2023-10-26, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Gulfstaterna och Saudi är inte intresserade av att ta något större ansvar för palestinierna. Det enda de länderna har gemensamt är deras gemensamma religion, i övrigt finns det inga mellanmänskliga kopplingar mellan folken. Vi i Sverige delar religion med Rumänien, men hade inte gått man ur huse och givit rumänerna delar av vårt land om de hade drivit ett krig mot ett grannland.

Nej men de vill gärna ha bra relationer med Israel och fred i området. Då MBS vill försöka förändra samhället och konflikten stör hans planer. Se bara hur det hela har stoppat närmandet mellan Saudi och Israel.
Citera
2023-10-26, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Inte så smart att starta krig emot sin leverantör av el, vatten och mat kan man ju tycka. Men Araber och då främst muslimer är ju inte kända för sitt brilljanta konsekvenstänk.

Ja som sagt var, det är Hamas förbannade ansvar att förbereda civila på helvetets eld, som alla visste skulle komma. Hamas dubbelspel är vidrigt.

Nu ser vi samma skit som vi sett tusentals gånger.
När man ska betala priset för folkfesten som hölls den 7/10 och alla slutat skutta runt av lycka, kräver man el, vatten och mat av folket man hatar och har angripit.

Det är bortom det groteskas gräns.

Israel förbereder alltså Gazaborna bättre på bomberna än Hamas.

Sjukt.
Citera
2023-10-26, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Två doktorer blir träffade av en missil i Gaza. Emotionellt jobbig video, men inget gore.

https://x.com/WQotob/status/1717424628824519143?t=KaZpz0ZTBN3w9QZVcuLFag&s=09

Missil lämnar staden i spillror.

https://x.com/Dng21509147/status/1717380736175812967?t=7pB1vxizVTdeKLjBM-iGvw&s=09

Men vad fan postar du för skit? Andra klippet är explosionen från Beirut hamn 2020. Posta aldrig false information igen!
Citera
2023-10-26, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Palestinierna har aldrig varit för fred. Oslo-avtalet vara bara ett delmål för att ta tillbaka hela Palestina.

Felet var att inte den arabiska delen inte ingick i Transjordanien när det delades upp. Då hade det låtit att araberna fick 90 % och judarna 10 %. I stället lät det att judarna fick 56 % och araberna 44 %. Detta uppfattades som orättvist.
Nu har det gått så långt att araberna slaktar judar när tillfälle ges. Då inser man att dessa inte skall bo ihop i framtiden.
Att prata om fred mellan dessa är extremt naivt. Det har gått för långt.

Jag skulle säga att Palestinierna har haft fel ledare.

1 Stormuftin

2 Arafat

3 Hamas ledningen och korrupta fega Abbas

Jag håller med fd CIA-chefen som sa alla sidor har gjort fel. Det är svårt att veta vad Palestinierna vill. Jag har sett massor med undersökningar och de spretar åt alla håll. Och du har ju fel angående araberna. Saudi och gulfstaterna vill ha fred med Israel.
Citera
2023-10-26, 09:11
Medlem
Alsenos avatar
Terroristerna har att att släppa gisslan så slipper dom få fler "palestinska" liv på sitt samvete.
Citera
2023-10-26, 09:11
Medlem
Vi ville vara en ”humanitär stormakt” – vi blev ett humanitärt och intellektuellt U-land. Ett land där muslimer kör i kortege genom Malmö och jublar och skjuter fyrverkerier; firar tortyr, våldtäkt och massmord på judar. Där svenska kändisar skriver på till intet förpliktigande upprop för ”fred” och suger av Hamas – för att i nästa stund rasa mot den ”strukturella rasism” de tycker sig se överallt.

Det är samma sak era dumma djävlar.

Hamas och nazism.

I stand with Gaza – I stand with nazis.
Citera
2023-10-26, 09:12
Medlem
styrlunds avatar
Samtidigt som medias fokus flyttades till skjutningen i Maine, gick marktrupper in på gaza....
Citera
2023-10-26, 09:17
Medlem
diseuses avatar
Ett par terrordåd i Europa som hämnd för Israels agerande har redan avvärjts.

Den belgiska polisen sa att de i onsdags arresterade en 23-årig palestinsk asylsökande i kommunen Anderlecht, nära Bryssel, efter att han hade hotat att utföra en terrorattack (enligt Het Laatste Nieuws). Enligt tidningen hade mannen, som de kallar Mohammed A, fått veta att hans familj hade dödats i den israeliska bombningen av Gazaremsan.

På tisdagen grep polisen i den västtyska staden Duisburg en 29-årig man misstänkt för att ha planerat en terrorattack. Enligt den tyska tidningen Bild hade mannen för avsikt att köra in i en pro-israelisk demonstration med en lastbil. Han greps i en razzia av polisens specialoperationsenhet i sin lägenhet i centrala Duisburg efter ett tips från en utländsk säkerhetstjänst.

Jag undrar om polismyndigheterna kommer lyckas stoppa alla liknande vedergällningsaktioner i Europa.
Citera
2023-10-26, 09:22
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Men vad fan postar du för skit? Andra klippet är explosionen från Beirut hamn 2020. Posta aldrig false information igen!

Okej Gestapo. Mitt misstag, men i ett hav utav information så händer tyvärr sådant.
Citera
2023-10-26, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Slutfasen av andra världskriget är helt off topic. Jag är inte jätteintresserad men att Aachen och Dredsen och kanske också Hamburg blev så totalförstörda var väldigt synd, tycker jag. Men som sagt det har inget att göra med Israels bombande i Gaza som nu verkar vara bortom alla gränser.

Israels bomber går inte att jämföra med dessa. Hamas raketer är å andra sidn jämförbara med dessa. Så ju mer du tjatar om folkmord ju mer är du emot Hamas och för Israel även om du själv inte förstår det.
Citera
2023-10-26, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Min inställning till det kapitalistiska systemet gissar du baserat på vad? och hur är det relevant?

Nej, Hamas är ingen etnisk grupp mig veterligen. Betyder det att du tar avstånd från en rensning av Gaza's innevånare?
Du måste vara en som ser sig som vänster intellektuell och rätt värdegrund!
Hamas måste bort och gisslan släppas eller befrias!
Ditt pladder om etnisk rensning är inte relevant här!
Citera
2023-10-26, 09:32
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goddi
Du måste vara en som ser sig som vänster intellektuell och rätt värdegrund!
Hamas måste bort och gisslan släppas eller befrias!
Ditt pladder om etnisk rensning är inte relevant här!

Ganska svårt att befria gisslan när man spränger dom i bitar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in