2023-10-21, 02:47
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wasabi007
Och jag är inte en Palestinaälskare. Hatar jag palestinier för det? Jag tycker synd om alla palestinier som dör. OCH ISRAELER.
Jag hatar Hamas och vad de sysslar med. Det betyder att jag har något emot Hamas. Men inte palestinier. Är du helt från vettet? Vinna förtroende? Nu när en person skrivit att hen är etnisk svensk tänker jag lita blint på denna personen, för så funkar det. Är man inte etniskt svensk sprider man bara en massa lögner ju....

Jobbar du för Säpo eller? Sitter du här och läser mellan raderna för att fånga terrorister? Du har ett eller två komplex som en psykolog borde undersöka. Psykologer kan läsa mellan raderna.

Titta runt i sociala medier. Majoriteten av de som uttrycker offentligt stöd för Israel är judar. Majoriteten av de som istället uttrycker stöd för Palestina är muslimer. Om du istället är britt, japan, brasse eller svensk och tar parti så är folk mer villiga att lyssna på dina argument, för du har åtminstone utåt sett ingen direkt koppling till någotdera utan bygger din argumentation kring vad du tycker är rimligt. Inte känslomässiga impulser som baseras på kulturella och religiösa band.
Citera
2023-10-21, 02:50
Medlem
skoputss avatar
Vilka är Israels villkor för att släppa in lastbilar med förnödenheter och medicinsk utrustning till Gaza? Det var tre, kommer endast ihåg två.

1. Att säkra att inte vapen följer med in i leveranserna.

2. Att säkra att leveranserna ej går till Hamas.

3. ?

Vilket var det tredje? Alla tre var fullt berättigade.

——-

Rekommenderar denna intervju med Aron Flam; en tankeställare för de som vill förstå hur Hamas arbetar (håller sitt eget folk som gisslan).

”Kommer omvärlden tillåta Israel att krossa Hamas?”
https://m.youtube.com/watch?v=ks3i1WeAt5I
Citera
2023-10-21, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poopybutthole
Vad har jag backat från din inavlade råtta? Jag har svarat på varenda grej ni skriver i tråden medan ni alltid ignorerar saker. Svara på mina frågor slut-på-hjärncellsförvaring. Jag backar inte från något, men det är tydligt att du undviker diskussionen. Svara nu, frågorna finns i inlägget du citerade.

Citat:
Islamisterna slaktar barn kallblodigt kvinnor och barn skrev du i inlägget jag citerade. Du påpekar sedan sarkastiskt att baggebo1 har tagit de godas sida, med antydan att Palestina är onda och Israel goda. När jag sedan visar en tabell på antalet dödade barn så blir du upprörd över att jag fokuserar på siffror. För antalet döda barn spelar ingen roll i sammanhanget, är det det du vill komma fram till?

Så klargör lite saker för mig, Slut-På-Hjärncellsförvaring, vad är det jag backar från? Det är två inlägg bort vi snackar om, inte någon essä eller djup diskussion. Vilka är dom goda som DU tar upp, inte jag?

Jag har ställt en enkel fråga. Var ställer du dig i frågan om döda barn? Spelar det någon roll att en sida har dödat 157 och den andra 3500+? Är det oviktigt i sammanhanget?

Så, nu har jag tagit upp varenda liten detalj i vår korta diskussion på två-tre inlägg. Finns inte mycket att backa från nu, din lilla orm.

Oj oj oj, varför så arg din lilla taliban? Du gör ju allt för att förringa förlusten av judiska liv, du, Baggevo, Slipperyslope och några till är ju tangentbordskrigare för IS, jag hoppas ni är stolta när svenskar dör pga det ni strider för.
Citera
2023-10-21, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Titta runt i sociala medier. Majoriteten av de som uttrycker offentligt stöd för Israel är judar. Majoriteten av de som istället uttrycker stöd för Palestina är muslimer. Om du istället är britt, japan, brasse eller svensk och tar parti så är folk mer villiga att lyssna på dina argument, för du har åtminstone utåt sett ingen direkt koppling till någotdera utan bygger din argumentation kring vad du tycker är rimligt. Inte känslomässiga impulser som baseras på kulturella och religiösa band.

Så... En person här låtsas vara etnisk svensk för att vinna förtroende för att sedan lura i mig vad menar du? Att krigsbrott begås på båda sidor? Jag tycker det är ganska uppenbart. Historien håller med mig. Krigsbrott är en del av krig, hur vidrigt det än är. Men om du slutar leka Säpo agent och försöker haffa folk och istället skjuter ner deras argument med egna argument skulle du nog kunna uppnå ett önskvärt utfall.

Och inget av det du skrev sist förklarar varför någon som inte är judeälskare automatiskt har något emot judar. Det funkar nog inte riktigt på det viset. Jag älskar inte mina grannar alla dagar men ..
Senast redigerad av Wasabi007 2023-10-21 kl. 02:57.
Citera
2023-10-21, 02:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soprano-number-one
Helt sjukt.. Hur detta äckliga rasist Sverige är på väg.. När man skriver ärligt att man är etnisk svensk.. Så blir man tillbaka visad.. Som att de är omöjligt, att vara etnisk svensk och stödja dessa stackars civila palestinska befolkningen

Vad är troligast, att du blir mördad i ett terrorattentat av en muslim eller en jude? Att din minderåriga dotter blir gruppvåldtagen ev en grupp araber eller en grupp judar? Att en folkmassa av palestinier eller en folkmassa av israeler skadar och kanske dödar svenska poliser? Var ärlig mot dig själv, när du som svensk hamnar i den taxin i Bryssel eller på Drottninggatan i Stockholm så spelar det ingen roll hur mycket du stödjer palestinierna, du kommer mördas av muslimerna för att du är svensk. Du kan ha jobbat hela ditt liv för Palestina men när det väl gäller är du bara en otrogen hund som skall slaktas.
Citera
2023-10-21, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Att jämföra antalet dödstal är det Hamas vill men det är inte nödvändigtvis ett korrekt sätt för att mäta moralitet.
Är 157 respektive 3500 döda barn något som bör ignoreras då? Vilka fler moraliska värderingar tar högre prioritet tycker du? Politisk ideologi?
Citera
2023-10-21, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Att jämföra antalet dödstal är det Hamas vill men det är inte nödvändigtvis ett korrekt sätt för att mäta moralitet.

Se min kommentar:
Jaha, så det du tar upp är självdefinierade moraliska värderingar som våldtäkter och utgår från det som startpunkt för att mäta moralitet i beteende. Hur kan våldtäkter men inte barnmord ha sån hög prioritet i moralitet för dig? Att IDF utan urskillning bombar ställen där civila kan tänkas finnas är OK eftersom det kan finnas Hamas-terrorister det. Det är ett OK M.O för dig?
Citera
2023-10-21, 03:05
Medlem
Citat:
Du har inte svarat än. Att du ens försökte vilseleda och bortförklara en diskussion på 2 inlägg är skrattretande, men det är kanske den nivå din mentala kapacitet ligger på? Jag kallar ju dig slut-på-hjärncellsförvaring av en anledning och du fortsätter bevisa det.

Har du tänkt svara på mitt inlägg eller inte?

Dyslexi-David, Vildincel och Slut-På-Hjärncellsförvaring, den heliga treenigheten av bortförklaringar, ignorering av frågor, repetition av frågor man har fått svar på och låg mental kapacitet, med cameo av HorFittUlla

Vad ska jag svara på? Du har postat en länk. Är det ett diskussionunderlag?

USA har dödat fler än Nordkorea, så Nordkorea är ett toppenland enligt dig, jag älskar att någon som kallar sig ”poopybutthole” börjar jiddra om användarnamn, jävla tomte.
Citera
2023-10-21, 03:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av soprano-number-one
Säg vad ni vill, om dessa civila , orädda fattiga Gaza bor..
Men en sak skall dom ha cred för..
Man vägrar utvandra, som typ mer än halva Irak och Syrien redan har gjort...
Man väljer att stanna och kämpa

Dem kan inte utvandra?
Så det finns inget dem kan få cred för alltså
Citera
2023-10-21, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexdux
Dem kan inte utvandra?
Så det finns inget dem kan få cred för alltså

Stämmer det? De kan inte utvandra och väntar på en säker död i form av svält, sjukdom eller bombningar. Även om de vill fly så kan de alltså inte. Ska vi inte sätta Palestina flaggar på våra Facebook profiler i så fall?
Citera
2023-10-21, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Vad ska jag svara på? Du har postat en länk. Är det ett diskussionunderlag?

USA har dödat fler än Nordkorea, så Nordkorea är ett toppenland enligt dig, jag älskar att någon som kallar sig ”poopybutthole” börjar jiddra om användarnamn, jävla tomte.

Okej, bedömer vi hur bra länder är att leva i nu eller bedömer vi krigsbrott mellan två länder i konflikt? Såvitt jag vet är inte Nordkorea i krig med USA, men rätta mig om jag har fel.

Är dödsfallen oviktiga? Du kallar palestinier onda för att dom dödar barn, jag visar det motsatta, och helt plötsligt är siffror inte viktiga, slut-på-hjärncellsförvaring? Klart det är ett diskussionsunderlag. Jag tog inte upp barnmord, du gjorde det. Glöm inte det. Backa inte, din orm.
Citera
2023-10-21, 03:10
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wasabi007
Så... En person här låtsas vara etnisk svensk för att vinna förtroende för att sedan lura i mig vad menar du? Att krigsbrott begås på båda sidor? Jag tycker det är ganska uppenbart. Historien håller med mig. Krigsbrott är en del av krig, hur vidrigt det än är. Men om du slutar leka Säpo agent och försöker haffa folk och istället skjuter ner deras argument med egna argument skulle du nog kunna uppnå ett önskvärt utfall.

Och inget av det du skrev sist förklarar varför någon som inte är judeälskare automatiskt har något emot judar. Det funkar nog inte riktigt på det viset. Jag älskar inte mina grannar alla dagar men ..

Är ganska irriterande att ens försöka föra en konversation med en aggressiv pitbull. Nej, jag är inte Säpo. Fler frågor på det? Vill du ha en ha en konversation om huruvida jag är Säpo eller inte?

Åter igen. Krigsbrott sker på båda sidor men många har trots allt valt sida. Judar väljer Israel, muslimer väljer Palestina. Det är lättare att övertyga andra om du inte uppvisar en tydlig koppling och istället framstår som neutral i grunden.

Okej, vi vänder på steken:
"Jag är inte muslimälskare som du". Givetvis har jag ingenting emot muslimer. Jag bara ville påpeka det för att...öh...jag vet inte. Jag älskar inte bögar heller. Jag bara ville säga det, men jag har inga problem med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in