Ja, eller om de är mer oförsiktiga med vad de säger på det andra forumet/kontot och avslöjar några ledtrådar.
Precis. Har "hittat" en handfull medlemmar här som finns på ett annat forum där vi är rätt öppna med oss själva. Ingen har samma nick men man vet ändå vem det är.
Är verkligen Flashback säkert?
Är det verkligen så anonymt som det står?
Hörde på radion om att polisen hade läst på flashback och det var en tråd där någon visste väldigt mycket om ett brott och att dom sen kunde få reda på vem det var.
Sen hörde jag inte mer då min medpassagerare bytte radiokanal.
Är detta sant?
Admin får gärna lägga i rätt tråd för jag är inte säker på att jag lagt på rätt ställe.
Är verkligen Flashback säkert?
Är det verkligen så anonymt som det står?
Hörde på radion om att polisen hade läst på flashback och det var en tråd där någon visste väldigt mycket om ett brott och att dom sen kunde få reda på vem det var.
Sen hörde jag inte mer då min medpassagerare bytte radiokanal.
Är detta sant?
Admin får gärna lägga i rätt tråd för jag är inte säker på att jag lagt på rätt ställe.
Det är väl ganska uppenbart att det inte är säkert när polis och medier vet vem så många kriminella är. Dina uttalanden kan du alltid låtsas som ingenting till eller förneka men inte om något är sant som polis hittar eller kan spåra.
Snutsvinen har flera gånger gått på mina trix och jag har vållat grisarna stor huvudvärk och de vet de om men kan inget göra.
Hur brotten bli lösta framgår av FUP, förundersökningsprotokollet. Jag har hittills inte läst en FUP där det framkommer att polisen löst ett brott via att "hacka" Flashback.
Hade Flashback varit osäkert så hade det varit allmänt känt vid det här laget. Admin påstår att de inte sparar ip-nummer och annat. Jag har aldrig hört någon som åkt dit pga att Flashback överlämnat ett ip-nummer. Det skulle vara sprängstoff om det hände. Så förmodligen stämmer påståendet.
Däremot kan du bli avslöjad pga vad du skriver på forumet. Dvs du skriver sådant som gör att en klurig person kan lista ut vem du är.
Det här är vad jag tror, och vilka slutsatser jag dragit.