2023-10-22, 15:42
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Kriget går mycket bra för Israel. Nästan alla terrordåd har upphört från gaza. Flygbombningarna är effektivast så här i inledningen av kriget.
Det finns inga civila i gaza dom är alla skyldiga. Nu ska idf köra intensivare bombningar vilket jag tror kommer göra gaza gott.

Ingen som firar i gaza nu inte 😂 💣🇵🇸

Muslimer gråter flodvågor i tidningarna och Israel bombar vidare 😂 deta är underbart.
❤️✌️🇮🇱

Jag är inte lika övertygad om att det här bara går jättebra.

Jag tycker man ser tecken på att Israel börjar tappa delar av opinionen i väst, och då menar jag inte organiserade palestinaanhängare, tokvänstern m.m. Bilderna från terrorangreppet skapade en uppslutning bakom Israel som nog inte funnits sedan före sexdagarskriget. Den där uppslutningen börjar nu försvagas. Bilder av sönderbombade städer och sårade och dödade barn brukar inte landa så väl i väst heller när det är palestinska barn och det är nog rätt många som har svårt att separera de känslor alla människor som inte är psykfall får av att se sådana bilder från frågan om Israels rätt att försvara sig trots att det innebär att civila dödas eller skadas. De ganska stora demonstrationer man ser på rätt många håll i väst är lite oroande eftersom de även verkar innehålla folk som inte tillhör the usual suspects. Ett väst som återigen i Israel-Palestinafrågan splittras säkerhetspolitiskt mellan USA och betydande delar av Europa vore en enormt dålig säkerhetspolitisk händelseutveckling för Israel och, mycket viktigare för mig som svensk, för Sverige, men bra för Hamas, Iran, Kina och Ryssland.

Jag tror det var ett jättemisstag av Israel att inte gå in i Gaza så fort det bara gick eftersom man då haft ett fait accompli. Nu har det hunnit etableras ett ganska stort tryck på Israel, att inte invadera eller att inte gå för hårt fram när man gör det, från allierade, vänner, neutrala, ovänner och fiender, men även inrikespolitiskt.

Lätt för mig att säga att man skulle gått in snabbt eftersom de IDF-soldater som skulle strykt med vid en snabb invasion inte är mitt ansvar där jag sitter hemma i soffan, men jag ser en risk för att det här håller på att rinna Israel ur händerna politiskt om IDFs markförband fortsätter att sitta på röven samtidigt som världen ser mer och mer bilder på civila barn som dödats eller sårats av Israels bombningar av Gaza.
Citera
2023-10-22, 15:42
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Vad du tycker är irrelevant. FN rapporten säger tydligt att Israel mördade palestinska demonstranter. Att det är så få Israeler som blivit skadade är tydlig bevis på detta. Slösa nu inte min tid och googla själv nästa gång. Har inte tid för uppläxning av faktaresistenta typer...
Haha, du har fortfarande inte berättat när Israel dödat några fredliga demonstranter.

Att kasta syra, brandbomber stenar och använda tillhyggen för att skada och döda andra är inte fredligt.
Vet du verkligen inte det?

Förstår du inte att våld föder våld?

Tror du att man hade terroriststämplat Hamas om de inte hade lemlästat, massakrerat, våldtagit och kidnappat kvinnor och barn?

Nej, du kan inte kalla Hamas färd tilll Israel för en picknick i det gröna heller.

Är du en sån där som tycker polisen i Sverige är så sjukt jävla fascistisk som tar fast folk som bara vill ha lite kul. Vadå då, lite förnedringsrån, sexuella trakasserier och bilbränder får man väl tåla? Vi har det ju så tufft här ute i gettot och måste demonstrera mot det genom att bete oss som svin....
Citera
2023-10-22, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strejtvisus
Har Israel en kompetent armé som Ukraina eller ligger de på Rysslands nivå? Kommer de förlora kriget tror ni? Låter ju illa ifall Iran backar upp Gaza? Är inte så insatt i detta. Tack

Kolla en dokumentär om sexdagarskriget så är du ganska "up to par". Sen kan man säga att Israel är ganska uppskattad i det militära. Eftersom dom hjälper till att utbilda många special forces.
Citera
2023-10-22, 15:52
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Haha, du har fortfarande inte berättat när Israel dödat några fredliga demonstranter.

Faktaresistent delux...

Gazaborna har börjat skriva namnet på barnen så att man kan identifiera vilka som mördas av Terrorstaten. Dessa är från idag.

https://x.com/trhaber_com/status/1716048264745701674?s=20
Citera
2023-10-22, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Palestinierna befinner sig i en humanitär katastrof. Det är dags för Israel att ta emot de palestinier från norra Gaza som man började tvångsfördriva för en vecka sedan. Israel har ett avgörande ansvar i denna konflikt att omedelbart upphöra med sina medvetna terrorbombningar av civila, barn och kvinnor, och öppna upp flyktvägar för oskyldiga civila in i Israel, och upprätta flyktingläger.

Situationen är ohållbar. Världen håller andan.

Va? Vad hände med allt hurrande på gatorna? Det är inte lika roligt nu när det blev konsekvenser helt plötsligt?
Citera
2023-10-22, 15:58
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
Inkorrekt, ditt missfoster.

Israel är ockupationsmakten och för ett anfallskrig mot palestinierna, som är dömt att misslyckas.
Så du försvarar terrorister som Hamas? Hade kriget börjat om inte de gick in i Israel och mördade, våldtog och kidnappade människor den 7/10? Jag har svårt att se att Israel kan göra så mycket annorlunda i det här läget...
Citera
2023-10-22, 15:59
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Vad du tycker är irrelevant. FN rapporten säger tydligt att Israel mördade palestinska demonstranter. Att det är så få Israeler som blivit skadade är tydlig bevis på detta. Slösa nu inte min tid och googla själv nästa gång. Har inte tid för uppläxning av faktaresistenta typer...

Det är väl bara att låta FNs Säkerhetsråd behandla detta i nästa sittning och besluta om konsekvenser? Resolutioner i Säkerhetsrådet är ju folkrättsligt bindande. Fram tills dess är israelerna juridiskt oskyldiga eftersom ingen dom har fallit.
Citera
2023-10-22, 16:02
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strejtvisus
Har Israel en kompetent armé som Ukraina eller ligger de på Rysslands nivå? Kommer de förlora kriget tror ni? Låter ju illa ifall Iran backar upp Gaza? Är inte så insatt i detta. Tack

Bättre än ryssland.
Citera
2023-10-22, 16:04
Medlem
Alsenos avatar
Släpper hamas samtliga i gissland istället för att utföra tortyrvåldtäkter på tjejer så kommer det här att lösa sig. Sedan betala skadestånd för alla oskyldiga civila Israeler, barn som vuxna, som torterats till döds. Hamas kan börja så. Det är dom som har ansvaret för gazabornas lidande.
Citera
2023-10-22, 16:08
Medlem
Citat:
Faktaresistent delux...

Gazaborna har börjat skriva namnet på barnen så att man kan identifiera vilka som mördas av Terrorstaten. Dessa är från idag.

https://x.com/trhaber_com/status/1716048264745701674?s=20

Fake News igen?😂
Inga skador och inget blod.

Du efterlyser ju bilder på avhuggna huvud på barn för att tro på att Hamas är barnmördare, hur fan kan du posta något så intetsägande ditt turktroll?
Citera
2023-10-22, 16:08
Avslutad
Gött. Bombningarna ska ääääntligen intensifieras!

Wipe out gaza!

Gör en parkeringsplats av skiten :-)
Citera
2023-10-22, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Gött. Bombningarna ska ääääntligen intensifieras!

Wipe out gaza!

Gör en parkeringsplats av skiten :-)

Det är väl vad som håller på att ske just nu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in