Nej, det har jag förstått eftersom du läxat upp mig både avseende ADD och svårigheter med konsekvenstänk och inlärning av detsamma.
Citat:
Du ska besvara följdfrågor.
Se det som en konsekvens av det du skriver.
Se det som en konsekvens av det du skriver.
Jag vet inte hur många gånger jag svarat att det är en spekulation från min sida om hon kanske fått psykologstöd med konsekvenstänket. Hon har ju dessutom vissa kognitiva svårigheter, så i min värld vore det inte otänkbart trots att det är det I din.
Du fortsätter att envist hävda att nedsatt förmåga till konsekvenstänk inte har med add att göra och att det är en självklar föräldrauppgift att lära ut konsekvenstänk. Dessutom förärar du mig en förklaring till bådadera.
Du godtar inte mitt svar och min förklaring med indirekt hänvisning till att jag saknar kunskap och erfarenhet i ämnet utan kräver att jag ska förklara utifrån andra premisser.
Ovanstående mal du om och om igen som en väderkvarn, vilken jag ser meningslöst att slåss emot då tråden varken handlar om ADD eller konsekvenstänk.
Om det inte vore för att du kan allt och vet allt, dessutom bättre än alla andra, skulle jag bett dig googla.
Citat:
Finns inget goddag yxskaft.
Det handlar om att begripa konsekvenser vid mordbrand. Ända från start.
Det handlar om att begripa konsekvenser vid mordbrand. Ända från start.
Jag har konsekvent upprepat att jag avser delen att ha svårt att se sin egen roll I ett större sammanhang, vilket du lika konsekvent undvikit med snack om konsekvens vid mordbrand, att om man sätter fyr så brinner det och finns där människor kan de dö.
Även om M har en del svårigheter är hon definitivt inte helt "off" utan kan se följderna i ett skeende. Det bevisar inte något utvecklat konsekvenstänk, snarare dess mest primitiva form.
Citat:
Du har dragit in ADD gm psykologen och förklaring har totalt uteblivit.
Du stannar nämligen vid ett påstående.
"kopplade det till info i FUP om att M fått psykologstöd."
Du stannar nämligen vid ett påstående.
"kopplade det till info i FUP om att M fått psykologstöd."
Nej, inget påstående utan en spekulation som du sågat med fotknölarna med påståendet att det är en föräldrauppgift som varken kräver utbildning eller kompetens, alltså inget psykologer, terapeuter eller motsvarande sysslar med.
Det är ytterligare en väderkvarn, meningslös att slåss emot.
Citat:
Jag gör inte samma bedömning som du, att ovanstående visar ett utvecklat konsekvenstänk. Snarare är det vad man kan förvänta sig av en fyraåring. Ms har sannolikt kommit längre i sin utveckling, även om jag tror att hon fortfarande har svårigheter med metatänkandet.
Ja nog fan begriper människan vad deras sleepover handlar om när hon klart och tydligt beskriver vad ändamålet var:
Mörda.
Risky är ett ord jag även tagit upp.
Mörda.
Risky är ett ord jag även tagit upp.