2023-10-22, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
https://x.com/Timesofgaza/status/1716127851613761715?s=20

Fler "Hamas" döda...

Tänk vad mycket du har att beskylla Hamas för. hade de inte attackerat Israel och beskjutit landet med tusentals raketer hade alla som du gnäller om som blivit dödade nu, faktiskt varit vid liv fortfarande.
Orsak - Verkan.
Citera
2023-10-22, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
vem tjänar på detta

Om dom nu skulle göra det så är det All of Humanity.

Men så långt tänker inte ni.
Senast redigerad av vildhane 2023-10-22 kl. 18:39.
Citera
2023-10-22, 18:27
Medlem
Citat:
Nu hotar Israel (Netanyah) med upptrappning trots omvärldens vädjan om att inte genomföra detta.

Netanyah säger att om Libanon attackerar Israel "- kommer de önska att de var i det gamla Libanon"..

USA skickar nu trupper och vapen samt att hangarfartyget Eisenhover är på väg.

Man tänker även attackera Iran.

Ja då har vi många lik att stoppa i påsar framöver, då de har för avsikt att trappa upp konflikten.
Seriöst, vem tjänar på detta mer än att USA än en gång får leka världspolis med mantrat: "- kill'em all!!"

https://www.svtplay.se/video/j1adgEJ/rapport/ikvall-18-00?id=j1adgEJ

Försvar* inte attack. Om någon anfaller dig och du svarar så har inte du attackerat, du har försvarat dig. Israel kommer försvara sig om de blir attackerade. Så att hävda att Israel attackerar är väldigt missvisande.
Citera
2023-10-22, 18:33
Avstängd
[quote=Kratatch|86158933]Försvar* inte attack. Om någon anfaller dig och du svarar så har inte du attackerat, du har försvarat dig. Israel kommer försvara sig om de blir attackerade. Så att hävda att Israel attackerar är väldigt missvisande.[/QUOT]

Men tror du inte fredsförhandlingar och en eventuell lösning på detta vore att föredra?
Jag är medveten om att en långvarig lösning på konflikten är mycket små.

Men att meningslöst döda och förstöra infrastrukturen kan aldrig vara ett vinnande koncept. Det har vi ju redan bevittnat ett antal gånger.
Citera
2023-10-22, 18:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Försvar* inte attack. Om någon anfaller dig och du svarar så har inte du attackerat, du har försvarat dig. Israel kommer försvara sig om de blir attackerade. Så att hävda att Israel attackerar är väldigt missvisande.
Jag kallar det "attackera" då denna konflikt pågått så otroligt länge, och det har från och till attackerat varandra ett minst sagt otal gånger..
Citera
2023-10-22, 18:36
Medlem
Citat:
Citat:

Men tror du inte fredsförhandlingar och en eventuell lösning på detta vore att föredra?
Jag är medveten om att en långvarig lösning på konflikten är mycket små.

Men att meningslöst döda och förstöra infrastrukturen kan aldrig vara ett vinnande koncept. Det har vi ju redan bevittnat ett antal gånger.

Nej. Hamas har som vi säger i Sverige "Satt sin sista potatis". Varför skulle Israel vilja förhandla med terrorister som kommer fortsätta terroriera dom? Om Libanon ger sig in i Striden lär även dessa utplånas. Nu är inte en bra tid att visa att man kan flexa med musklerna om man inte vill få sina biceps bortskjutna.

Det är ett vinnande koncept om man vill få bort cancersvulsten som är Hamas.
Citera
2023-10-22, 18:37
Medlem
Citat:
Jag kallar det "attackera" då denna konflikt pågått så otroligt länge, och det har från och till attackerat varandra ett minst sagt otal gånger..

Du kan kalla det vad du vill men det blir väldigt missvisande.
Om du blir knivrånad säger du då att du rånade någon?
Citera
2023-10-22, 18:41
Avstängd
Citat:
Nej. Hamas har som vi säger i Sverige "Satt sin sista potatis". Varför skulle Israel vilja förhandla med terrorister som kommer fortsätta terroriera dom? Om Libanon ger sig in i Striden lär även dessa utplånas. Nu är inte en bra tid att visa att man kan flexa med musklerna om man inte vill få sina biceps bortskjutna.

Det är ett vinnande koncept om man vill få bort cancersvulsten som är Hamas.
Ok..
Men tror du verkligen konflikten skulle vara löst om Israel nu lyckades (mycket liten chans tror jag) "utplåna" Hamas?

Du tror inte andra arabländer skulle bli involverade i konflikten?
Citera
2023-10-22, 18:42
Avstängd
Citat:
Du kan kalla det vad du vill men det blir väldigt missvisande.
Om du blir knivrånad säger du då att du rånade någon?
Nu får du utveckla.. förstår inte hur du tänker där.
Citera
2023-10-22, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
Israel måste erkänna staten Palestina inom 1967 års gränser, som Sverige gjorde.
"måste"? vem skulle tvinga dem till det?
Det är nu 57 år sen, det kommer inte att hända som det ser ut och jag kan inte se något som ändrar på det i medellångt eller långt perspektiv.
Citera
2023-10-22, 18:43
Medlem
Citat:
Ok..
Men tror du verkligen konflikten skulle vara löst om Israel nu lyckades (mycket liten chans tror jag) "utplåna" Hamas?

Du tror inte andra arabländer skulle bli involverade i konflikten?

Konflikten med Hamas lär vara löst. Men konflikten i området lär inte vara det. Men man löser inget genom att ignorera det. Skulle du försöka bota en fistel i anus genom att ignorera den?

Blir dom det så lär de bli av med hela sin militära förmåga. Araber samarbetar inte särskilt bra med varandra eftersom de misstror varandra.
Citera
2023-10-22, 18:43
Medlem
Citat:
Nu får du utveckla.. förstår inte hur du tänker där.

Nej, det förstod jag när du inte gör skillnad på försvar och anfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in