2023-10-22, 10:43
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Håller helt med om att alla svenska bidrag till sk. palestinier(terrorister) ska dras in omedelbart. Israel verkar ju ha dragit in på den el, vatten och medicin man tidigare bidragit med till Gaza?

Det borde du vara väldigt nöjd med?

Väldigt nöjd, gör nu så med resten av MÖ. Sen vänta några månader.
Citera
2023-10-22, 10:44
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Nej för ditt exempel inkluderade att kurder skulle få sverige. Förstår DU inte hur korkad din jämförelse var? Du jämför äpplen med hinkar, inte ens päron. Då har du gått fööör långt ser du.

Kurder har lika mycket rätt till Sverige som khazarer har rätt till Palestina = 0
Citera
2023-10-22, 10:45
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Var kom Sharons mamma och pappa ifrån?

De judar som levt där i generationer har all rätt bo kvar. Även judar som vill bo där får bo där men i en demokratisk palestinsk stat utan apartheid som dagens israel är.

Apartheid baserar du på vad? Det bor 2.1 miljoner muslimer i Israel. De lever och frodas och åtnjuter fred och frihet så länge de inte börjar mörda judar på smågatorna i Israel, då skjuts gärningsmänen som råttor. Är det apartheid för dig, att muslimer inte får mörda fritt inuti Israel?

Annars är muslimerna väldigt nöjda i Israel, finns hundratals klipp på vad dom själva säger på youtube.
Citera
2023-10-22, 10:45
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Vem har sagt judar ska etniskt rensas? De kam bo kvar men under en demokratisk palestinsk stat. De dom inte accepterar kan åka tillbaka till Europa eller var de nu kom ifrån.
En arabisk stat med muslimer och sen demokrati
Citera
2023-10-22, 10:46
Medlem
Än så länge har det gått relativt bra

1948 = Slog skiten av Er

1956 = Slog skiten av Er

1967 = Slog skiten av Er

1973 = Slog skiten av Er , Ni (muslimer) fick en bra start men som gamle Arre och omringade 3e armen och hotade Kairo ,101 km från Kairo och 50 km från Damskus

Så ockupationen går bra

Israel får mer och mer fred med arabstater utan ge en 1 mm2 land och det skrämmer dig

Arab League är trött på Pallar serru

Citat:
Okej Shlomo, tiden kommer visa hur länge ockupationen kan fortsätta.
Citera
2023-10-22, 10:46
Medlem
Citat:
Vem har sagt judar ska etniskt rensas? De kam bo kvar men under en demokratisk palestinsk stat. De dom inte accepterar kan åka tillbaka till Europa eller var de nu kom ifrån.

En demokratisk palestinsk stat? Hahaha
Citera
2023-10-22, 10:48
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/experten-om-attacken-mot-sjukhuset-troligtvis-en-tragisk-olycka

Helt plötsligt är det en ”tragisk olycka” och inte ett inhumant angrepp. Noll rättelser. Noll beklagande att man först okritiskt publicerade Hamaspropaganda. Vad skulle hänt om ”olyckan” inte hände? Då hade missilen fallit ner över Israel och orsakat motsvarande skada där. Hur kan man tycka att bombning av civila är hemskt bara om Israel utför den? Om Hamas bombar Israels eller sina egna civila så är det inte längre hemskt?
Citera
2023-10-22, 10:48
Medlem
Citat:
Oj kärnvapen, då måste vi låta dem ockupera och mörda fritt. Men vänta, Ryssland har ju också kärnvapen. Vi låter dem inte ockupera och mörda fritt.

Nej du motstånd kommer ske tills en fred uppnås och fred kan inte uppnås utan att Palestina blir fritt.

Du har rätt att vi har ett problem. Palestinierna borde få en stat men det får vara till kostnad till Israels förintelse. Men som det ser ut nu är det en omöjlighet och jag ser ingen väg framåt.

Det jag menar med kärnvapen är att Israel är beredda på en Samson-lösning för Israel och delar av MÖ om deras existens hotas. Ryssland skulle också använda kärnvapen om deras existens hotas. Deras existens hotas inte av en förlust i Ukraina.
Citera
2023-10-22, 10:49
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
En arabisk stat med muslimer och sen demokrati

Och som inte kommer bara råka mörda judarna som är kvar i landet i "olyckor" eller "enskilda incidenter med nån som mådde psykiskt dåligt" eller "jag försvarade mig själv pga islamofobi".
Citera
2023-10-22, 10:50
Medlem
Citat:

Känns som en både naiv och rent tramsig tanke.

Israel kommer varken försvinna eller uppgå i en ny palestinsk stat, det kommer helt enkelt inte hända.

Så varför ens låtsas som att det kommer bli så?
Citera
2023-10-22, 10:52
Medlem
Alsenos avatar
Nu när t.o.m vänsterextrema svt säger att det är hamas fel så säger det någonting! Frågor på det hamasterroristsympatisörer? Är.det fortfarande "500 döda barn" som finns bland bråten i det som en gång "var" ett sjukhus?
Citera
2023-10-22, 10:54
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Bevisen är att dagens israeler är européer och inte hemmahörande i Mellanöstern överhuvudtaget
Du är historiskt okunnig om många palestiniers och judars ursprung. Båda har stora mängder människor som invandrade tull området på 1900-talet, båda har historisk tillhörighet till området.
Tror du mig inte? Googla el. Använd dig av Chat GPT så finns alla svar där.
Tror du mig fortfande inte? Ge mig beviset att alla palestinier är födda i området och att inga judar är det och ge mig beviset för att någon av grupperna inte har historisk tillhörighet till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in