Citat:
Ursprungligen postat av
Dansflugan
Då får hon ta det rationella beslutet och lämna honom. Hon har fortfarande några goda år kvar innan hon är helt passé bland killarna. Hon får inspireras av sin vän Dessie. Den tjejen blev ju tillsammans med en person som misshandlade henne, bytte till en kriminell asiat som gjorde henne gravid och hamnade i fängelse men Dessie tog sig bort från dessa fanskap och har numera styrt upp sig. Hade inte Dessie haft en gökunge hade hon varit mycket attraktiv som kvinna. Paow har ingen gökunge vad jag vet.
Åh min vän, om det ändå vore så enkelt. Det här är som sagt djupt komplicerade psykologiska dynamiker och man går oftast från en misshandlare till nästa pga obearbetade barndomstrauman. Har Dessie lyckats bryta det, har hon inte haft de barndomsmömstren utan bara råkat träffa på dem. Man behöver djupgående terapi under en lång tid för att bryta detta, många kvinnor hinner dö av relationerna, de blir ihjälslagna av partnern och psykiatrin kan inte detta eller har resurser för det. Man får tramsterspi som kbt eller mindfullness vilket inte hjälper alls eftersom det inte adresserar det riktigt djupgående problemet. Det har kommit en nu som ska hjälpa, kallad ICT terapi som är till för att just bryta skadliga våldsrelationer men den ligger inte under landstingsavtal utan får betalas ur egen ficka. Så ja.. Många hinner dö.
Du har fortfarande inte läst på i länken jag gav dig annars hade du inte uttalat dig okunnigt. Jag kommer ingen vart med dig, känner jag utan du verkar vara här pga eget kvinnohat såsom många andra unga killar. Ni avskyr en oskyldig tjej. Vad har hon gjort er?
Jag tycker det låter som att många av er troligtvis har egna barndomstrauman, förmodligen med era mödrar som ni nu lägger över på valfri kvinna i samhället. "Kvinnor är körda i huvudet, speciellt Paow/Dessie/Madonna/take-your-pick" Och det är sorgsamt.. Ni behöver också hjälp men psykiatrin kan inte ta det då det som sagt behövs en djupgående och lång terapi vilket kräver resurser och pengar. Alltså ger man er hellre antidepressiva och lugnande för att "hålla er tillfälligt lugna" Men kemikalier hjälper inte för själsliga sår utan ni behöver riktigt grävande. Jag hoppas en dag, fina ni... Att vi alla får det för som det är idag, är katastrof.