2023-10-23, 03:54
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomplexVandring
4. Förespråkar "kontakta inte familjer eller gäddan", men vet ändå att deras följare kommer kontakta familjen och ibland tillochmed attackera gäddan (Vilket dom anser att dom inte har kontroll över, ansvaret ligger på dom eftersom dom gör uthängningen)

Plus att både Patrik och Sara går runt i mössor där det står "Kill you local pedofile".

Där är så uppenbart att dom vill att allmänheten ska bruka våld mot personerna som dom hänger ut.
T ex var det en snubbe (Tweedy), som blev uthängd efter han raggat på en 15 åring, fast Dumpen säger att dom bara hänger ut folk som pratar med icke byxmyndiga.
Det slutade med att han vart grovt misshandlad av ett invandrargäng (finns video på misshandeln).

Här kan ni lyssna på hela rättegången:
MISSHANDELN AV TWEEDY
https://www.youtube.com/watch?v=Jr2UPVqTf-o
Citera
2023-10-23, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Nu blandar du ihop korten
Dumpen har inte misshandlat någon, dom har aldrig ägnat sig åt skadegörelse och inte heller sagt åt någon att ta sitt liv
Det har du förvisso helt rätt i. Vapen dödar ingen heller, narkitika skadar ingen osv... eller?

Dumpens organisationer har gjort ett aktivt val gällande arbetsmetod. De har valt en metod som de är fullt medvetna om skapar maximalt med negativa konsekvenser för de exponerade och deras omgivning.
Har aldrig sagt något om motivet att jobba mot övergrepp. Det behövs. Det är arbetsmetoden jag motsätter mig.
Citera
2023-10-23, 06:54
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det har du förvisso helt rätt i. Vapen dödar ingen heller, narkitika skadar ingen osv... eller?

Dumpens organisationer har gjort ett aktivt val gällande arbetsmetod. De har valt en metod som de är fullt medvetna om skapar maximalt med negativa konsekvenser för de exponerade och deras omgivning.
Har aldrig sagt något om motivet att jobba mot övergrepp. Det behövs. Det är arbetsmetoden jag motsätter mig.

Dom uppmanar gäddorna att söka hjälp för sitt beteende
När gäddorna nämner självmord eller antyder det så frågar Sara om hon ska ringa efter ambulans, hon säger att genom att dom tar sina liv så orsakar dom trauman för sina anhöriga och närstående

Dom är inte ute efter att orsaka skada främst utan snarare för att stoppa dom innan ett övergrepp skett

Hade dom velat att dom skulle ta sina liv hade dom kunnat strunta i att uppmana dom att söka vård eller erbjuda dom någon hjälp och bara lämnat dom vind för våg med uthängning och även med namn och adress
Citera
2023-10-23, 09:22
Medlem
Citat:
Dom uppmanar gäddorna att söka hjälp för sitt beteende
När gäddorna nämner självmord eller antyder det så frågar Sara om hon ska ringa efter ambulans, hon säger att genom att dom tar sina liv så orsakar dom trauman för sina anhöriga och närstående

Dom är inte ute efter att orsaka skada främst utan snarare för att stoppa dom innan ett övergrepp skett

Hade dom velat att dom skulle ta sina liv hade dom kunnat strunta i att uppmana dom att söka vård eller erbjuda dom någon hjälp och bara lämnat dom vind för våg med uthängning och även med namn och adress
Uthängning med namn och adress hade blivit stoppat på nolltid. Det hade inte spelat någon roll iofs. Med några ytterst få undantag är de identifierade inom några timmar ändå.
Att uppmana till vård och självmordsprevention är något de börjat med på senare tid.
Att få gäddor att söka hjälp innan övergrepp sker hade dessutom gått ypperligt utan att exponera som de gör.
Så, de är mycket medvetna om vilka skador deras metoder skapar. Att blunda för det är både trångsynt och korkat.
Det finns jättemånga "kanske räddat" och ännu fler "totalt raserat" i dumpens kölvatten. Blunda gärna för det. Försök gärna bortförklara det, eller rationalisera. Det förändrar dock inte faktumet att det är så.
Citera
2023-10-23, 10:27
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Vilken gädda vrider sig inte som en mask 🪱?
Samtliga gör det, ingen har lagt sig platt och erkänt i första omgången.
Gäddor är de allihopa.
Nja jag tycker att förvånansvärt många som som i princip bara rycker på axlarna och säger "Jaha", eller nåt sånt när dom får veta att de ska publicera eländet på nätet.
Personligen skulle jag må dåligt om mitt bristfälliga ordningssinne kom upp som ett ämne på nätet.
Citera
2023-10-23, 11:11
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Plus att både Patrik och Sara går runt i mössor där det står "Kill you local pedofile".

Där är så uppenbart att dom vill att allmänheten ska bruka våld mot personerna som dom hänger ut.
T ex var det en snubbe (Tweedy), som blev uthängd efter han raggat på en 15 åring, fast Dumpen säger att dom bara hänger ut folk som pratar med icke byxmyndiga.
Det slutade med att han vart grovt misshandlad av ett invandrargäng (finns video på misshandeln).

Här kan ni lyssna på hela rättegången:
MISSHANDELN AV TWEEDY
https://www.youtube.com/watch?v=Jr2UPVqTf-o
Om det nu är så uppenbart så får du inga sympatier från oss iallafall. Du får försöka se från vårat perspektiv. Ingen vill att gäddor o dumpenhatare våldtar barn. Att du skulle bry dig om pedofiler tvivlar jag egentligen starkt på. Det är maskad självreflektion.
Tweedy är ett psykfall som aktivt söker efter barn trots uthängning. Det var folk som tipsade Dumpen och det är många som fortfarande är sugna på att slå ihjäl honom. Köp tandskydd.

Där har du honom. Det är väl bättre att han våldtar barn enligt dig va?
https://dumpen.se/2023/03/07/varning-for-tweedy/
Senast redigerad av sunless 2023-10-23 kl. 11:31.
Citera
2023-10-23, 11:15
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Uthängning med namn och adress hade blivit stoppat på nolltid. Det hade inte spelat någon roll iofs. Med några ytterst få undantag är de identifierade inom några timmar ändå.
Att uppmana till vård och självmordsprevention är något de börjat med på senare tid.
Att få gäddor att söka hjälp innan övergrepp sker hade dessutom gått ypperligt utan att exponera som de gör.
Så, de är mycket medvetna om vilka skador deras metoder skapar. Att blunda för det är både trångsynt och korkat.
Det finns jättemånga "kanske räddat" och ännu fler "totalt raserat" i dumpens kölvatten. Blunda gärna för det. Försök gärna bortförklara det, eller rationalisera. Det förändrar dock inte faktumet att det är så.

Problemet är att man inte får glömma hur människor fungerar, jag tror tillomed det står inskrivet i USAs självstämdighetsdeklaration att människan är beredd att utstå väldigt mkt innan dom är beredd att förändra sitt beteende

Personer som söker efter barn i sexuellt syfte måste verkligen fått sitt liv raserat innan dom söker efter hjälp, det var något som jag hörde psykologer som jobbar med förövare vittna om redan före dumpen

Är inte konsekvenserna så pass jävliga så ligger dom lågt en stund för att sedan börja igen efter något år eller så

Dom måste nå botten för att dom ska lägga sig platt

Dumpen räds inte för att gå ut med namn, en av gäddorna gjorde dom just det efter att han antytt om en muta för att slippa bli uthängd
Citera
2023-10-23, 11:23
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Du får väl säga till när någon bryr sig. Pedofiler ger respons på förnedring och våld. Det finns inget annat som gör det.

Här spelar du lustig.
Det handlar om att hjälpa barn innan övergrepp sker. Om pedofilerna dör av aids ger folk blanka fan i.
Citera
2023-10-23, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Om det nu är så uppenbart så får du inga sympatier från oss iallafall. Du får försöka se från vårat perspektiv. Ingen vill att gäddor o dumpenhatare våldtar barn. Att du skulle bry dig om pedofiler tvivlar jag egentligen starkt på. Det är maskad självreflektion.
Tweedy är ett psykfall som aktivt söker efter barn trots uthängning. Det var folk som tipsade Dumpen och det är många som fortfarande är sugna på att slå ihjäl honom. Köp tandskydd.

Där har du honom. Det är väl bättre att han våldtar barn enligt dig va?
https://dumpen.se/2023/03/07/varning-for-tweedy/

Han fick ju ett ganska rejält skadestånd ändå.
80 lax.
Citera
2023-10-23, 11:53
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Han fick ju ett ganska rejält skadestånd ändå.
80 lax.
Rejält vet jag inte. Att hamna på Dumpen kostar nog minst 800 000 kr.
Citera
2023-10-23, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Rejält vet jag inte. Att hamna på Dumpen kostar nog minst 800 000 kr.

Det är nog faktiskt ganska goa pengar för någon som lever på existensminimum. Han kan nog bjuda in en och en annan tjej på lite sprit.
Citera
2023-10-23, 15:34
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Problemet är att man inte får glömma hur människor fungerar, jag tror tillomed det står inskrivet i USAs självstämdighetsdeklaration att människan är beredd att utstå väldigt mkt innan dom är beredd att förändra sitt beteende

Personer som söker efter barn i sexuellt syfte måste verkligen fått sitt liv raserat innan dom söker efter hjälp, det var något som jag hörde psykologer som jobbar med förövare vittna om redan före dumpen

Är inte konsekvenserna så pass jävliga så ligger dom lågt en stund för att sedan börja igen efter något år eller så

Dom måste nå botten för att dom ska lägga sig platt

Dumpen räds inte för att gå ut med namn, en av gäddorna gjorde dom just det efter att han antytt om en muta för att slippa bli uthängd
Kan vara så i vissa situationer, men man får förmoda att de blir sugna på barn i situationer de mår dåligt, att bli uthängd gör att de mår mycket dåligt under en lång tid. Och vad kan det ge för resultat?

Psykologer jobbar ibland med att bryta ned personen för att få en förändring, men de jobbar inte med att förstöra för dem i samhället, att vara nedbruten och totalt utstött kan ingen ta sig ut och upp ur. I det fallet är ett fängelsestraff bättre, då de får tid att tänka igenom och få lite hjälp att bygga upp sig själva.

Dumpen signalerar att de har långa telefonsamtal både med gäddan och anhörig, det tror jag inte, kanske med några. Hur ska de kunna ha tid med det, med all den tid de lägger på fiskandet, sover de aldrig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in