2023-10-21, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av poopybutthole
Hmm, var det inte du som hade missat Israels uppmaningar om att evakuera nord, och sedan bomba syd? Trots att varje stor media rapporterat det, väst som öst, Vildincel? Då förstår jag att du har missat hur den allmänna åsikten, även i västerländsk media sakta men säkert rör sig bort från Israel.
Nej jag svarade på det att man inte gör så, äckligt det också. Men det är inge tmot vad som kommer nu, de liksom omvärlden har tröttnat på Palesvinerna efter detta så som jag skrivit kommer de gå in i mark och ta ut dem. Så blir det. "De som reser sig mot Israel skall demoleras" och "Jag lägger era fiender vid era fötter"
Citera
2023-10-21, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Israel kanske går in med stridsvagnar och marktrupper i de glesbebyggda områdena i central Gaza för att skära av norra Gaza från de centrala och södra delarna. Så att det går att belägra den norra delen mer effektivt. Men Israel kommer inte att gå i fällan att gå in med marktrupp för att rensa Gaza från Hamasmän genom strid i stadsbebyggelse, genom att genomsöka hus för hus, lägenhet för lägenhet och tunnel för tunnel.

Jag tror mer på en invasion av Libanon och Syrien för att slå ut Hezbollah. Den kan möjligen starta redan nästa vecka, eftersom hangarfartyget Eisenhower då är på plats i östra Medelhavet, men mer sannolikt dröjer det ytterligare någon vecka.

Israel kommer inte bedriva anfallskrig mot Libanon och Syrien. 🤷🏼‍♂️
Citera
2023-10-21, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soprano-number-one
Du är garanterat jude eller fashist
Inget av det, ingen vildhora heller, haha! Kristen. "Den som förbannar Israel.." Kalla mig bot.. Ppfft, I heard that!

Ont skall med ont fördrivas i detta fall, bibliska profetior, Palesvina förlorar.
Citera
2023-10-21, 22:31
Medlem
Citat:
Jag önskar fred, för den palestinska befolkningen som dom förtjänar..
Att några få Hamas ligister/idioter var över gränsen och röjde det tror jag inte en enda riktig Palestina bor förespråkar

Det är det enda de gjort fram till dags datum!

Producerar inget, förvaltar inget, agerar som dårar..Kan inte göra ett jävla skit, kan inte skapa något, kan inte förvalta ett skit, och så fort de får något så förstör de det. och när de har byggt någon som helst kapacitet så går det till terror.

Fred kommer när de är kuvade eller borta. Som en jävla cancersvulst. Detta förstärks och bevisas av vad de "fria" Palestinierna gör och säger här och annorstädes. Allah är allt, eller hur?
Citera
2023-10-21, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman

Producerar inget, förvaltar inget, agerar som dårar..Kan inte göra ett jävla skit, kan inte skapa något, kan inte förvalta ett skit, och så fort de får något så förstör de det. och när de har byggt någon som helst kapacitet så går det till terror.

Fred kommer när de är kuvade eller borta. Som en jävla cancersvulst. Detta förstärks och bevisas av vad de "fria" Palestinierna gör och säger här och annorstädes. Allah är allt, eller hur?
Långt och väldigt svårt till fred, absolut ja.
En sak ni alla här skall komma ihåg..
Detta krig mellan Israel och Palestina, det startade inte nu.
Det startade för 70 år sedan och de är fruktansvärt utvecklat..
Citera
2023-10-21, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunnyman2
Helt otroligt vilken svart/vit bild de flesta i detta forum har av allt som händer i Israel/Palestina just nu. jargongen är ganska vidrig skulle jag säga, jag har sett videoklippen från när Hamas dödar civila, ett vidrigt krigsbrott, men jag har också sett de bomber som släpps över Gasa, dessa bomber är större än de mesta jag sett från både Syrienkriget samt Ukrainakriget, folk bär på kroppsdelar av barn till bårhus.

Kan vi inte komma överens om att allt detta dödande är otroligt hemskt? att det inte finns en god sida som dödar den onda sidan när majoriteten är civila som dör? vad har barnen gjort på någon av sidorna för att förtjäna att bli dödade? hur kan någon rättfärdiga dödandet av civila? oavsett vilken sida du "håller på" eller "vem som började" så göra båda sidorna fel i att medvetet döda civila. Kan vi inte sluta heja på allt dödande. Under andra världskriget avhumaniserade man Judarna genom att kalla dem råttor, i Ukrainakriget kallar man ryssar för Orcher och Ukrainare för Ukrop (dillplantan), palestinier för djur osv. Allt för att avhumanisera och rättfärdiga allt dödande, men gå inte på det, alla barn har en mamma och pappa som älskar sina barn lika mycket som ni som har barn älskar erat, oavsett nationalitet så är den biologiska kärleken till sitt barn densamma, och alla bör sträva efter att minimera dödandet istället för att elda på allt hat. Eller är det bara jag som känner såhär?

Såklart, men kan du se skillnad på civilisering och barbari? Kan du tänka dig att godhet innebär destruktion för dig? Kan du tänka dig att passivitet innebär större hot och våld mot de dina?

Skulle du krama den som våldtar och dödar de dina? Specifikt dina för den du är och den du vill vara och inte i allmänhet som en konsekvens av ditt agerande?
Citera
2023-10-21, 22:50
Medlem
Citat:
Var är denna avlidna jaser Arafat..
De var en stor symbol för fred .
Tyvärr blev han mördad

Japp, citat: "Yassir Arafat inledde sitt politiska engagemang 1946, då han organiserade insamling av pengar avsedda för vapen till palestinier." och slutar med: "blev förgiftad av den radioaktiva isotopen polonium-210."

Islamistisk och Palestinsk definition av fred eller hur? Och med all sannolikhet dödad av Ryssarna.

Mer bögigt på ett väldigt obekvämt sätt än så kan det nog inte bli..
Citera
2023-10-21, 23:01
Medlem
bernad_laws avatar
Nu är det slut på lekstugan, skärp er eller bli avstängda. /Mod
Citera
2023-10-21, 23:01
Medlem
Citat:
Tror de är helt tomma ord från Israel, angående denna markinvasion..
Genom, att ständigt flagga med det i media, vill på detta sätt israelerna bara skrämma..
Men tror det är det sista Israel vill .
Risken är också, att många israeliska soldater ryker med denna markinvasion.
Det vill Israel till varje pris undvika..

Vore intressant om du kan utveckla din teori om varför Israel bara vill skrämmas? Israel har historiskt slagit tillbaka hårt efter terrorattacker och Hamas håller Israeler som gisslan. Varför tror du att Israel bara vill skrämmas?
Citera
2023-10-21, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Är han jude, arab eller britt?

Trodde du behandlade källor bättre Poopy.

Inte de på Forensic Architecture som gjort den preliminära ljudundersökningen av det där. Utan denna snubben som driver earshot.ngo:

Abu Hamdan

https://en.wikipedia.org/wiki/Lawrence_Abu_Hamdan

Chef på FA är Eyal Weizman, jude/israel.

Al haq har Shawan Jabarin (PFLP)

https://www.ngo-monitor.org/topics/shawan-jabarin/

Svarar allmänt nu och inte direkt till mitt citat av dig.

Så hur dessa just nu väljer att tolka resultaten ser jag som helt vinklat/biasad.
Senast redigerad av Vargtickare 2023-10-21 kl. 23:08.
Citera
2023-10-21, 23:05
Medlem
Ni med koll, hur ska Israelerna agera nu när de går in i Gaza?

Verkar ju som att Hamas gömmer sig underjord.
Citera
2023-10-21, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman

Sorgligt men sant. Det kraftverk som finns i Gaza är ju trashat. Hamas har kapat bitar för att bygga raketer av. Likadant med det vattenverk som skulle avsalta vatten med blev bara halvfärdigt, pengarna från bland annat FN försvann tydligen i tomma intet.
Rören ska ha kapats upp att han använts till raketer.

Avloppsverket i Gaza hade inte fått nödvändigt underhåll på flera år, och några veckor innan attacken av Hamas hade de helt enkelt släppt ut allt från avloppsbassängerna.
Israels Zikkim Beach norr om Gaza fick stänga för badande turister.
Diverse skräp flöt omkring överallt.
Kort artikel här, 7 september:
https://www.jpost.com/breaking-news/article-757994

Tyska media hade grävt i den arabiska klanbrottsligheten i Berlin och funnit att biståndspengar som hanterats av Tysklands Vänster, Die Linke. Som skulle gå till Palestina hade i själva verket skickats tillbaka till klanerna. Vänsterpolitiker i Tyskland misstänks ha erhållit saftiga mutor tillbaks.
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Al Jazeera är en sån förbannad skitkanal.
Jag vet inte hur kanalen fått rykte om sig att vara en seriös aktör. Det är plågsamt uppenbart att det är en propagandakanal med en tunn fernissa av väst-fierad rapporteringsstil, med inhyrda västerländska stringers som alibin. Mellanösterns svar på RT, typ.

Den har skämt ut sig i tidigare sammanhang, och nu skämmer den ut sig igen. Det handlar inte bara om partisk vinkling och nyhetsurval - Al Jazeera sprider medvetet rena lögner.

BBC och andra västerländska skitmedier borde fan få en spark i pungen varje gång de källhänvisar till Al Jazeera. Och återigen känns det som att svenska medier är bättre än sina mer renommerade diton i anglosfären när det gäller att hålla distans till suspekta aktörer.

Man kan se att Al Jazeera undviker att nämna att vid begångna terroristdåd att terroristerna har sympatier för extrem Islam, och verkar ha det som riktlinje.

Donald Trump sade ju i ett tal att Al Jazeera är knappast ett ordinärt mediebolag inriktat på nyheter, utan mera en fullfjädrad underrättelseorganisation. Som är en del av Kungamakten i Qatars utrikespolitik.

Donald Trump ville dra in Al Jazeeras pressackreditering. Det innebär att de måste i så fall stänga ned sina kontor i USA. Även att det finns tendenser i Kanada om att detta kan komma att genomföras.

Enligt vad som skrevs hade Al Jazeeras kontor och datorer använts för att göra sökningar på samtliga USAs politiker, journalister och mediafolk om privatförhållanden mm.

Det ska vara FBI/CIA som läckt denna rapport.

Särskilt hade det gjorts sökningar på artiklar som samtidigt innehöll orden muslim, terrorist och Islam.

Media i Italien har fått ta emot många hot mot de journalister som nämnt orden terrorist och muslim i samma artikel. Spårning bakåt pekar ganska tydligt mot Qatar.

Al Jazeera tros ha förmedlat mutpengar från Qatar till de tyska Die Grüne och även Die Linke,
Miljöpartiet respektive Vänstern i Tyskland. Robert Habeck tros ha tagit emot de mesta mutpengarna.
Vidare så vid fotbolls-VM i Qatar ska ett flertalet guldkantade kontrakt ha gått till Tyskland, och personer som står Robert Habeck nära.

Detta enligt diverse tyska media.
Sedan Die Grüne fick makten så har de ytterst sällan ställt upp på intervjuer.
Dvs enbart om de fått frågorna i förväg.
Inte bara det, utan vid gaskrisen då Ryssland invaderade Ukraina så tvingades Tyskland köpa LNG via tankfartyg från just Qatar.
Även om de hade kunnat köpa av tex Australien.

Al Jazeera är alltså verkligen inget att lita på.

Miljöpartiet i Tyskland är verkligen inget att lita på de heller, de har otroligt konstiga visioner om sitt framtida Tyskland.
I stort sett all tysk industri ska läggas ner verkar vara målet.
Och hela Tyskland ska genomkorsas av cykelbanor till förbannelse.

Det är mycket märkligt med tanke på inställningen till livet.
När Indien drogs med sina svåra svältkatastrofer, så tog de tag i det.
Med att reparera sina nedgångna järnvägar så att de kunde transportera mat dit det
behövdes.
Och de startade industrier för att tillverka symaskiner lustigt nog.
För de fattade ju att 1 miljard människor förstås behövde kläder.
Senast redigerad av DrSvenne 2023-10-21 kl. 23:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in