hade det bara varit Sara & Patrik hade nog någon gett dem lite smällar.Det tror jag ju. Jag hade gjort även om de va 10 pers bakom, livet är förstört & samhället kommer inte acceptera än igen. Jag hade nog försökt skada dessa två redigt.
Citera
2023-10-23, 17:26
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Nu får du väl ändå ge dig!
Nu letar ni barn bara för att ni mår dåligt, och att det är det synd om er, pga av det

Har du ingen skam i kroppen?
Ända fördelen är ju att alla ser hur vidriga ni är och att eran förnekelse är total.

Så uthängningar är det minsta som ni förtjänar.
Nu gäller det inte mig, men jag belyser en eventuell konsekvens, inget om att tycka synd om, kanhända gäddan tycker synd om sig, men tycka synd om, har inget med den malfunction Dumpen har på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in