2023-10-20, 23:30
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razler
Det kanske bara handlar om att man inte tycker det är ok för terrorister att ta sig in på fiendens sida, slakta festivalfirare, våldta kvinnor, skjuta barn i deras spjälsängar, kidnappa barn och filma sina förnedringsmord. Men jag förväntar mig inte att du ska förstå. Alla kan inte lyckas i livet. Krya på dig.

Jag tror nog inte vi har olika uppfattning om att Hamas är en terroristorganisation och att Hamas just utfört det grövsta terrordåd Israel utsatts för och det värsta dådet mot det judiska folket sedan andra världskriget (antagligen, det var en del rätt omfattande och outredda pogromer i Mellanöstern under sent 1940-tal). Men hur har detta något med något jag skrivit att göra?

Min invändning är mot IDFs försök att utmåla svenskar som antisemiter när de inte givit uttryck för antisemitism och att jag tycker du är en Israels nyttiga idiot som ställer dig bakom detta. Ditt svar på detta är att kalla mig antisemit (gammaldags antisemit dessutom, vad fan den distinktionen nu skall innebära) vilket väl är ett ganska entydigt bevis på att jag hade rätt i omdömet om dig. Du är i förhållande till Israel samma skit som de där propalestinska tyska snorungarna är i förhållande till diverse palestinska organisationer av mer eller mindre extremt slag. Jag tror nog att de flesta som läst vår ordväxling förstått vad du är för en liten antisvensk filur. Puss och kram!
Citera
2023-10-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Israel, hur länge till kan dom vänta? Desto längre tid det tar innan invasion, desto mer borde sypmatin för palestinier bli. Fel eller?

Ja, det är fel tänkt. Om Israel inte invaderar utan låter de militanta islamisterna ruttna i sina tunnlar, så tröttnar omvärlden på att bevaka detta.
Citera
Medlem
Israeliska tidningar skriver:
"Skammen som kommer att följa Netanyahu kommer att bli mycket större än den han försökte fly
Myten om Bibi som "Israels beskyddare" har brutits. "Det är över", sa en senior medlem av regeringskoalitionen denna vecka. "Regeringen kommer inte att överleva detta"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jo, Hamas angrep många IDF-soldater. Knappast bara civila.
Så det är precis samma sak som Israel som också angriper båda.

Dessutom är Israel en "demokratisk" stat som anser sig företräda den goda sidan. Man bör förvänta sig mer av dem, än av terrorister. Men Israel har visat sig vara likadana, om inte värre.
Precis som denna otroligt smarta Da Rude här skriver.
Israels militär ni anser är demokratiska..
Gång på gång. Mördar, kränker, snor mer o mer mark.. Bombar från luften som fega as.
Dött säkert över 5000 civila i Gaza redan .
Och fortfarande är erat svammel, om vad Hamas gjorde den 7 oktober..
Hamas sköt många Israeliska soldater..
Men den korrupta israeliska media, så själv klart vill mörka .
Citera
Medlem
Israel borde fundera på orsak och verkan när det gäller Hamas övertag. Har man plågat ett folk i årtionden är det ganska enkelt att med hätsk retorik vinna över människor på sin sida.

Öppet mål för Hamas. Israel får skörda vad de själva hjälpt till att så och nu tycker de att 2 miljoner civila varav typ hälften är umder 20 år skulle ha revolterat när de sannolikt har massor av vänner, släktingar etc som fallit offer för Israels bomber.

Det är så korkat att det är inte sant. Israel göder terroristorganisationer för varje bomb de släpper över Gaza.

Man baxnar över att mänskligheten inte kommit längre.
Citera
2023-10-20, 23:32
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Ja, det är fel tänkt. Om Israel inte invaderar utan låter de militanta islamisterna ruttna i sina tunnlar, så tröttnar omvärlden på att bevaka detta.

Så är det nog.
Citera
2023-10-20, 23:32
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Jo, Hamas angrep många IDF-soldater. Knappast bara civila.
Så det är precis samma sak som Israel som också angriper båda.

Dessutom är Israel en "demokratisk" stat som anser sig företräda den goda sidan. Man bör förvänta sig mer av dem, än av terrorister. Men Israel har visat sig vara likadana, om inte värre.
Ja, Israel är ett demokratiskt land. Hade inte Israel varit det utan istället varit Hamas hade Gaza redan varit utplånad. Det fet-stilta: Du är ju dum i huvudet. Hamas attackerade målmedvetet små israeliska samhällen där exempelvis palestinier var gästarbetare som försåg Hamas med information så att de kunde avrätta/kidnappa så många civila som möjligt. En kibuttz (Kfar Azam) verkade tom en för att hjälpa de boende i Gaza. Det är verkligen inte samma sak som Israel gör. Skäms.
Citera
2023-10-20, 23:33
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Så enkelt! Det ska Nihal, 5, år tänka på framöver.
Det är Nihals pappa, farbror och kusiner som behövt tänka på att Israel kommer vilja ha tillbaka de civila israeler som de kidnappat och fört till Gaza. De har de naturligtvis också tänkt på. Antagligen vill de inget hellre än att IDF ska ge sig in med trupp i Gaza så att de kan aktivera de pansarbrytande vapen, stridsvagnsminor och annat som de säkerligen erhållit från Iran och Ryssland.

Om bombsprängande gängledare från Rinkeby skulle kidnappa 200 kvinnor och barn från Sollentuna och föra in dem i Rinkeby, skulle du då ställa dig på kidnapparna/terroristernas sida och vilja stoppa polisen från att gå in och frita de kidnappade civila? Fundera gärna ytterligare något varv på om du befinner dig på rätt sida av historien.
Citera
2023-10-20, 23:33
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Israel borde fundera på orsak och verkan när det gäller Hamas övertag. Har man plågat ett folk i årtionden är det ganska enkelt att med hätsk retorik vinna över människor på sin sida.

Öppet mål för Hamas. Israel får skörda vad de själva hjälpt till att så och nu tycker de att 2 miljoner civila varav typ hälften är umder 20 år skulle ha revolterat när de sannolikt har massor av vänner, släktingar etc som fallit offer för Israels bomber.

Det är så korkat att det är inte sant. Israel göder terroristorganisationer för varje bomb de släpper över Gaza.

Man baxnar över att mänskligheten inte kommit längre.
Israel lämnade Gaza 2005. Sedan dess har terrororganisationen Hamas tagit över Gaza och startat samtliga krig mot Israel med kontinuerliga raketattacker.
Citera
2023-10-20, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Jag tror nog inte vi har olika uppfattning om att Hamas är en terroristorganisation och att Hamas just utfört det grövsta terrordåd Israel utsatts för och det värsta dådet mot det judiska folket sedan andra världskriget (antagligen, det var en del rätt omfattande och outredda pogromer i Mellanöstern under sent 1940-tal). Men hur har detta något med något jag skrivit att göra?

Min invändning är mot IDFs försök att utmåla svenskar som antisemiter när de inte givit uttryck för antisemitism och att jag tycker du är en Israels nyttiga idiot som ställer dig bakom detta. Ditt svar på detta är att kalla mig antisemit (gammaldags antisemit dessutom, vad fan den distinktionen nu skall innebära) vilket väl är ett ganska entydigt bevis på att jag hade rätt i omdömet om dig. Du är i förhållande till Israel samma skit som de där propalestinska tyska snorungarna är i förhållande till diverse palestinska organisationer av mer eller mindre extremt slag. Jag tror nog att de flesta som läst vår ordväxling förstått vad du är för en liten antisvensk filur. Puss och kram!

Jag vet inte hur du kom fram till "antisvensk", men desinformation är ganska typiskt för marxister. Det är inte konstigt dock att vanligt folk undrar vart Sveriges avståndstagande mot Hamas är och stöd för Israels offer. I princip alla länder i Europa gjorde det, men inte Sverige. Ukraina går bra minsann, men inte Israel. Varför? För att våra politiker är fega ryggradslösa kräk, precis som du. Det är muslimerna som styr här, tack vare sådana som du.
Citera
2023-10-20, 23:35
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Israel, hur länge till kan dom vänta? Desto längre tid det tar innan invasion, desto mer borde sypmatin för palestinier bli. Fel eller?

Personligen säger jag tvärtom.

Desto mer återhållsamhet/tålamod Israel visar, desto mer "cred" får de globalt. Att inte slå hammaren skoningslöst ner.., och veva runt i Gaza.

Men dessvärre kommer nog hammaren att falla.
Citera
2023-10-20, 23:35
Medlem
Tjoflos avatar
Känns lite som att den situation som pågår där nere är samma situation som kommer uppstå i framtidens Europa, så länge dessa extremister existerar. Går inte att förhandla eller leva ett liv tillsammans. Med tanke på att det bor 20% araber i Israel och att det inte är fullt kaos där, betyder det att det är fundamentalismen som är problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in