2023-10-21, 23:42
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du ska inte mäta dig mot mig.

Nej, det har jag förstått eftersom du läxat upp mig både avseende ADD och svårigheter med konsekvenstänk och inlärning av detsamma.

Citat:
Du ska besvara följdfrågor.
Se det som en konsekvens av det du skriver.

Jag vet inte hur många gånger jag svarat att det är en spekulation från min sida om hon kanske fått psykologstöd med konsekvenstänket. Hon har ju dessutom vissa kognitiva svårigheter, så i min värld vore det inte otänkbart trots att det är det I din.

Du fortsätter att envist hävda att nedsatt förmåga till konsekvenstänk inte har med add att göra och att det är en självklar föräldrauppgift att lära ut konsekvenstänk. Dessutom förärar du mig en förklaring till bådadera.
Du godtar inte mitt svar och min förklaring med indirekt hänvisning till att jag saknar kunskap och erfarenhet i ämnet utan kräver att jag ska förklara utifrån andra premisser.
Ovanstående mal du om och om igen som en väderkvarn, vilken jag ser meningslöst att slåss emot då tråden varken handlar om ADD eller konsekvenstänk.
Om det inte vore för att du kan allt och vet allt, dessutom bättre än alla andra, skulle jag bett dig googla.

Citat:
Finns inget goddag yxskaft.
Det handlar om att begripa konsekvenser vid mordbrand. Ända från start.

Jag har konsekvent upprepat att jag avser delen att ha svårt att se sin egen roll I ett större sammanhang, vilket du lika konsekvent undvikit med snack om konsekvens vid mordbrand, att om man sätter fyr så brinner det och finns där människor kan de dö.

Även om M har en del svårigheter är hon definitivt inte helt "off" utan kan se följderna i ett skeende. Det bevisar inte något utvecklat konsekvenstänk, snarare dess mest primitiva form.

Citat:
Du har dragit in ADD gm psykologen och förklaring har totalt uteblivit.
Du stannar nämligen vid ett påstående.

"kopplade det till info i FUP om att M fått psykologstöd."

Nej, inget påstående utan en spekulation som du sågat med fotknölarna med påståendet att det är en föräldrauppgift som varken kräver utbildning eller kompetens, alltså inget psykologer, terapeuter eller motsvarande sysslar med.
Det är ytterligare en väderkvarn, meningslös att slåss emot.

Citat:
Ja nog fan begriper människan vad deras sleepover handlar om när hon klart och tydligt beskriver vad ändamålet var:
Mörda.
Risky är ett ord jag även tagit upp.
Jag gör inte samma bedömning som du, att ovanstående visar ett utvecklat konsekvenstänk. Snarare är det vad man kan förvänta sig av en fyraåring. Ms har sannolikt kommit längre i sin utveckling, även om jag tror att hon fortfarande har svårigheter med metatänkandet.
Citera
2023-10-21, 23:50
Medlem
Läste idag på Aftonbladet, tyvärr en betald inlaga "Bilder visar hur en av kvinnorna dansar och poserar med det misstänkta mordvapnet."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y62a4K/kvinnorna-misstanks-ha-hjalpt-skytten-i-emporiamordet-poserar-med-vapen

Måsre betala för att kunna läsa. Det har inget direkt med mordet på Tove bara beteendet på Toves förövare.

Mina tankar går till Toves mördare Maja och Johanna när jag läste tidningsartiklen.

Jag ser framför mig Majas och Johannas lycka och hur de har gjort high five efter mordet på Tove.

Den ena (Johanna) med uppenbarligen lite mer kurage och självinsikt erkände "nästan" sin inblandning på mordet på Tove.

Det andra smutsiga trollet Maja fortsätter att förneka trots att alla vet hennes inblandning i det avskyvärda mordet på Tove.

Ser framför mig hur Maja nu dansar runt och är lycklig över att kunnat ha lura HR genom att framställa sitt sovande.

Men alla vet Majas mörka sida och vad Maja har varit deltagit i ett mord, mordet på Tove.
Citera
2023-10-22, 00:28
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Läste idag på Aftonbladet, tyvärr en betald inlaga "Bilder visar hur en av kvinnorna dansar och poserar med det misstänkta mordvapnet."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y62a4K/kvinnorna-misstanks-ha-hjalpt-skytten-i-emporiamordet-poserar-med-vapen

Måsre betala för att kunna läsa. Det har inget direkt med mordet på Tove bara beteendet på Toves förövare.

Mina tankar går till Toves mördare Maja och Johanna när jag läste tidningsartiklen.

Jag ser framför mig Majas och Johannas lycka och hur de har gjort high five efter mordet på Tove.

Den ena (Johanna) med uppenbarligen lite mer kurage och självinsikt erkände "nästan" sin inblandning på mordet på Tove.

Det andra smutsiga trollet Maja fortsätter att förneka trots att alla vet hennes inblandning i det avskyvärda mordet på Tove.

Ser framför mig hur Maja nu dansar runt och är lycklig över att kunnat ha lura HR genom att framställa sitt sovande.

Men alla vet Majas mörka sida och vad Maja har varit deltagit i ett mord, mordet på Tove.
Jag tror att hon dansat färdigt och kommer knappast våga sig ut på stan om inte hela Vetlanda består av pingstvänner som välkomnar mördaren. Om nu Maja har alla diagnoser som vurmarna ställt så kommer tillståndet försämras radikalt då hon inser att ingen vill ha med henne att göra och att papsen nu tagit över Johannas roll som enda umgänge. Pastorn har full kontroll över lilla Maja som snart kommer ner på jorden och att friheten kanske till och med skulle vara större i fängelset?Umgås med likasinnade mördare av hög rang.

Min fråga är om det satt pingstvänner i domstolen som känner hennes farsa? Otroligt hur fanskapet kunde komma undan genom att ljuga om sin medverkan i mordet. Kan inte tro en minut att hon är lika euforisk som hon var tydligen när gängadvokaten lyckades övertyga HR så att hon blev utsläppt och oskyldig till mord trots att allt visar på motsatsen. Hur många kommer efter detta påstå att dom sov när någon blir mördad?
Senast redigerad av ziggarillen 2023-10-22 kl. 00:48.
Citera
2023-10-22, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
JJag tror att hon dansat färdigt och kommer knappast våga sig ut på stan om inte hela Vetlanda består av pingstvänner som välkomnar mördaren. Om nu Maja har alla diagnoser som vurmarna ställt så kommer tillståndet försämras radikalt då hon inser att ingen vill ha med henne att göra och att papsen nu tagit över Johannas roll som enda umgänge. Pastorn har full kontroll över lilla Maja som snart kommer ner på jorden och att friheten kanske till och med skulle vara större i fängelset?Umgås med likasinnade mördare av hög rang.

Min fråga är om det satt pingstvänner i domstolen som känner hennes farsa? Otroligt hur fanskapet kunde komma undan genom att ljuga om sin medverkan i mordet. Kan inte tro en minut att hon är lika euforisk som hon var tydligen när gängadvokaten lyckades övertyga HR så att hon blev utsläppt och oskyldig till mord trots att allt visar på motsatsen. Hur många kommer efter detta påstå att dom sov när någon blir mördad?

Du undrar om det satt pingstvänner i HR?
Grundat på att Maja släpptes menar du? Att de skulle bortse från juridiken pga det?
Alla rättsexperter som jag sett uttala sig har inte varit förvånade över att Maja släpptes ur häktet. Bevisen har varit svaga under hela processeni Det säger även S-E Alhem som jag citerat flera gånger. HR verkar alltså ha juristernas stöd eller i alla fall förståelse för sitt beslut.

I TR satt det en ordförande och tre nämndemän, en är aktiv i svenska kyrkan och de andra två har koppling till just pingskyrkan (en är medlem i en pingstförsamling). Förvånad? TR dom blev dock kritiserad av flera jurister och domaren blev även inbjuden till SR för att försvara sin dom då den mött kritik. Om vi ska hårddra det var det alltså 'kristet folk' inklusive pingstvänner i TR som dömde Maja till livstid och de utbildade juristerna i HR som släppte henne ur häktet.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-10-22 kl. 02:17.
Citera
2023-10-22, 02:25
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Du undrar om det satt pingstvänner i HR?
Grundat på att Maja släpptes menar du? Att de skulle bortse från juridiken pga det?
Alla rättsexperter som jag sett uttala sig har inte varit förvånade över att Maja släpptes ur häktet. Bevisen har varit svaga under hela processeni Det säger även S-E Alhem som jag citerat flera gånger. HR verkar alltså ha juristernas stöd eller i alla fall förståelse för sitt beslut.

I TR satt det en ordförande och tre nämndemän, en är aktiv i svenska kyrkan och de andra två har koppling till just pingskyrkan (en är medlem i en pingstförsamling). Förvånad? Det TR dom blev dock kritiserad av flera jurister och domaren blev även inbjuden till SR för att försvara sin dom då den mött kritik. Om vi ska hårddra det var det alltså 'kristet folk' inklusive pingstvänner i TR som dömde Maja till livstid och de utbildade juristerna i HR som släppte henne ur häktet.
Jag anser att ingen i rätten ska vara med i något religiöst samfund då det visar att man inte har alla hästar i stallet. Man såg ju hur det gick när Centerkärringen som var muslim frikände en kvinnomissahandlare för att hon inte tyckte att den drabbade kvinnas släkt inte var tillräckligt bra nog. Enligt henne. Centermuslimen blev utesluten ur C efteråt och fick även sluta som nämndeman.

Att det ens sitter pingstvänner i denna sal då Majas anhöriga är präst i Jönköping är skandal. Även fylleristen GW har ju lagt sig i och han har ju tvivelaktiga kontakter som han bjuder runt både här och där. På det satt han i reklamkanalen och ömmade för mördaren Maja. Jag vet att hon gjort det som Johanna påstått och allt trams med hennes mobil och steg hit och dit är skandal. Lögnaktig, iskall och empatilös människa. Nu kan hon umgås med patrasket som räddade henne i HR då ingen av er som vurmar för er favorit kan ändra på min inställning och dessutom blev hon dömd med all rätt i Tingsrätten. Att du är förtjust i Maja är ingen som tvivlar på och då är man väl lika kylig och likgiltig själv inför Tove och hennes anhöriga.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-10-22 kl. 02:32.
Citera
2023-10-22, 02:43
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Jag tror att hon dansat färdigt och kommer knappast våga sig ut på stan om inte hela Vetlanda består av pingstvänner som välkomnar mördaren. Om nu Maja har alla diagnoser som vurmarna ställt så kommer tillståndet försämras radikalt då hon inser att ingen vill ha med henne att göra och att papsen nu tagit över Johannas roll som enda umgänge. Pastorn har full kontroll över lilla Maja som snart kommer ner på jorden och att friheten kanske till och med skulle vara större i fängelset?Umgås med likasinnade mördare av hög rang.

Jag såg ett foto på den euforiska MH. Motbjudande med tanke på TT. Show some respect, bitch!
Citera
2023-10-22, 02:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hela tankegången kom inte på pränt.
Konflikterna som eskalerat är Js. Det är hon som är initiativtagare, vilket medför att det initiala ansvaret åvilar henne.

M kommer in i senare skede som reaktion på Js invigning. Utan Js hämndbegär och initiativ hade det inte hänt.
Allt som M därefter företar sig är hon klart ansvarig för.

Jag hävdar att de inte är likvärdiga då det i samtliga fall är Js konflikter som lett till konsekvenser.
Ms beklaganden har ventilerats, men stannat vid det. De har inte gett några följdverkningar då M inte förefaller ha det behovet.
Att Maja inte har haft Johannas behov att lösa konflikter på ett våldsamt sätt, det håller jag med om. Dock var Maja aggressiv på dansgolvet mot JA på egen hand (utan Johanna) samma kväll som mordet, så det finns aggression i Maja med.

Den enda gång Maja sätter ner foten är döds-snack mot sin bror. Några moraliska invändningar mot övriga dödsplaner har hon inte haft, och hon har heller inte vad vi vet varit drivande. Hon framstår som likgiltig. För mig tyder det på empatistörning. Hon agerar alibi när Johanna ska iväg och bränna inne folk. Hon frågar efteråt hur det har gått. Såna handlingar ger förstås ett slags klartecken åt Johanna.

Maja är ansvarig för sina handlingar och också för sina icke-handlingar då hon borde ha reagerat. Att välja att inte handla är också en handling.
Citera
2023-10-22, 02:58
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
.
Det finns ingenting i fup och Majas berättelser där Maja säger sig känna sig styrd av J
Tvärtom
Maja blommar enligt flera
Ett offer för en narc bryts psykiskt ner bit för bit
Om du bara visste hur en sådan mönniska känner sig och har att berätta så är det inte i närheten av J och M relation
och sådana tecken har ingen sett på Maja och hon säger ju själv att de har en jämbördig relation
Att vara amatör psykolog och jämföra med filmer och liknande för att få ihop en storry
till Majas försvar är långt ifrån sanning

Här i tråden har vi en skribent som visar tydliga tecken på narc men det verkar gå dig helt förbi

Det stämmer. De som bara läst sig till kunskapen om narcissister och destruktiva relationer har ingen aning om hur det är IRL.
Att påstå att JJ och MH har en sådan relation är ett hån mot alla som lever i en sådan relation på riktigt.
Citera
2023-10-22, 03:10
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag såg ett foto på den euforiska MH. Motbjudande med tanke på TT. Show some respect, bitch!
Jag undvek att söka på den bilden då den skulle fått mig att må så djävla illa. Nu borde hon ha landat dock och insett ett majoriteten av svenska folket som följt fallet känner avsky för Maja och ännu mer nu då hon ljög sig fri med pingstkyrkans hjälp. Jag är övertygad om att hennes pastor till styvfar har ett finger med i spelet. Precis som den fete fylleristen GW. Majas beundrare kanske stod där vid utgången och hurrade när hon stegade ut mot verkligheten. På sociala medier är folk så förbannade och inlägg har blivit raderade i mängder då ilskan är enorm.

Maja är faktiskt dömd för mord en gång och att hennes sluga farsa skaffade en gangsteradvokat säger allt om den dysfunktionella familjen. Allt som har med detta mord att göra är bisarrt och hur någon ens kan försvara Maja som fått åtskilliga personer och poliser att leta efter Tove fast hon själv burit in henne i skogen är fruktansvärt. Folk känner misstro mot hela rättsystemet efter att dom släppte ut mördaren .Maja höll fast Toves händer och bidrog till att hon dog. Punkt. Slut.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-10-22 kl. 03:19.
Citera
2023-10-22, 03:29
Medlem
Citat:
Jag undvek att söka på den bilden då den skulle fått mig att må så djävla illa. Nu borde hon ha landat dock och insett ett majoriteten av svenska folket som följt fallet känner avsky för Maja och ännu mer nu då hon ljög sig fri med pingstkyrkans hjälp. Jag är övertygad om att hennes pastor till styvfar har ett finger med i spelet. Precis som den fete fylleristen GW. Majas beundrare kanske stod där vid utgången och hurrade när hon stegade ut mot verkligheten. På sociala medier är folk så förbannade och inlägg har blivit raderade i mängder då ilskan är enorm.

Maja är faktiskt dömd för mord en gång och att hennes sluga farsa skaffade en gangsteradvokat säger allt om den dysfunktionella familjen. Allt som har med detta mord att göra är bisarrt och hur någon ens kan försvara Maja som fått åtskilliga personer och poliser att leta efter Tove fast hon själv burit in henne i skogen är fruktansvärt. Folk känner misstro mot hela rättsystemet efter att dom släppte ut mördaren .Maja höll fast Toves händer och bidrog till att hon dog. Punkt. Slut.

Jag håller med dig det är en jävla rättsskandal att hon är ute. Ljuga sig och sova sig genom ett mord ja jösses var är Sverige på väg!? Alla normala människor vet att hon är skyldig !!!
Citera
2023-10-22, 03:43
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Hon lyckas dessutom att ge hela pingströrelsen dåligt rykte i och med att ingen vågar uttala sig offentligt mot henne. När det gäller hbtq-frågor har de inga problem med att våga uttala sig och fördöma. De fördömer hbtq-personer och även andra kristna som gör en annan tolkning av bibeln än vad de gör.
Men när det gäller en knarkande mordmisstänkt pastorsdotter så är det väldigt tyst. Och så undrar de varför det inte är väckelse.
Citera
2023-10-22, 04:12
Medlem
ziggarillens avatar
Hela den här rättegången känns osäker och jag anser att allt borde granskas och göras om. Tänker inte gå in på alla felaktigeter som redan nämts i tråden och naturligtvis ska inte en mobil kunna avgöra om en mördare hållt fast offret eller ej. Amatörmässigt och icke rättssäkert då vi har tillräckligt med mördare som springer vind för våg i landet. Hoppas att fallet anmäls av någon juridisk kunnig då det inte borde kunnat gå till så här lättvindigt.

Sen funderar jag över hur den självutnämde fylleriprofessorn och skräphögen GW kunde vara så säker i TV-soffan på att hon skulle släppas fri? Även en av dom aggressiva och flitiga skribenterna i tråden har ju varit så tvärsäker i sina inlägg om den saken? I vilket fall hoppas jag att Maja får sitt straff på utsidan och ingen glömmer den groteska kvinnan i första taget. Hon kommer förbli ensam förrutom några enstaka vurmare inom den sjuka pingströrelsen som hon får tillbringa sina stunder med. Jobbet lär hon inte ha kvar och körkortet borde dras in med tanke på alla sjukdomar som vurmarna diagnoserat henne med här i tråden.

Dessutom kan hon somna bakom ratten rakt upp och ner. Livsfarlig människa ur alla synvinklar. Har svårt att tro att hon kommer få ett gemytligt liv i framtiden och dessutom är hon motbjudande . Hoppas hon läser här och inser att hon är avskydd och hatad vilket en skribent upprepat i sina inlägg.Maja-hatare är benämningen på dom som inte ser det fina i hens lilla Maja.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-10-22 kl. 04:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in