2023-10-21, 18:56
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Hoppas de kollar upp vad de skickat!
Vi vill ju inte ha in vapen till Hamas!!
Det skulle ju kunna vara en massa avloppsrör?
Det är ett sundhetstecken att dessa utmålade skurkstater ändå hjälper till medans den "civiliserade" delen av världen tittar på när folk dör på löpande bandet. Men det är klart, det var samma visa i Tyskland för inte så länge sedan.
Citera
2023-10-21, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Du menar att palestinierna skulle ha flyttat på sig för 75 år sedan? Och flytt till något grannland. Så att judarna kunde få hela Palestina?

Inga arabiska länder vill ha palestinierna, så det hade inte fungerat speciellt bra.

Intressant dock vad som hade hänt med marken om Israel samt judarna flyttat, vilka hade tagit över området? Egypten?
Citera
2023-10-21, 18:59
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Nej inte då för 75 år sedan, jag snackade om idag. Det du kallar humanitarian aid, är det enbart för att hjälpa?

Men låt mig gissa. Dom kommer inte att öppna portarna. Det blir ingen utvandring till ett lugnt liv inne i Iran åt stackarna.

Trotts att det är dom som fixat alla raketer till Hamas.

Du skrev ju "75 år för sent". Då menar du att Iran skulle ha gjort något för 75 år sedan.

Jag kallar det inte humanitarian aid. Iran kallar det för det. Mat och mediciner är väl för att hjälpa?
Citera
2023-10-21, 19:00
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Inga arabiska länder vill ha palestinierna, så det hade inte fungerat speciellt bra.

Intressant dock vad som hade hänt med marken om Israel samt judarna flyttat, vilka hade tagit över området? Egypten?
Kanske dess urbefolkning?
Citera
2023-10-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag trodde konsensus här i tråden var att de byggde egna raketer av avloppsrör? Eller kommer de ifrån Iran nu?

Avloppsrör har inte diskuterats av någon annan än dig.

Tro det eller ej men avloppsvatten och dricksvatten går i separata rör.

Det är väl rätt troligt att mycket av Hamas beväpning kommer från Iran?
Citera
2023-10-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Du skrev ju "75 år för sent". Då menar du att Iran skulle ha gjort något för 75 år sedan.

Oj, hade jag vetat att du hade lässvårigheter hade jag varit noga med att lägga dit en start och stopp knapp..

Du kanske missade när jag skrev.

"Men jag antar att det passar att skicka nödhjälp nu istället för raketer så de har all anledning till o stanna där?"

Det stod alltså att jag diskuterade nutid. Inte som du sa för 75 år sedan.
Senast redigerad av vildhane 2023-10-21 kl. 19:04.
Citera
Medlem
Citat:
Kanske dess urbefolkning?

Urbefolkning? Det fanns både araber, judar och kristna där.

Svårt att se en tre-statslösning när inte en två-statslösning fungerar.
Citera
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Jag trodde konsensus här i tråden var att de byggde egna raketer av avloppsrör? Eller kommer de ifrån Iran nu?

Häng med i svängarna i nyhetsrapporteringen istället för att bara sitta här och ifrågasätta allting folk säger för i helvete. Man har hittat vapen från Nordkorea i Gaza nu också.
Citera
2023-10-21, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Oj, hade jag vetat att du hade lässvårigheter hade jag varit noga med att lägga dit en start och stopp knapp..

Du kanske missade när jag skrev.

"Men jag antar att det passar att skicka nödhjälp nu istället för raketer så de har all anledning till o stanna där?"

Vildhora, du kan inte argumentera emot en åsikt, och sen helgardera dig genom att bemöta alternativet med "även om dom gjorde det så är det fel". Eller vet du vad en helgardering är, din fitta? Du vet väl att detta är en av dom mest grundläggande teknikerna som alla med någon erfarenhet ser igenom?

"Dom skickar inte nödhjälp, även om dom skickar nödhjälp så är det inte nödhjälp". Utbilda dig, Vildhora.
Citera
2023-10-21, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unle
Medan svenskarna bara funderar på att hjälpa till, så hjälper ryssarna redan till
Regeringen i blixtinkallat möte om nödhjälp till Gaza: ”Kommer att behövas mer”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pQ8gwo/gaza-regeringen-i-blixtinkallat-mote-om-nodhjalp

Russia delivers 27 tonnes of food supplies for people in Gaza
https://thedailyguardian.com/russia-delivers-27-tonnes-of-food-supplies-for-people-in-gaza/

Blixt!!!
Jag förstår inte - är svenskarna så långsamma eller väntade på order från amerikanska ambassaden?

Ryssland utnyttjar tillfället, hellre mat till terrorister i Gaza för än till ryska soldater i Ukraina.

Sverige har gett tillräckligt till de islamistiska terrorgrupperna inom Gaza. Kul att putler steppar upp!
Senast redigerad av EnoughisEnough 2023-10-21 kl. 19:32.
Citera
2023-10-21, 19:07
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Urbefolkning? Det fanns både araber, judar och kristna där.

Svårt att se en tre-statslösning när inte en två-statslösning fungerar.
Jag tänker på de som bor och har bott i generationer i regionen, inte vilken religion eller fotbollslag de hejar på. Majoriteten utav judarna har ju invandrat dit sen de senaste 50 åren. Ganska många under falska premisser.
Men en enstatslösning med lika rättigheter för alla med representater ifrån alla grupper i samma regering, hade varit det normala. Men det är inte mycket som är normalt i Israel.
Citera
2023-10-21, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ryssland utnyttjar tillfället, hellre mat till terrorister i Gaza för än till ryska soldater i Ukraina.

Sverige har gett och till de islamistiska terrorgrupperna inom Gaza. Kul att putler steppar upp!

Vänsterpartiet har väl redan finansierat Hamas, så Sverige har minsann gjort sitt! haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in