2023-10-22, 22:42
Bannlyst
Är detta möjligt? Har hört det ska vara det och försökt hitta via google men ej funnit något. Kan ni rekommendera någon site där man kan ordna detta?

Behöver alltså omvända pixlarna/rutor för att kunna se vad som ligger bakom.
Citera
2023-10-22, 22:54
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigge1234
Är detta möjligt? Har hört det ska vara det och försökt hitta via google men ej funnit något. Kan ni rekommendera någon site där man kan ordna detta?

Ligger bakom? Pixlarna är en digital representation av originalbilden, vad menar du skulle 'ligga bakom'? Illuminati?
Citera
2023-10-22, 22:56
Medlem
sommarlovs avatar
Du tar mig tillbaka till barndomen!
Det fanns en tid då japansk porr censurerade med ett speciellt program som la på rutor, med rätt lösenord kunde man se bopparna!

Sökte runt men Google bryr sig inte om gamla saker, hittade bara trams om password till porr-sidor, och hur någon häktats för att låtit AI ta bort censur!
Citera
2023-10-22, 23:06
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Beror lite på hur pixlingen ser ut. FBI lyckades identifiera en av pedofil som hade lagt upp en pixlad bild genom "reversa" pixlingen.

https://www.minnpost.com/politics-policy/2007/11/you-can-swirl-you-cant-hide/
Citera
2023-10-22, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Ligger bakom? Pixlarna är en digital representation av originalbilden, vad menar du skulle 'ligga bakom'? Illuminati?
Haha du är rolig men inget så spännande, är jag rädd utan bara ett ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du tar mig tillbaka till barndomen!
Det fanns en tid då japansk porr censurerade med ett speciellt program som la på rutor, med rätt lösenord kunde man se bopparna!

Sökte runt men Google bryr sig inte om gamla saker, hittade bara trams om password till porr-sidor, och hur någon häktats för att låtit AI ta bort censur!
Surt men tror dig. vad har pojkar inte gjort för att få se hela härligheten va?
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Beror lite på hur pixlingen ser ut. FBI lyckades identifiera en av pedofil som hade lagt upp en pixlad bild genom "reversa" pixlingen.

https://www.minnpost.com/politics-policy/2007/11/you-can-swirl-you-cant-hide/
Ja! Det var just det här jag tänkte på. Är detta möjligt? Swirl vet jag går att reversa men pixlar/rutor då?
Citera
2023-10-22, 23:26
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Haha du är rolig men inget så spännande, är jag rädd utan bara ett ansikte.

Surt men tror dig. vad har pojkar inte gjort för att få se hela härligheten va?

Ja! Det var just det här jag tänkte på. Är detta möjligt? Swirl vet jag går att reversa men pixlar/rutor då?
Swirl är från 2007, en fantastisk historia!
Citera
2023-10-23, 00:31
Medlem
Citat:

Informationen har gått förlorad, det är inte möjligt. Ungefär som att beep:a en ljudfil.
Citera
2023-10-23, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Informationen har gått förlorad, det är inte möjligt. Ungefär som att beep:a en ljudfil.
Så det är helt omöjligt? 100%?
Citera
2023-10-23, 19:24
Medlem
Citat:

Det är helt omöjligt att återskapa bilden. Det är helt omöjligt att återskapa 100% av all information i en bild som komprimerats till .jpeg också.
Citera
2023-10-24, 00:40
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Vissa bildformat har flera lager. Har för mig att jag läst om nån bild som släpptes med svarta fält över känsliga detaljer, men dessa fält var i ett annat lager. Så informationen fanns där under, fullt tillgänglig.

Men normala bilder ämnade för slutkund så att säga, jpeggar, giffar och sånt, har inte flera lager.
Citera
2023-10-24, 01:17
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Vissa bildformat har flera lager. Har för mig att jag läst om nån bild som släpptes med svarta fält över känsliga detaljer, men dessa fält var i ett annat lager. Så informationen fanns där under, fullt tillgänglig.

Men normala bilder ämnade för slutkund så att säga, jpeggar, giffar och sånt, har inte flera lager.
Var en FUP det kom ut här på FB, kommer inte ihåg fallet
Citera
2023-10-27, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel

Så om jag laddar upp en åt dig, kan du avpixla den?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in