Citat:
Citat:
Mmm. Då tänker du i så fall att gärningsmännen först varit en vända på efterfesten på campingen på Ekudden förslagsvis, får i så fall syn på ensam gåendes Helena. Som sagt kanske då ensam för om en man som kan ha setts gåendes med en Helena från Österlånggatan eller en pilotglasögon försedd man från bron för den delen, kan väl då inte ha gått med henne då. I så fall bör han redan från början varit i maskopi med GM om han inte kunnat avskräcka dem/skyddat Helena eller hört av sig till Polisen om detta efteråt.
Jag tänker mig att bilen vänd åt detta håll blir då mindre troligt även då sett till iden då att Helena då redan vid torgets slut vid Österlånggatan träffade på sina banemän. Med bil i beredskap redan här parkerad vid torget. En går då med henne, enligt ett vittne "en trolig Helena går med en man på Österlånggatan"(P4,dok.). Bilen kan då komma strax efter bakom dem, de åker med. Eller en bil hinner ikapp henne då hon går ensam hemåt. Något av det.
Bilen blir då parkerad på högersida vägen vid skogsstigen med nosen pekandes åt norr. Samt det "Hanna" sade till Reimer i intervjun med honom, att bilen vände vid Bäcken och sedan körde in mot stan till.
Jag tänker mig att bilen vänd åt detta håll blir då mindre troligt även då sett till iden då att Helena då redan vid torgets slut vid Österlånggatan träffade på sina banemän. Med bil i beredskap redan här parkerad vid torget. En går då med henne, enligt ett vittne "en trolig Helena går med en man på Österlånggatan"(P4,dok.). Bilen kan då komma strax efter bakom dem, de åker med. Eller en bil hinner ikapp henne då hon går ensam hemåt. Något av det.
Bilen blir då parkerad på högersida vägen vid skogsstigen med nosen pekandes åt norr. Samt det "Hanna" sade till Reimer i intervjun med honom, att bilen vände vid Bäcken och sedan körde in mot stan till.
Återigen formulerar du dig medvetet barnsligt, Sculley. Varför måste du bums så drygt skriva att "Hanna" inte hörde bilen åka iväg"? Du vet vid det här laget att "Hanna" står på sig när hon säger att hon lämnade information som poliserna inte brydde sig om att notera. Men visst, uppgiften kanske inte finns i "talform", men du vet mycket väl att jag och Reimer har pratat med "Hanna". Vi har hört henne säga att hon hörde en bil åka iväg på Ekuddenvägen mot Bäcken för att där vända och sedan åka tillbaka upp mot Marieforsleden". Varför kan du inte bara nöja dig?