De måste sluta låta dem prata på sina egna språk, tyvärr... Det börjar bra, som när Khamzat pratade om att tänka på alla som blir drabbade, sedan spårar det lätt ut i ett "stöd Palestina", som sedan i förlängningen leder (via enkelt slippery slope) till "stöd Gaza", vilket Makhachev sa och indirekt eller direkt kan det tolkas som ett stöd för Hamas. Jag tyckte inte att D.C. gjorde det bra först, han är inte så språkbegåvad kanske, men sedan såg jag att han försökte styra in Makhachev på rätt bana igen genom att prata tekniker och upplägg.
Makhachev var ju superimponerande, matcherna på huvudkortet var överlag riktigt bra tycker jag. All cred till Usman som stod upp så bra, och det är ju just när han står upp som han kan hota Khamzat. De som går på underkorten måste nog träna lite mer på att träffa rätt och även att läsa lite i regelboken, vilket även vissa domare verkar behöva. Plus - hur tänkte tävlingsläkaren där, "no, the kick hit the leg" när stackarn kved i fem minuter efter en hyfsat tydlig och kraftig pungspark?
Tacksam för alla hjälp ikväll