Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil.1987
Problemet är att man inte får glömma hur människor fungerar, jag tror tillomed det står inskrivet i USAs självstämdighetsdeklaration att människan är beredd att utstå väldigt mkt innan dom är beredd att förändra sitt beteende
Personer som söker efter barn i sexuellt syfte måste verkligen fått sitt liv raserat innan dom söker efter hjälp, det var något som jag hörde psykologer som jobbar med förövare vittna om redan före dumpen
Är inte konsekvenserna så pass jävliga så ligger dom lågt en stund för att sedan börja igen efter något år eller så
Dom måste nå botten för att dom ska lägga sig platt
Dumpen räds inte för att gå ut med namn, en av gäddorna gjorde dom just det efter att han antytt om en muta för att slippa bli uthängd
Kan vara så i vissa situationer, men man får förmoda att de blir sugna på barn i situationer de mår dåligt, att bli uthängd gör att de mår mycket dåligt under en lång tid. Och vad kan det ge för resultat?
Psykologer jobbar ibland med att bryta ned personen för att få en förändring, men de jobbar inte med att förstöra för dem i samhället, att vara nedbruten och totalt utstött kan ingen ta sig ut och upp ur. I det fallet är ett fängelsestraff bättre, då de får tid att tänka igenom och få lite hjälp att bygga upp sig själva.
Dumpen signalerar att de har långa telefonsamtal både med gäddan och anhörig, det tror jag inte, kanske med några. Hur ska de kunna ha tid med det, med all den tid de lägger på fiskandet, sover de aldrig?