2023-10-21, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taikon174
Har inte betsson-gäddan checkat in också?

Jag tror att den här listan av HassanVonEssen från inlägg #5948 (1 juli 2023), fortfarande är giltig. Att ingen bekräftad tillkommit:

Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Lista på avlidna gäddor då.

1. "Mannen som pratade om allt annat än att han fastnat på kroken (napp igen)"
Känd som mannen som satt med sin hund i bakluckan på sin bil när Dumpen kom. Tid från uthängning till självmord: en månad.

2. Det andra självmordet var av en man som inte hann bli uthängd. Han fanns på missing people och hittades sedan drunknad. Enligt uppgifter bodde han i Ljungby/Hamneda. Förnamn samma som Annikas bror i Pippi Långstrump. Efternamn samma som en hockeyspelare som beskrivs såhär på Wikipedia:

3. "Mannen utan samvete (Napp #184)"
Tid från uthängning till självmord: två månader.

4. "DinK på kroken tillslut (Napp #225)"
Tid från uthängning till självmord: en dryg månad.

5. "Mr X blev slak på en tredjedels sekund"
Tid från uthängning till dödsdatum: ett och ett halvt år.
Citera
2023-10-21, 14:16
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Nej, jag har givetvis ingen seriös statistik över de här gökarna. Däremot har vi ganska klart för oss hur många som tagit livet av sig här i tråden. Mannen med hunden (okänt nummer), Mannen som aldrig publicerades (fick aldrig något nummer), MrX (inget nummer på honom heller), DinK (225) och Mannen utan samvete (184). Fem stycken, allt som allt. Jag har även en bevakningsmapp med Ratsit-länkar för att hålla koll på några av de värsta/mest intressanta gäddorna. Den är absolut inte komplett utan innehåller kanske ett 75-tal namn. Många av dem var gifta och många är det fortfarande. Sedan hur många procent av totalen det gäller kan jag naturligtvis inte säga eftersom jag inte bevakar alla och vissa har valt att dölja sig. Vad jag däremot kan se är att många fruar valt att stanna.

Jag tycker inte att vi ska fästa så stor vikt vid autistiskt kalenderbitande. Exakt statistik spelar inte så stor roll. Vad vi kan se är att fruar stannar i många fall, trots att deras män svikit dem på det mest gruvliga av sätt. Det är intressant.
Okej. Du uttalade dig så tvärsäkert i förra inlägget att det lät som du kanske hade på fötterna, men då förstår jag.

Jag är förvånad över att fler inte tar livet av sig faktiskt, många verkar vara helt känslokalla (fast jag har inte följt dem så länge, jobbar mig sakta bakåt i gäddträsket och har inte sett och läst allt än), typ skyller på Dumpen eller bagatelliserar sitt beteende. Absurda män.
Citera
2023-10-21, 14:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av taikon174
Har inte betsson-gäddan checkat in också?

Vilken är Betsson gäddan?

Tänk om alla kunde använda nummer
Citera
2023-10-21, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
No fap är att INTE onanera.
Tyckte du sade att man inte skulle göra någonting. Men ok. Fattade väl fel.
Citera
2023-10-21, 14:45
Avslutad
Citat:
Jag är förvånad över att fler inte tar livet av sig faktiskt, många verkar vara helt känslokalla (fast jag har inte följt dem så länge, jobbar mig sakta bakåt i gäddträsket och har inte sett och läst allt än), typ skyller på Dumpen eller bagatelliserar sitt beteende. Absurda män.
Det där med att skylla ifrån sig är nog inte något som är specifikt för gäddorna utan mer något som är allmänmänskligt. Folk har en benägenhet att skylla ifrån sig, att inte ta ansvar. Den så kallade "nånannan-ismen", alltså att någon borde göra si eller så, bygger ju på att man minsann vet vad som behöver göras men inte själv vill ta ansvar för att det görs. Det är lite andra sidan av samma mynt. Går det att komma undan så väljer många att försöka eftersom man inte ens vill ta ansvar för sina egna handlingar.

Att inte fler tar livet av sig beror nog lite på samma handlingslöshet. En feghet och någon slags överlevnadsinstinkt som kickar in trots att det verkligen är nattsvart. En av mina favoritgäddor Tobi*s (https://dumpen.se/2022/04/06/9144/) hade verkligen allt. Medelålders, gift, barn, stor villa, två bilar, lärare, aktiv i ungdomsidrotten, respekterad i lokalsamhället och ofta förekommande i lokaltidningen. Han hade dessutom bytt bort sitt sson-namn till ett egenskapat efternamn som han och tanten var ensamma om i landet. Sen kom Dumpen och frun tog ut skilsmässa. Huset såldes och Tobi*s fick flytta från Vetlanda till sin gamla farsas soffa i Kalmar. Där har han huserat i över ett år innan farsan tröttnade och han åter fick byta adress, den här gången till en C/O-adress som går till hans lika åldriga morsa i Lyckeby. Han har även bytt tillbaka till sitt ursprungliga namn i ett försök att försvinna från strålkastarljuset. Han ligger i min självmordsbevakningsmapp och jag blir lika förvånad varje gång det inte står att han registrerats som avliden. För ärligt talat, vad fan har han kvar i världen? Vad motiverar honom att ens kliva ur sovsäcken på morsans soffa på morgonen? Han blåste precis allting i hela sitt liv när han dök upp på träffen med Sara. Det enda rimliga borde vara att snara upp tvättlinan på vinden. Men det gör han inte. Varför?
Citera
2023-10-21, 14:52
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Okej. Du uttalade dig så tvärsäkert i förra inlägget att det lät som du kanske hade på fötterna, men då förstår jag.

Jag är förvånad över att fler inte tar livet av sig
faktiskt, många verkar vara helt känslokalla (fast jag har inte följt dem så länge, jobbar mig sakta bakåt i gäddträsket och har inte sett och läst allt än), typ skyller på Dumpen eller bagatelliserar sitt beteende. Absurda män.
Svaret på din fråga skriver du själv.
Citera
2023-10-21, 14:59
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Det där med att skylla ifrån sig är nog inte något som är specifikt för gäddorna utan mer något som är allmänmänskligt. Folk har en benägenhet att skylla ifrån sig, att inte ta ansvar. Den så kallade "nånannan-ismen", alltså att någon borde göra si eller så, bygger ju på att man minsann vet vad som behöver göras men inte själv vill ta ansvar för att det görs. Det är lite andra sidan av samma mynt. Går det att komma undan så väljer många att försöka eftersom man inte ens vill ta ansvar för sina egna handlingar.

Att inte fler tar livet av sig beror nog lite på samma handlingslöshet. En feghet och någon slags överlevnadsinstinkt som kickar in trots att det verkligen är nattsvart. En av mina favoritgäddor Tobi*s (https://dumpen.se/2022/04/06/9144/) hade verkligen allt. Medelålders, gift, barn, stor villa, två bilar, lärare, aktiv i ungdomsidrotten, respekterad i lokalsamhället och ofta förekommande i lokaltidningen. Han hade dessutom bytt bort sitt sson-namn till ett egenskapat efternamn som han och tanten var ensamma om i landet. Sen kom Dumpen och frun tog ut skilsmässa. Huset såldes och Tobi*s fick flytta från Vetlanda till sin gamla farsas soffa i Kalmar. Där har han huserat i över ett år innan farsan tröttnade och han åter fick byta adress, den här gången till en C/O-adress som går till hans lika åldriga morsa i Lyckeby. Han har även bytt tillbaka till sitt ursprungliga namn i ett försök att försvinna från strålkastarljuset. Han ligger i min självmordsbevakningsmapp och jag blir lika förvånad varje gång det inte står att han registrerats som avliden. För ärligt talat, vad fan har han kvar i världen? Vad motiverar honom att ens kliva ur sovsäcken på morsans soffa på morgonen? Han blåste precis allting i hela sitt liv när han dök upp på träffen med Sara. Det enda rimliga borde vara att snara upp tvättlinan på vinden. Men det gör han inte. Varför?
Gick in på länken och läste, hade inte sett honom än och ja, fan vad ledsen man blir... Vilket svin. Övergick till kommentarerna för jag pallar inte loggen, får mig att må fykiskt illa, inte nog med att vi vuxna kvinnor dagligen utan undantag måste hantera dessa män utan självkritik och självkontroll, att de går på ungar är fan för mycket.

Jag hoppas han lider jävligt hårt och att hans fru (jag läste kommentarerna att han skrivit saker om hennes utseende till den fiktiva tonåringen) förutom att ha gått ner hundra kilo mansgris, fått ett gott liv utanför hans orbit och är lycklig och hälsosam och förstår att bli fri från den jäveln var en välsignelse. Honom önskar jag galloperande syfilis, hemorrojder och evig impotens. Han tar inte livet av sig för att han är helt klart psykopat.
Citera
2023-10-21, 15:54
Medlem
bess.the.bests avatar
Citat:

Finns det någon rebus på denna?
Citera
2023-10-21, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bess.the.best
Finns det någon rebus på denna?
Förnamn: "Ett mansnamn av hebreiskt ursprung som betyder 'Gud är god'"
Efternamn: "Sveriges tredje vanligaste och Ålands vanligaste efternamn."
Födelsedatum: "den 322:a dagen på året i den gregorianska kalendern"
Födelseår: "TV-serien Raskens, baserad på Vilhelm Mobergs roman med samma namn, börjar sändas i Sveriges Radio-TV."
Hemort: Lyckeby
Skriven som C/O hos en kvinna vars namn är "en nysvensk form av Gunhild."
Citera
2023-10-21, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Nån som prenumererar på Sundsvalls tidning som kan klistra in artikeltexten i ett inlägg här?

Sundsvall, gift – måste väl vara "Hank" #292, eller?

Eller någon av dom?

https://dumpen.se/2022/02/11/brandmannen-kristian-slar-rekord-napp-igen/

https://dumpen.se/2023/01/18/brevbararen-kommer-minst-en-gang-om-dagen-napp-185-sundsvall/
Citera
2023-10-21, 16:23
Medlem
bess.the.bests avatar
Citat:
Förnamn: "Ett mansnamn av hebreiskt ursprung som betyder 'Gud är god'"
Efternamn: "Sveriges tredje vanligaste och Ålands vanligaste efternamn."
Födelsedatum: "den 322:a dagen på året i den gregorianska kalendern"
Födelseår: "TV-serien Raskens, baserad på Vilhelm Mobergs roman med samma namn, börjar sändas i Sveriges Radio-TV."
Hemort: Lyckeby
Skriven som C/O hos en kvinna vars namn är "en nysvensk form av Gunhild."

Utmärkt, tackar! Obegripligt varför han inte stänger ner sin ansiktsbok som är fullklottrad
Älskar att det är kört, som det ska vara! Är i samma branch och är överväldigad av alla män OCH kvinnor som florerar på dumpen som pedofiler.
Hur f-n ska vi kunna bli av med skiten???
Senast redigerad av bess.the.best 2023-10-21 kl. 16:25.
Citera
2023-10-21, 16:32
Medlem
SmegmaFris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Rekommenderas inte, eftersom det bryter mot regel 1.02, som handlar om upphovsrätten. Man får bara citera "enligt god sed", alltså bara lite grann. Då väljer man förstås ut det mest relevanta.

/Mod

Om man skulle ta en skärmdump och posta den, skulle detta vara ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in