2023-10-21, 16:40
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diversifiering
Vilken är Betsson gäddan?

Tänk om alla kunde använda nummer

Kanske denna, han var nån ordförande i förening för spelmissbrukare?

https://dumpen.se/2023/05/05/frukostrastgaddan-napp-224-goteborg/
Citera
2023-10-21, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Gick in på länken och läste, hade inte sett honom än och ja, fan vad ledsen man blir... Vilket svin. Övergick till kommentarerna för jag pallar inte loggen, får mig att må fykiskt illa, inte nog med att vi vuxna kvinnor dagligen utan undantag måste hantera dessa män utan självkritik och självkontroll, att de går på ungar är fan för mycket.

Jag hoppas han lider jävligt hårt och att hans fru (jag läste kommentarerna att han skrivit saker om hennes utseende till den fiktiva tonåringen) förutom att ha gått ner hundra kilo mansgris, fått ett gott liv utanför hans orbit och är lycklig och hälsosam och förstår att bli fri från den jäveln var en välsignelse. Honom önskar jag galloperande syfilis, hemorrojder och evig impotens. Han tar inte livet av sig för att han är helt klart psykopat.

Psykopater brukar kunna slinga sig ur det mesta genom att vända, vrida och manipulera. Dock svårt att tar sig ur skiten när man hamnat på dumpen vilket gör det extra kul. Psykopater upplever inte ångest i den bemärkelsen som vanliga människor gör. Vilket superjobb dom gör på dumpen. Rensar bort ärkesvin och plockar ner dom på jorden.
Citera
2023-10-21, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Fan vad dåligt. Särskilt om han har familj som bor där. Gå på gäddorna är helt okej, men korkat för det solkar ner Dumpens arbete, men varför göra saker som drabbar en familj som säkert mår skit redan?

Jag önskar dem allt ont, gäddorna, men det där handlar inte om dem. Är det vanligt att folk gör så efter avslöjanden?

Tror det hänt förhållandevis sällan, 1-2 ggr tidigare, beläggen för det är rätt vagt. Så folk är oftast vettiga nog att låta bli.
Citera
2023-10-21, 16:57
Medlem
buttnutters avatar
En fråga angående namn med rebusar i tråden - är det inte OK att skriva namnen med asterisk? Det blir väl ogooglingsbart?

T ex: K*lle *nk* *=A

Är med det sagt verkligen tacksam för alla som orkar hitta på fyndiga rebusar för att hjälpa oss identifiera äcklen.
Citera
2023-10-21, 17:04
Medlem
Metainaboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Det där med att skylla ifrån sig är nog inte något som är specifikt för gäddorna utan mer något som är allmänmänskligt. Folk har en benägenhet att skylla ifrån sig, att inte ta ansvar. Den så kallade "nånannan-ismen", alltså att någon borde göra si eller så, bygger ju på att man minsann vet vad som behöver göras men inte själv vill ta ansvar för att det görs. Det är lite andra sidan av samma mynt. Går det att komma undan så väljer många att försöka eftersom man inte ens vill ta ansvar för sina egna handlingar.

Att inte fler tar livet av sig beror nog lite på samma handlingslöshet. En feghet och någon slags överlevnadsinstinkt som kickar in trots att det verkligen är nattsvart. En av mina favoritgäddor Tobi*s (https://dumpen.se/2022/04/06/9144/) hade verkligen allt. Medelålders, gift, barn, stor villa, två bilar, lärare, aktiv i ungdomsidrotten, respekterad i lokalsamhället och ofta förekommande i lokaltidningen. Han hade dessutom bytt bort sitt sson-namn till ett egenskapat efternamn som han och tanten var ensamma om i landet. Sen kom Dumpen och frun tog ut skilsmässa. Huset såldes och Tobi*s fick flytta från Vetlanda till sin gamla farsas soffa i Kalmar. Där har han huserat i över ett år innan farsan tröttnade och han åter fick byta adress, den här gången till en C/O-adress som går till hans lika åldriga morsa i Lyckeby. Han har även bytt tillbaka till sitt ursprungliga namn i ett försök att försvinna från strålkastarljuset. Han ligger i min självmordsbevakningsmapp och jag blir lika förvånad varje gång det inte står att han registrerats som avliden. För ärligt talat, vad fan har han kvar i världen? Vad motiverar honom att ens kliva ur sovsäcken på morsans soffa på morgonen? Han blåste precis allting i hela sitt liv när han dök upp på träffen med Sara. Det enda rimliga borde vara att snara upp tvättlinan på vinden. Men det gör han inte. Varför?

Googlar man på hans namn, med det efternamn han hade när han blev fångad av dumpen så har han själv kommenterat deras fångst grove Ove, alternativt att nån var rolig och använde sig av hans namn.
Citera
2023-10-21, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Kan någon PMa mig om vem senaste gäddan är???
Jag postade en enkel rebus på #296 igår här i tråden kl. 17:21 om du orkar leta.
Senast redigerad av KanotklubbenKermit 2023-10-21 kl. 17:30.
Citera
2023-10-21, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
En fråga angående namn med rebusar i tråden - är det inte OK att skriva namnen med asterisk? Det blir väl ogooglingsbart?

T ex: K*lle *nk* *=A

Är med det sagt verkligen tacksam för alla som orkar hitta på fyndiga rebusar för att hjälpa oss identifiera äcklen.

Nej det är inte det. Bara att läsa moderatormeddelande när du ska skriva ett inlägg här i tråden så ser du.
Citera
2023-10-21, 17:18
Medlem
Är jag dum i huvudet eller är #296 inte kvar på hemsidan längre?
Citera
2023-10-21, 17:18
Medlem
För oss som i inte kan hebreiska, är ateister och misslyckas med Google på senaste gäddan, så vore en rebus for dummies önskvärd!!!
Citera
2023-10-21, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NietLG

Menar du #286 så är han kvar.
Citera
2023-10-21, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Menar du #286 så är han kvar.
Nej menar 296, han som bara va ett telefonsamtal
Citera
2023-10-21, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NietLG
https://dumpen.se/2023/10/19/elevassistenten-som-alskar-ett-barn-napp-296-lindesberg/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in