2023-10-22, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vembryrsigfan
Jo sant, jag får lite den uppfattningen också både genom att ha läst trådens alla sidor och hur de har kommunicerat att något har ju visserligen hänt men de var inte på de sättet de berättade om när de starta insamlingen.

Om de hade angett den riktiga anledningen va som hade hänt kanske folk inte hade varit villiga att donera i samma bredd

Precis, och nu går det inte att backa bandet. Då riskerar dom att pengarna från insamlingen fryser inne samt polisanmälan.
Plus att hela Felicias liv hängts ut.
Citera
2023-10-22, 22:56
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Finns det någon uppskattning på hur stora inkomster hon haft från karriären i Thailand? Handlar det om 5000, 50000 eller 500000? Beloppen är relevanta för har hon haft betydande inkomster från sin filmkarriär så har hennes tillgångar kunnat stå för sjukhuskostnader och således har någon insamling inte varit befogad.

Var skattades inkomsterna från filmkarriären? Sverige? Thailand? USA? "Internet"?

Fanns en användare som tidigare gick igenom hennes numera borttagna OF. Hon var väldigt aktiv till en början, postade nästan varje dag. Men mot slutet, fram till augusti 2023 så hade hon ca 5-6 likes per inlägg men tog ändå ca 20 dollar för en prenumeration. Samtidigt (augusti 2023~) hittade någon ett facebook inlägg där Felicia sökte jobb som frisör på Koh Samui bland annat. Så det är troligt att "pengarna började ta slut" innan detta dök upp.
Citera
2023-10-22, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
https://www.pattayamail.com/latestne...surgery-430285

Det är en naturlig del av foundraising att uppdatera löpande. Hur svårt ska det va?

Håller helt med.

Det enkla svaret att det är inte alls svårt.
Citera
2023-10-22, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Ja det är därför det hade gynnat mottagarna att vara transparenta med utgifterna, det här hade inte hänt då.

Jag minns filippa insamlingen till den cancersjuka dottern som gick helt åt skogen, mamman blev aggressiv, lite likt detta scenario, man slår ifrån istället för att möta upp

Ja sen blir man också glad när man ser personer som donerar och bryr sig om att hjälpa till. Dock skulle jag aldrig göra de om de inte är en närstående på den delen att de inte alls stämmer överens som de tyvärr inte verkar göra här.

Gäller ju som sagt att de är transparenta som du själv nämnde från början med uppdateringar, kvitton, etc. Men de är så jag tänker bara att man borde visa för de som står för notan så att säga
Citera
2023-10-22, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Fanns en användare som tidigare gick igenom hennes numera borttagna OF. Hon var väldigt aktiv till en början, postade nästan varje dag. Men mot slutet, fram till augusti 2023 så hade hon ca 5-6 likes per inlägg men tog ändå ca 20 dollar för en prenumeration. Samtidigt (augusti 2023~) hittade någon ett facebook inlägg där Felicia sökte jobb som frisör på Koh Samui bland annat. Så det är troligt att "pengarna började ta slut" innan detta dök upp.

Det minns jag, vet dock inte vilket inlägg
Citera
2023-10-22, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vembryrsigfan
Ja sen blir man också glad när man ser personer som donerar och bryr sig om att hjälpa till. Dock skulle jag aldrig göra de om de inte är en närstående på den delen att de inte alls stämmer överens som de tyvärr inte verkar göra här.

Gäller ju som sagt att de är transparenta som du själv nämnde från början med uppdateringar, kvitton, etc. Men de är så jag tänker bara att man borde visa för de som står för notan så att säga

Ja likt så Ukraina måste visa att deras vapen gör nytta i Ukraina, folk vill se vart pengarna går
Citera
2023-10-22, 23:00
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Citat:
Alla hårda ord från familjen på facebook tyder på att dom är pressade, alla andra familjer i liknande situationer skickar bilder och uppdaterar även dom som inte tiggt pengar.
Vart kan man läsa på facebook? Hittade bara pappans(?) facebook, och där verkade allt lugnt. Han hade bland annat bild på dottern från flyget.
Citera
2023-10-22, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Vart kan man läsa på facebook? Hittade bara pappans(?) facebook, och där verkade allt lugnt. Han hade bland annat bild på dottern från flyget.

Mammans
Citera
2023-10-22, 23:01
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1

Ta en screenshot. Ingen annan har sett en (aktuell) bild på Felicia Sky sedan detta drog igång.
Citera
2023-10-22, 23:02
Medlem
Citat:
Ja likt så Ukraina måste visa att deras vapen gör nytta i Ukraina, folk vill se vart pengarna går

Jo håller fullständigt med dig, sen förstår jag att de i början var stressade etc med allting som har hänt. Man kan verkligen förstå den känslan men när man ser att de sitter och uppdaterar saker och ting så borde de inte vara svårt att visa typ kvitto, överföringar eller något.

Jag menar nu har folk hjälpt dem med en stor andel pengar då de verkar som att de inte har lagt ut något från egen ficka (Kan aldrig vara säker) Då borde ju en öppenhet att visa va pengarna ha gått till vara väldigt hög.
Citera
Medlem
Citat:
Ta en screenshot. Ingen annan har sett en bild på Felicia Sky sedan detta drog igång.

Tror det är det beryktade skynktet
Citera
Avstängd
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:

Tänkte på den andra sajten med filmer som förmodligen har helt annat upplägg på ersättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in