2023-10-21, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Jaha… Red Cross blev alltså kvittot för dig.

Detta har tagit för mycket av min tid. Har rensat internet på information om detta. Mailade flertal sjukhus och polisstationer. Ingen har kunnat bekräfta någonting om någon MC/mopedolycka där Felicia var inblandad. Och jag tror inte vi kan komma längre.

Jag "nöjer mig" som det är just nu. Jag tycker deras story är skum. De kunde bevisat allt dag 1. Nu står vi här flera dagar senare utan något svar på vad som faktiskt hänt. Ni andra som fortsätter granskandet får gärna göra det. Kommer följa tråden. Men nu tar det stopp för mig i sökandet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Det.är ju bara att skriva in sig i Sverige igen, tar typ 5 min.

Ifall man bara gissar så är det klädsamt att inte skriva som att man vet. Det tar typ 5 min att skriva in sig men det tar betydligt längre tid innan du fått tillbaka rätten till den svenska välfärden.
Citera
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Jag har nu chattat med Myanmar Red Cross Society på Facebook, vilket är organisationen som Khun Tun Lwin jobbar hos. Jag har nu fått bekräftat att de haft en av sina anställda (Khun Tun Lwin) med i ett ärende senaste dagarna gällande en 25-årig svensk kvinna i Thailand. Det stämmer att det är hans namn i dokumentet.

De hade dock ingen information om skadeläge på personen ifråga. De hade heller ingen information kring varför Khun Tun Lwins namn fanns med i dokumentet (jag skickade dem en kopia på bilden). De antog att han någon gång under sträckan bokat i deras namn, vilket inte är normen men samtidigt inte helt ovanligt. De ska dock kontakta honom för mer information.

Jag ger mig faktiskt nu. Jag tror att Felicia Cedergren har varit skadad i Thailand. Däremot så är det fortfarande oklart vad orsaken till skadan var. Var det en MC/mopedolycka? Var det någon plastikoperation som gick fel? Var det något annat? Det är för många frågetecken. Men jag ger mig här och nu. Många frågetecken som är kvar... Varför har de fortfarande inte varit 100% transparenta kring vad som har skett? Varför sa de ingenting förän vi på Flashback började med detta (på sida 26)?

Jag tar tillbaka det jag sa om att familjen Cedergren är bedragare. Det är för oklart för mig just nu att avgöra. Det får någon annan avgöra. Jag hoppas vi någon dag får ett konkret svar på denna story dock. Å ena sidan är det väldigt många röda flaggor, å andra sidan är det för långsökt att de skulle fejkat ett sånt här dokument, fotograferat utanför IVA och på ett plan. Kunde inte hitta bilderna/dokumenten någon annanstans på nätet. Så just nu tror jag som sagt på att de har befunnit sig på sjukhuset där. Men att orsaken är oklar. De väljer att dölja den informationen ännu...

Jag hoppas personen som varit på sjukhus återhämtar sig om det var en MC/mopedolycka.

Det var jag som startade detta på s. 26 och jag har verkligen letat överallt på nätet om information om olyckan. Det finns ingenting. Ingen har hört talas om något. Samtidigt kan de omöjligt ha fejkat bilderna och dokumenten. Det är skumt, men jag ger mig här och nu.

Lycka till, till er andra som fortsätter granskandet.

Bra sammanfattat, tack för ditt jobb här!
Citera
2023-10-21, 17:11
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Detta har tagit för mycket av min tid. Har rensat internet på information om detta. Mailade flertal sjukhus och polisstationer. Ingen har kunnat bekräfta någonting om någon MC/mopedolycka där Felicia var inblandad. Och jag tror inte vi kan komma längre.

Jag "nöjer mig" som det är just nu. Jag tycker deras story är skum. De kunde bevisat allt dag 1. Nu står vi här flera dagar senare utan något svar på vad som faktiskt hänt. Ni andra som fortsätter granskandet får gärna göra det. Kommer följa tråden. Men nu tar det stopp för mig i sökandet.

Har du blivit polisanmäld av familjen?
Citera
2023-10-21, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Ifall man bara gissar så är det klädsamt att inte skriva som att man vet. Det tar typ 5 min att skriva in sig men det tar betydligt längre tid innan du fått tillbaka rätten till den svenska välfärden.

Precis, det är mycket svårare för återvändande svenskar än för flyktingar.
Herrefolket har prioritet.
Citera
2023-10-21, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klagan
Att skriva ut sig gör ärliga människor- de som flyr skulder / straff hamnar i maskinen och ett år är så klart absolut minsta tid det tar. Så mycket måste du fatta?

Du kan inte ens formulera dina tankar så att någon fattar vad du menar. Än mindre verkar du fatta varför någon skriver ut sig från Sverige.

Preskriptionstiden för skulder försvinner inte för att man skriver ut sig 1 år, så mycket måste du väl fatta?
Citera
2023-10-21, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Det verkar ju vara morbror Daniel som startat gofundme kontot med insamlingen. Det verkar ju vara han som skriver alla inlägg också. Så det kanske bara är han som åkt till Thailand?
Sen så verkar allt gått väldigt fort och ingen tänkte väl på att Flashback skulle börja gräva…
Dokumenten kanske mamman signade från Sverige och dom skickades och scannades fram och tillbaka?

Allting luktar oärlighet från familjens sida. Varför sitter man nu och raderar hennes konton? För att få henne i bättre dager när en eventuell utredning drar igång? Tja, något riktigt skumt är det med denna historia i varje fall.
Citera
2023-10-21, 17:14
Medlem
rtyu12345s avatar
felicia cedergren sörensen instagram

Detta visade den

En ung svensk tjejs väg från normal hästtjej/gymtjej med normala vänner, till att med åren bli mer och mer utseendefixerad, plastikopererad, tatuerad, i dåligt sällskap, egocentrerad, ringar under ögonen, hänger på flashiga event, med kändisar, alkohol, mycket äckliga män och kvinnor, mer och mer vågad utvikning, och till sist porr och vara ihop med en efterlyst bedragare från Norge?

...

vad vet vi om hästtjer gott folk?
jo att dem ofta är maktgalna, maniska och manipulativa

Det gick går att se på hennes taggar på instagram denna resa också, vilket livsöde, verkar vara en en nedåtgående spiral här

Konstigt att hennes insta börjar försvinna del för del, det är antingen hon som gör det eller någon i hennes närhet
Citera
2023-10-21, 17:14
Medlem
Citat:

Nej, familjen Cedergren har inte haft kontakt med mig (inte för att dem ens kan det). Och varför skulle dem det?

Kommer följa tråden men nu räcker det med letandet för min del. Ni andra får ta över härifrån.
Citera
2023-10-21, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det har varit uppe i tråden några gånger.
Alla svenskar har alltid rätt att "återskriva " sig i Sverige och officiellt flytta tillbaka, även om de gör det främst för att de blivit sjuka och vill ha gratis sjukvård.

Diskussionen har handlat om hur lång tid det tar att bli återflyttad - en del har trott att det tar tre månader, att man om man är medvetslös först måste få en god man utsedd som sköter pappersexcersisen osv.

Frågan är ju om Felicia formellt skrivit ut sig, vilket nog verkar vara fallet.
Hon har dock en adress för sin post till sig bror i Sverige. Det har också diskuterats om hon begått "folkbokföroingsbrott" eftersom hon sedan 2022 tydligen bor och jobbar i Thailand.
Enligt Skatteverket betalar hon sedan flytten dit ingen svensk skatt.

Så riktigt vad som gäller för hennes ev sjukvård verkar lite oklart.

Har hon skrivit ut sig från svenska skattecirkusen så är det inte det minsta oklart, man har då självklart också skrivit ut sig från tillgången till det som finns kvar av den svenska välfärden.
Citera
2023-10-21, 17:17
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Nej, familjen Cedergren har inte haft kontakt med mig (inte för att dem ens kan det). Och varför skulle dem det?

Kommer följa tråden men nu räcker det med letandet för min del. Ni andra får ta över härifrån.

Upp som en sol och ned som en pannkaka.

Filmmanus är givet om någon hugger på detta.

Hoppas iaf att tjejen blir ok.
Citera
2023-10-21, 17:17
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Han förstår nog nu att han varit helt ute och cyklar och att hon ligger i koma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in