Citat:
Ursprungligen postat av
LawNumberSix
Jag skulle gissa att denna Mariann* Kjöll*r kan få ca 40'-50' SEK, eller rättare sagt skulle få runt den summan om hon anmäler det, har mkt svårt att se henne förlora ett ev mål.
*e
Jag skulle också tro att hon vinner ett förtalsmål och får en slant i skadestånd.
Men som vid alla skadestånd måste den som döms att betala också ha pengarna.
Här verkar ju familjen ha det väldigt gott ställt. Men hus, hästgård, bilar, hästar etc kan ju formellt skrivas på någon annan i familjen än den som döms att betala.
Felicia själv hade ju en inte oansenligt summa i skulder hos Kronofogden. Skulder kanske är vardagsmat i släkten?
Det kanske skapas ett nytt tiggarkonto för att betala skadeståndet för förtal….?! Rutinen finns ju.
Det kommer naturligtvis inte uppges att det är därför, en helt annan story kommer nog presenteras.