Citat:
Ursprungligen postat av
Genelkurmay
Fast dom har ju tagit lånen i sina egna namn och sedan bara överfört pengarna... En av dem har till och med skrivit under ett skuldebrev.
Några av dem har papper och sms som bekräftar att de "lånade ut" pengarna TILL HONOM och inte gav bort dem som gåva. Jag menar INTE lånen från banken - det är ju deras egna lån. Utan att de förde över pengarna till honom som ett lån.
Har du aldrig swishat en kompis några 100 :- som ett lån? Kan din kompis skita i att betala tillbaka då för du swishade ju frivilligt?
Korkat att föra över flera hundratusen, ja, absolut och det har jag sagt hundra jävla gånger nu och jag orkar inte säga det en enda jävla gång till nu.
Man kan vända sig till Kronofogden om man frivilligt fört över pengar till nån i syfte att låna ut pengarna och inte ge bort som en gåva. Även om man själv först lånat dem från banken.
OM de hade haft pengarna sparade från nåt arv och fört över dem till honom som ett lån så är det samma sak. Ett lån från tjejen till killen. Ett privatlån mellan två privatpersoner. Oavsett var pengarna kom ifrån från början.
Du hakar upp dig på banklånen. Varför kan du inte fatta att även privata lån kan drivas in av Kronofogden? Oavsett hur man själv fått tag på pengarna man lånar ut.
Om jag rånar en bank och lånar ut pengarna till en vän så är det fortfarande ett lån och inte en gåva. Om jag lånar 100 000 av Stina och den lånar ut dem till Anna så kan Anna bara skita i att betala? För jag förde ju över frivilligt? Nej.
Är det så jävla svårt att fatta så orkar jag inte.