Vill mest dela med mig
Har börjat äta kolhydratfattigt
Fick för mig att slänga ner lite lagrad ost stekpannan
Jag använder teflon, när det börjar bli stekyta i botten kan man hälla av det, det hårdnar på tallriken
Man kan spetsa till det på olika sätt, slänga ner lite sesamfrö
Väldigt smaskens när man är sugen på något knaprigt
Jag kallar det ostchips eller ostägg
Hur smakade det? Vilken ost passar?
Jag använde lagrad hushållsost
edit
se videolänkar längre ner
eller sök pan fried cheese på youtube
Senast redigerad av backvudejaflash 2023-10-21 kl. 03:09.
Nää men fy, stekt ost. Aldrig förstått mig på det, men den listan kan göras lång.. Över saker jag inte föstår mig på alltså.
Däremot BÖR du testa att steka och karamellisera så stora skivor lök du bara kan och frysa in. Ät när den är fryst och tacka mig sen
Det är lite som att utöva motorsport med en trampbil på lekplatsen.
Haloumi är en perfekt ost att steka och få knaprig. Övrig ost bör kunna funka med het panna, mycket fett och i en teflonpanna. Men att steka hushållsost...
Senast redigerad av Pillerarm 2023-10-21 kl. 02:56.
Brukade jag göra efter en barrunda när jag var ung student fast med grillkorv och "gräddis" (osten heter så) i stekpannan, det var väl gott och knaprigt efter en fylla men inte mer än så.
Haloumi är en perfekt ost att steka och få knaprig. Övrig ost bör kunna funka med het panna, mycket fett och i en teflonpanna. Men att steka hushållsost...
Jag trodde som dig att man behövde specialostar
Men att man kan göra något så gott med även de "billigaste" ostar har förändrat min attityd till svenneost!
En tråkig hushållsost blir magiskt efter ett par år i kylen, blir väldigt snarlik prästosten.
Jag brukar göra mina ostchips i ugnen på bakpapper, mycket smidigare när man ska göra ett gäng.
Denna tråd påminner mig om Edward Bloms mikrade baksmälleost, inte dumt alls på bakfyllan
Bara berättar att jag inte köper ost som totalt saknar smak. I min ostdisk finns lagrad ost av diverse sorter, det är sådan jag brukar köpa. Om du inte barnbarnen kommer på besök.
Bara berättar att jag inte köper ost som totalt saknar smak. I min ostdisk finns lagrad ost av diverse sorter, det är sådan jag brukar köpa. Om du inte barnbarnen kommer på besök.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!