2023-10-21, 08:52
Medlem
Orcinys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dvitanim
Det borde väl finnas fler än Lanka som påstår att virus inte finns? Vilka är det då?

Finns några stycken som är inne på samma spår som Lanka. Andrew Kaufman är en, här i en intervju med Katerina Sugak: https://odysee.com/@katie.su:7/kateinterviewsandrew:4

Citat:
Ursprungligen postat av Dvitanim
Vem har bevisat att virus inte existerar? Lanka har inte det! Så ta någon annan.

Strikt talat går det inte bevisa att något inte existerar. Det är därför bevisbördan ligger på dem som hävdar att något existerar. Länkar en till intervju där denna metod är utgångspunkten, nämligen att fråga myndigheter och officiella organ vad de egentligen har för belägg för att virus existerar: https://odysee.com/@katie.su:7/theofficialevidencethatvirusesdonotexist:7
Citera
2023-10-21, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orciny
Finns några stycken som är inne på samma spår som Lanka. Andrew Kaufman är en, här i en intervju med Katerina Sugak: https://odysee.com/@katie.su:7/kateinterviewsandrew:4

Strikt talat går det inte bevisa att något inte existerar. Det är därför bevisbördan ligger på dem som hävdar att något existerar. Länkar en till intervju där denna metod är utgångspunkten, nämligen att fråga myndigheter och officiella organ vad de egentligen har för belägg för att virus existerar: https://odysee.com/@katie.su:7/theofficialevidencethatvirusesdonotexist:7
Ja? Jag har sett virus, så jag vet att de finns.
Citera
2023-10-21, 09:04
Medlem
Orcinys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne

Du har gjort en observation, och har tolkat denna utifrån dina teoretiska förkunskaper.
Citera
2023-10-21, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Ni som hävdar Covid inte finns... Varför förlorade folk smak och lukt i samband med att de antogs vara smittade av Covid? Detta är ju omöjligt om det inte handlade om en ny sjukdom med ovanliga symptom...

Varför gav sjukdomen (om det var vanliga influensa) i många fall betydligt allvarligare och tyngre symptom än influensa brukar göra?

Jag tror inte ni kan förklara ens detta...

Jag känner ett flertal ( unga som vuxna) som blev sjuka under en lång tid.
Så den första varianten va definitivt något extra.
Känns som att de flesta är ense om att det troligtvis kom från ett labb?
Som senare muterade till några mildare varianter

O andra sidan så har jag bekanta som i deras yrken träffar väldigt mycket folk från hela landet
Och de påstår att de känner ett flertal har fått problem efter vaccinering.

Så antar att vissa helt enkelt klarar det bättre och vissa sämre, och att då knallkorkarna som klarade det bättre utgår ifrån att allas kropparna reagerar likadant.

Vilket känns väldigt orimligt, då många miljoner/ miljarder har varit utsatta
Citera
2023-10-21, 10:36
Medlem
Citat:
Du har gjort en observation, och har tolkat denna utifrån dina teoretiska förkunskaper.
Det där var inte den enda observationen. Tillsammans med andra observationer bevisades att virus är ett faktum.
Citera
2023-10-21, 10:54
Medlem
Orcinys avatar
Citat:
Det där var inte den enda observationen. Tillsammans med andra observationer bevisades att virus är ett faktum.

Okej.

Ofta är det så normalvetenskapen fungerar. Professorerna vet hur det ligger till, studenterna lyssnar, tar till sig och får det bekräftat för sig empiriskt.

Det jag återkommit till är att virologin åtminstone sedan covid lastats med enorma anomalier (händelser som inte rimligen kan förklaras inom det rådande paradigmet). HIV/AIDS och svininfluensapandemin var på liknande vis behäftade med svårigheter, men det är först efter covid som många börjat tänka att virologin kanske helt enkelt är felaktig.

Blir anomalierna tillräckligt stora går det inte längre fortsätta bedriva normalvetenskap utan fältet måste genomgå en revolution eller ett paradigmskifte.
Citera
2023-10-21, 11:47
Medlem
Citat:

berätta mer, hur gick det till när du såg ett virus?
Citera
2023-10-21, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
berätta mer, hur gick det till när du såg ett virus?
Jag såg dem i ett transmissionselektronmikroskop.
Citera
2023-10-21, 17:57
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:

Intresant. Tack.
Man undrar ju på vad virologerna mfl. egentligen bygger sin "vetenskap".

Även den andra länken ovan var intressant att ta del av.
Citera
2023-10-21, 18:54
Medlem
Citat:
Jag såg dem i ett transmissionselektronmikroskop.

hur såg dom ut?
Citera
2023-10-21, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
hur såg dom ut?
Som virus.
Citera
2023-10-21, 19:06
Medlem
Citat: