2023-10-22, 00:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaytanicShredder
Innan du uttalar dig om något du inte har någon aning om så kanske du ska se några inslag av dokumentären först? De ger inte någon de precis träffat stora summor pengar. Han lever med vissa av kvinnorna längre perioder. Köper hus tillsammans, flyttar ihop och sånt. Det ska man väl kunna göra utan att man ska vara orolig för att man ska bli huggen i ryggen eller?

(Ditt inlägg är riktat till en annan skribent men jag vill ändå yttra mig)

Fast nu levde han väl knappast några längre perioder med flera av kvinnorna?
En träffade han väl väldigt lite (blondinen som ville se en bild från sjukhuset) och en annan kvinna (den överviktiga) träffade han väl ytterst begränsat?

Ingen har väl heller påstått att kvinnorna kastade pengar efter honom det första de gjorde?

Det hela handlar istället om att det fanns många red flags redan från början. Om du vill propagera för att kvinnor inte har någon egen del i det hela (skylla sig själv) när de väljer att inleda kontakt med en tatuerad föreläsare i bar överkropp som dessutom är investerare och fd missbrukare och kriminell så har du valt fel metod när du försöker övertyga andra skribenter om att du har rätt.
Citera
2023-10-22, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Jo, hon som inte visste om det kan anmäla bedrägeri.

De lånade ju ut pengar till killen. Även privata lån mellan två privatpersoner kan man få hjälp med att driva in av Kronofogden. I alla fall i teorin. Om jag lånar ut 150 000 till en kompis och kompisen inte betalar tillbaka så kan jag vända mig till Kronofogden. Om jag har nåt som "styrker" lånet. T ex ett sms där min kompis skriver "Jag lovar att betala tillbaka dina 150 000 så fort jag har fått jobb".

Vända sig till kronofogden är inte så bara, jag trodde också tidigare att det va ett lätt fix om man skulle få in en skuld.
Är ett jäkla ringande och fixande av uppgifter så många orkar inte/har inte tid.
En kompis med enmansföretag har försökt flera ggr då han inte fått betalt utan att kronofogden lyckats driva in en enda krona, han sa de är en massa timmar och den tiden tjänar man inget heller så de är bara bita i de sura äpplet och jobba in de på nätterna.
En annan kompis gav upp efter en längre tid men jag så åt han att du borde kolla om du har nån försäkring/juridisk hjälp du har rätt till, och han hade den turen de fanns så ca 1 år efter han fått hjälp fick han in dom 108 000:- plus ränta på pengarna under dom dryga 3 år som gått.
I de senare fallet hade han bara tur att den som va skyldig pengar hade en rik svärfar som borgat för sin dotter och fifflare och ville inte ha kronofogden efter sig så han betalade direkt kraven nådde honom.
Så nej de är inte bara ringa kronofogden så löser det sig, oftast har inte dessa bedragare några tillgångar så då får man inget heller.
Citera
2023-10-22, 09:25
Medlem
Den tjocka blonda tjejen, den lite äldre flerbarnsmamman och affärskvinnan i Falun tycker jag känns som de mest lättlurade.

Att ingen av dem stannade upp och tyckte det verkade konstigt att en "föreläsande entreprenör" som dessutom ser OK ut skulle fattat tycke för just dem har jag oerhört svårt att förstå. Total avsaknad av självinsikt... De borde även kunna luras av ett random nigeriabrev.
Citera
2023-10-22, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlaytanicShredder
Innan du uttalar dig om något du inte har någon aning om så kanske du ska se några inslag av dokumentären först? De ger inte någon de precis träffat stora summor pengar. Han lever med vissa av kvinnorna längre perioder. Köper hus tillsammans, flyttar ihop och sånt. Det ska man väl kunna göra utan att man ska vara orolig för att man ska bli huggen i ryggen eller?

Jag har sett avsnitten.
Vem ställer sig på någon annans företag?
Vem går på en investering när man precis träffats ? Som också verkar ske via sms mestadels.

De är totalt blåsta. En normal människa går inte på sånt där.
Citera
2023-10-22, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Tänker mig att vad boy stilen går hem hos kvinnor som är mellan 15 och 23. Därefter borde rimligen ekonomi, trygghet, humor och charm stå högt i kurs

Men lol, inte i länder där kvinnor tjänar sina egna pengar.
Citera
2023-10-22, 13:03
Medlem
Skulle någon kunna posta hans insta hittar inte i röran
Citera
2023-10-22, 13:16
Medlem
Varför går inte kvinnorna ihop och betalar någon som kan krossa hans knäskålar? Det ger nog mer än en rättegång och det blir nog billigare också.
Citera
2023-10-22, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Fast dom har ju tagit lånen i sina egna namn och sedan bara överfört pengarna... En av dem har till och med skrivit under ett skuldebrev.

Några av dem har papper och sms som bekräftar att de "lånade ut" pengarna TILL HONOM och inte gav bort dem som gåva. Jag menar INTE lånen från banken - det är ju deras egna lån. Utan att de förde över pengarna till honom som ett lån.

Har du aldrig swishat en kompis några 100 :- som ett lån? Kan din kompis skita i att betala tillbaka då för du swishade ju frivilligt?

Korkat att föra över flera hundratusen, ja, absolut och det har jag sagt hundra jävla gånger nu och jag orkar inte säga det en enda jävla gång till nu.

Man kan vända sig till Kronofogden om man frivilligt fört över pengar till nån i syfte att låna ut pengarna och inte ge bort som en gåva. Även om man själv först lånat dem från banken.

OM de hade haft pengarna sparade från nåt arv och fört över dem till honom som ett lån så är det samma sak. Ett lån från tjejen till killen. Ett privatlån mellan två privatpersoner. Oavsett var pengarna kom ifrån från början.

Du hakar upp dig på banklånen. Varför kan du inte fatta att även privata lån kan drivas in av Kronofogden? Oavsett hur man själv fått tag på pengarna man lånar ut.

Om jag rånar en bank och lånar ut pengarna till en vän så är det fortfarande ett lån och inte en gåva. Om jag lånar 100 000 av Stina och den lånar ut dem till Anna så kan Anna bara skita i att betala? För jag förde ju över frivilligt? Nej.

Är det så jävla svårt att fatta så orkar jag inte.
Citera
2023-10-22, 13:25
Avslutad
Citat:
Några av dem har papper och sms som bekräftar att de "lånade ut" pengarna TILL HONOM och inte gav bort dem som gåva. Jag menar INTE lånen från banken - det är ju deras egna lån. Utan att de förde över pengarna till honom som ett lån.

Har du aldrig swishat en kompis några 100 :- som ett lån? Kan din kompis skita i att betala tillbaka då för du swishade ju frivilligt?

Korkat att föra över flera hundratusen, ja, absolut och det har jag sagt hundra jävla gånger nu och jag orkar inte säga det en enda jävla gång till nu.

Man kan vända sig till Kronofogden om man frivilligt fört över pengar till nån i syfte att låna ut pengarna och inte ge bort som en gåva. Även om man själv först lånat dem från banken.

OM de hade haft pengarna sparade från nåt arv och fört över dem till honom som ett lån så är det samma sak. Ett lån från tjejen till killen. Ett privatlån mellan två privatpersoner. Oavsett var pengarna kom ifrån från början.

Du hakar upp dig på banklånen. Varför kan du inte fatta att även privata lån kan drivas in av Kronofogden? Oavsett hur man själv fått tag på pengarna man lånar ut.

Om jag rånar en bank och lånar ut pengarna till en vän så är det fortfarande ett lån och inte en gåva. Om jag lånar 100 000 av Stina och den lånar ut dem till Anna så kan Anna bara skita i att betala? För jag förde ju över frivilligt? Nej.

Nej, du kan inte kräva 100 kronor tillbaka bara för att du swishade 100 kronor och skrev "lån" i meddelanderutan. Att man skrivit tonvis med SMS och klargjort att det är lån är intet på något sätt ett bindande avtal. Har du inte hört talas om dom som swishat till fel nummer och sedan inte kunnat få pengarna tillbaka? Det finns liksom en anledning till att de här tjejerna är rökta, just för att de inte kommer vinna någon framgång i domstol.

Citat:
Ingen har bett dig klargöra något sånt.

Citat:
Det förutsätter att man vinner saken i en domstol. Dessa kvinnor kommer inte vinna eftersom det inte finns ett bindande avtal.

Citat:
I början av tråden var du så snäll och helt plötsligt fick du PMS
Citera
2023-10-22, 13:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Vända sig till kronofogden är inte så bara, jag trodde också tidigare att det va ett lätt fix om man skulle få in en skuld.
Är ett jäkla ringande och fixande av uppgifter så många orkar inte/har inte tid.
En kompis med enmansföretag har försökt flera ggr då han inte fått betalt utan att kronofogden lyckats driva in en enda krona, han sa de är en massa timmar och den tiden tjänar man inget heller så de är bara bita i de sura äpplet och jobba in de på nätterna.
En annan kompis gav upp efter en längre tid men jag så åt han att du borde kolla om du har nån försäkring/juridisk hjälp du har rätt till, och han hade den turen de fanns så ca 1 år efter han fått hjälp fick han in dom 108 000:- plus ränta på pengarna under dom dryga 3 år som gått.
I de senare fallet hade han bara tur att den som va skyldig pengar hade en rik svärfar som borgat för sin dotter och fifflare och ville inte ha kronofogden efter sig så han betalade direkt kraven nådde honom.
Så nej de är inte bara ringa kronofogden så löser det sig, oftast har inte dessa bedragare några tillgångar så då får man inget heller.

Nej, det har jag inte sagt heller. Jag förstår att det är mycket komplicerat i praktiken. Antagligen i princip omöjligt att få tillbaka pengarna på det sättet. Och dessutom har killen kanske inga pengar att betala heller.

Jag menar bara att man rent teoretiskt KAN vända sig till Kronofogden även när det gäller "privatlån". Och det verkar du hålla med om. Alltså är svaret "ja" på min fråga.

"Bara ringa Kronofogden så löser det sig". Om du trodde att det var det jag menade så säger det en hel del om DIG. Då har du varken läst eller förstått eller så är du bara dum i huvudet. Läs det du svarar på istället för att idiotförklara mig.
Citera
2023-10-22, 13:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Nej, du kan inte kräva 100 kronor tillbaka bara för att du swishade 100 kronor och skrev "lån" i meddelanderutan. Att man skrivit tonvis med SMS och klargjort att det är lån är intet på något sätt ett bindande avtal. Har du inte hört talas om dom som swishat till fel nummer och sedan inte kunnat få pengarna tillbaka? Det finns liksom en anledning till att de här tjejerna är rökta, just för att de inte kommer vinna någon framgång i domstol.

Ingen har bett dig klargöra något sånt.

Det förutsätter att man vinner saken i en domstol. Dessa kvinnor kommer inte vinna eftersom det inte finns ett bindande avtal.

I början av tråden var du så snäll och helt plötsligt fick du PMS

Robin skriver ju sms till kvinnorna och ber dem låna ut pengar, bekräftar att pengarna kommit in på kontot, skriver när han ska betala tillbaka. Han skriver mejl om detta. I flera fall skriver han på fysiska papper. Så jo, HAN bekräftar att han lånar av kvinnorna I flera av fallen. Och då kan man vända sig till Kronofogden.

Obs! Jag tror INTE att de får tillbaka pengarna. Jag menar att man rent teoretiskt KAN vända sig till Kronofogden eftersom det handlar om privatlån och inte gåvor och Robin styrker detta i flera av fallen.

Jag har INTE skrivit nåt om att skriva lån I rutan när man swishar?! Sluta hitta på bara för att du har fel.

Öh jo, du tjatar som en idiot på oss här i tråden om hur korkade kvinnorna är. Du har bett mig berätta varför kvinnor gör si och så. Och du har ställt en herrans massa frågor och krävt svar. Så jo, det är NÅN som kräver det.

Även muntliga avtal kan vara bindande. Men svåra att bevisa förstås. Återigen, antagligen är det kört i praktiken men man KAN vända sig till Kronofogden.
Citera
2023-10-22, 13:42
Avslutad
Citat:
Robin skriver ju sms till kvinnorna och ber dem låna ut pengar, bekräftar att pengarna kommit in på kontot, skriver när han ska betala tillbaka. Han skriver mejl om detta. I flera fall skriver han på fysiska papper. Så jo, HAN bekräftar att han lånar av kvinnorna I flera av fallen. Och då kan man vända sig till Kronofogden.

Obs! Jag tror INTE att de får tillbaka pengarna. Jag menar att man rent teoretiskt KAN vända sig till Kronofogden eftersom det handlar om privatlån och inte gåvor och Robin styrker detta i flera av fallen.

Jag har INTE skrivit nåt om att skriva lån I rutan när man swishar?! Sluta hitta på bara för att du har fel.

Öh jo, du tjatar som en idiot på oss här i tråden om hur korkade kvinnorna är. Du har bett mig berätta varför kvinnor gör si och så. Och du har ställt en herrans massa frågor och krävt svar. Så jo, det är NÅN som kräver det.

Även muntliga avtal kan vara bindande. Men svåra att bevisa förstås. Återigen, antagligen är det kört i praktiken men man KAN vända sig till Kronofogden.
Problemet är att det inte finns ett uttryckligt skriftligt avtal om att han lånar pengarna.

Teori är en grej. Praktik en annan.

Citat:
Nu var det bara ett exempel jag gav för att visa dig hur lite på fötterna kvinnorna har för att driva in pengarna.

Citat:
Varför gillar ni kvinnor badboys?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in