2023-10-22, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Egentligen skulle en ny tråd skapas men jag provar här.

-Israel går hårt åt Gaza nu i kväll vid midnatt svensk tid.
Till och från så är det mkt kraftigt.
Orkar ni så titta i bifogad länk som är on-line.

https://www.youtube.com/watch?v=xXie9CeKwY8

LIVE | Airstrikes Pummel Gaza | US Urges Restraint On Israel Amid Fears Of Regional War | Palestine

Du menar när Hamas slaktade cvila israeler?
Citera
2023-10-22, 00:46
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
"Pengar från Vänsterpartiets biståndsorganisation, VIF, har under flera år gått till projekt med koppling till den palestinska organisationen DFLP. DFLP har bekräftat delaktighet i Hamas blodiga attack i Israel.

”Vedervärdigt” säger Sida, som stått för pengarna."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vansterpartiet-gav-pengar-till-terrorkopplad-gazagrupp

De borde utredas för terrorbrott eller åtminstone finansiering av terrorbrott. Det finns många anledningar till att tokvänstern också kallas för de vänsterblivna. Hela vänsterkanten verkar vara hem för folk med låg IQ. Vem fan ger pengar till terrorgrupper? Det går inte att ursäkta sig med att man var naiv. Det går bara inte. Det är inte trovärdigt längre.

Hur hade folk reagerat om SD gjorde detta? Det skulle vara krigsrubriker överallt.

Det vore elegant om alla Flashbackare gemensamt kunde ställa till ett j-a liv om detta, ty jag fruktar att det i det korrupta mediasverige knappt blir en notis.
Citera
2023-10-22, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Du menar när Hamas slaktade cvila israeler?

Läs mitt inlägg 1 gång till.

Tack o hej.
Citera
2023-10-22, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Ja det smäller och lyser upp en hel del

Ganska lugnt ändå, dags för markinvasion?
Citera
2023-10-22, 00:49
Medlem
Citat:
Vänsterpartiet har ju den senaste veckan visat sig husa flertalet terroristkramare. De behöver städa upp rejält.

Haha städa upp, de har skickat pengar till Hamas. De är nazister, de hatar judar.

Ganska självklart.
Citera
2023-10-22, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Haha städa upp, de har skickat pengar till Hamas. De är nazister, de hatar judar.

Ganska självklart.
Man alltså nazist om man HATAR judar?

Å då går man runt och Nazistar eller vad då?
Citera
Medlem
Citat:
Ja det smäller och lyser upp en hel del

Fortgår detta i den takt som nu råder ,så ökar risken ordentligt att HELA den muslimska världen ställer upp bakom Palestina. Hur ser världen ut efter det ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunnyman2
Jag talar inte om själva konflikten, jag talar om den civilbefolkning som blir drabbad, men jag har en känsla av att du inte har någon invändning mot etnisk resning av civila, så länge det är "rätt folk" som blir utrotade

Ledordet är terrorister..
Citera
2023-10-22, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Den moderna delen av Israel-Palestinakonflikten har pågått i 74 år.
Jag är rätt säker på att Israel den här gången bestämt sig för att lösa frågan, och det blir inte på ett sätt som är fördelaktigt för Palestinierna. Med tanke på hur länge konflikten funnits historiskt så tror jag inte att en månad hit eller dit spelar någon större roll.

Endgame för Israel:
Göra livet så surt för invånarna i Gaza så att det sker en biblisk folkvandring där dess invånare vandrar ut i den egyptiska öknen.

Detta kan de med fördel göra med tiden som vän. Sakta men säkert bomba mer och mer för att nöta ut viljan att stanna i Gaza.

1. Gaza delas mitt itu genom en begränsad markinvasion.

2. Norra Gaza belägras, bombas till grus och rensas totalt. De civila palestinierna hålls vid liv i södra Gaza.

3. Tältläger görs i ordning i norra Gaza.

4. De civila palestinierna i södra Gaza uppmanas att bege sig norrut. Israel låter alla passera metalldetektorer innan de släpps in i norra Gaza och plockar samtidigt alla islamister som gömt sig i söder.

5. När alla civila flyttat från söder till norr, stängs gränsen mellan Egypten och Gaza, varefter södra Gaza belägras och bombas till grus och rensas totalt.

6. Israel annekterar ett område mellan Egypten och Gaza.

7. Det hela slutar med att Gaza är helt omslutet av Israel. Det gör att vapen eller material för tillverkning av raketer inte längre kan smugglas in. Om palestinierna på nytt vill använda våld så får de försöka kasta sten över stängslet som omger Gaza.
Citera
2023-10-22, 00:53
Medlem
När Vänstern + Högextrema+ Islamister + Politiska kändisar tyckar en sak.

Fan va glad att jag vet bättre
Citera
2023-10-22, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AryaneFan
Dom flesta tänker inte utan går in på aftonbladet och får sin världsbild från vänstersverige. Om nu Israel verkligen skjöt mot civila med flit så skulle det inte ta många dagar innan det var lång många fler som dött i gaza. Varför varnar man innan man skjuter om man ville döda civila? Det finns alldeles för många ledtrådar för att ens hamna i dina tankebanor. Om Israel sysslade med genocide så skulle det inte ta 70 år. lol

Jag är dock aldrig inne på aftonbladet men kan inte tala för resterande på detta forum, men ditt påstående att Israel inte medvetet skjuter mot civil är ju märkligt när över 1000 (barn) dödats, lite som att kasta in en dynamit i en myrstack och säga "hoppsan, jag skulle bara döda drottningen". Israel kan ju göra om hela Gaza till grus på ett par dagar som du säger, men det blir svårare politiskt att försvara två miljoner dödsoffer. Jag skulle tippa på att syftet är desamma som bomben Big Man som släpptes över Nagasaki, att tvinga ett folk till underkastelse med övervåld av en civilbefolkning
Citera
2023-10-22, 01:00
Medlem
Tradens avatar
Vi svenskar borde göra det vi är bäst på, att hålla oss neutrala och kränga vapen till båda sidor för maximal profit.

Sen när den här konflikten så småningom börjar blåsa över är det läge att investera i de drabbade områdena. Äkta svensk Handelsmoral™
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in