2023-10-21, 21:56
Medlem
Aprak69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyytz
Man går just nu runt tusentals personer i Helsingborg, blockerar storgatan och skriker hata hata hata hata Sverige och vi mördar deras barn. Står även på skyltarna att detta är värre än Auschwitz.

Så detta påverkar Sverige i högsta grad, muslimerna är ej glada

Oj då. Vi får hoppas de inte ger sig på oss. Enligt svensk logik får man inte försvara sig om angriparen är ”palestinier”. (Detsamma kanske gäller alver, smurfar och andra hittepåfolk?)

Då blir det snack om etnisk rensning och gult kort direkt.
Citera
Medlem
Helt otroligt vilken svart/vit bild de flesta i detta forum har av allt som händer i Israel/Palestina just nu. jargongen är ganska vidrig skulle jag säga, jag har sett videoklippen från när Hamas dödar civila, ett vidrigt krigsbrott, men jag har också sett de bomber som släpps över Gasa, dessa bomber är större än de mesta jag sett från både Syrienkriget samt Ukrainakriget, folk bär på kroppsdelar av barn till bårhus.

Kan vi inte komma överens om att allt detta dödande är otroligt hemskt? att det inte finns en god sida som dödar den onda sidan när majoriteten är civila som dör? vad har barnen gjort på någon av sidorna för att förtjäna att bli dödade? hur kan någon rättfärdiga dödandet av civila? oavsett vilken sida du "håller på" eller "vem som började" så göra båda sidorna fel i att medvetet döda civila. Kan vi inte sluta heja på allt dödande. Under andra världskriget avhumaniserade man Judarna genom att kalla dem råttor, i Ukrainakriget kallar man ryssar för Orcher och Ukrainare för Ukrop (dillplantan), palestinier för djur osv. Allt för att avhumanisera och rättfärdiga allt dödande, men gå inte på det, alla barn har en mamma och pappa som älskar sina barn lika mycket som ni som har barn älskar erat, oavsett nationalitet så är den biologiska kärleken till sitt barn densamma, och alla bör sträva efter att minimera dödandet istället för att elda på allt hat. Eller är det bara jag som känner såhär?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Turkiet och Iran kan du räkna bort direkt. De har inte möjligheten, annat än Irans fall genom sina proxyknektar i Hizbollah och Hamas.

Turkiet är inte tillräckligt intresserade och har annat att tänka på. Egypten vill inte bli inblandat. Någon storkoflikt har detta inte potential att utvecklas till. Israel kan hantera Hama och Hizbollah, men går de in i Gaza får de säkert räkna med en del förluster.
Ingen kommer blanda sig i..
Tycker Iran och framförallt Egypten bara står vid sidan och skäller, men tro mig inte ett skit kommer hända därefrån
Och absolut inte Turkiet kommer blanda sig i
Citera
2023-10-21, 21:58
Medlem
Jag-Blonds avatar
Säkert postad...

https://www.youtube.com/watch?v=nMCC2ihCowg

Son of Hamas leader breaks silence: They must be stopped
Citera
2023-10-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Oh no! Was it "manipulated"? det som brukar bliiiiipa när folk svär i verkligheten och allt? 😂

Ya fucking retard!

#Raketforskarna.
Haha, hade åtminstone förväntat mig att du kallar dom för sponsrade eller något. Jag vet hur du känner dig, vännen!
Citera
2023-10-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Turkiet och Iran kan du räkna bort direkt. De har inte möjligheten, annat än Irans fall genom sina proxyknektar i Hizbollah och Hamas.

Turkiet är inte tillräckligt intresserade och har annat att tänka på. Egypten vill inte bli inblandat. Någon storkoflikt har detta inte potential att utvecklas till. Israel kan hantera Hama och Hizbollah, men går de in i Gaza får de säkert räkna med en del förluster.

OM, Israel går in i Gaza, vad tror du skulle hända? Hezbollah fick ju pisk 2006, tvingades ursäkta sig.

Egypten bryr sig knappt, och Syrien har ingen förmåga.

Iran är ju "mellanösternsryss", skapar problem men är aldrig närvarade. (Västvärldens USA) också så ni svart/vita pajaser inte gråter.
Citera
2023-10-21, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poopybutthole
Krille lille, jag tänkte ge dig lite utrymme och inte pressa dig då du inte svarade på mina sista frågor, men ändå tillbaka.

Jag tror inte du hann lyssna på videon eller vet vad jag talar om. Organisationen har undersökt "avlyssningen" där Hamas-ledare ska ha pratat om en misslyckad raket. Dom har kommit fram till att det klippet har manipulerats digitalt. Vet du vad jag säger just nu, eller ska jag ta det på ett enklare språk?

Någon elak har tagit ljud och sen använt dator och ändrat ljud. Nu är ljud annorlunda. Är du med?

Börjar man granska den där NGO:n (alla kan starta en) där ingen ens skriver ut sitt eget namn ens, så faller den rätt snabbt ihop. På hemsidan vill man gärna försöka ge uttryck över någon slags legitimitet. Som att man är sponsrad av något tyskt universitet (när man klickar på länken kommer man till universitetets musik/konst fakultet - så jag antar med sponsring så är det nog en arab/propalestina student som får låna skoldator och Izotope RX mjukvara).

Alla andra länkar går till pro-palestina kopplingar och annat arabtjafs.

Registraten till domänen kommer från Arabemiraten.

Nä det där tar jag med en nypa salt.
Citera
2023-10-21, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
OM, Israel går in i Gaza, vad tror du skulle hända? Hezbollah fick ju pisk 2006, tvingades ursäkta sig.

Egypten bryr sig knappt, och Syrien har ingen förmåga.

Iran är ju "mellanösternsryss", skapar problem men är aldrig närvarade. (Västvärldens USA) också så ni svart/vita pajaser inte gråter.
Ingen kommer att sig i
Ingen kommer blanda sig i
Citera
2023-10-21, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soprano-number-one
Ingen kommer att sig i
Ingen kommer blanda sig i

Självklart. Alla bryr sig om sig själva.
Citera
2023-10-21, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargtickare
Börjar man granska den där NGO:n (alla kan starta en) där ingen ens skriver ut sitt eget namn ens, så faller den rätt snabbt ihop. På hemsidan vill man gärna försöka ge uttryck över någon slags legitimitet. Som att man är sponsrad av något tyskt universitet (när man klickar på länken kommer man till universitetets musik/konst fakultet - så jag antar med sponsring så är det nog en arab/propalestina student som får låna skoldator och Izotope RX mjukvara).

Alla andra länkar går till pro-palestina kopplingar och annat arabtjafs.

Registraten till domänen kommer från Arabemiraten.

Nä det där tar jag med en nypa salt.
https://twitter.com/ForensicArchi brittisk samarbetspartner
Citera
2023-10-21, 22:06
Medlem
Hamas vill släppa två gisslan men Isreal vägar ta emot.

https://twitter.com/incontextmedia/status/1715814262927466856

De har fullt upp med bombningar dessa idioter.
Citera
2023-10-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poopybutthole
https://twitter.com/ForensicArchi brittisk samarbetspartner

Är han jude, arab eller britt?

Trodde du behandlade källor bättre Poopy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in