Jag gillar iofs Kung Hussein av Jordanien...
var ändå en värdig fiende och sedan vän till Israel så svider lite att säga nedan.
Men jag tycker när du träffar honom nästa ggn (livet efter detta) så kan du väl säga att det var jävligt korkat att lägga sig i ett krig som inte angick honom.
Du vet 1967, sexdagarskriget så anföll Israel Egypten och Syrien.
Levi Eshkol ,Israels PM då sa till Kung Hussein "om du inte lägger dig i, så kommer vi inte anfalla"
Dock så ljög Egyptens president Nasser att de vinner Kriget ( även Egyptens flygvapen och divisioner var eliminerat).. detta fick Kung Hussein att gå in i kriget

och förlorade V.B
Kontentan : Hade Jordanien inte lagt sig i, så hade Israel inte tagit Östra Jerusalem
Så vad har vi lärt oss från det fatala misstaget... ..jo... jävlas inte med Israel så får du behålla skitet...
Hur ska du kunna argumentera emot denna information?
Du kan ej...ni vart varnade och lyssnade inte
Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Så enkelt! Det ska Nihal, 5, år tänka på framöver.
Har du någon susning om varför det finns krigslagar och regler om vad man får och inte får göra i krig?
Kan det han något med ovan att göra? T.ex. att kollektiv bestraffning inte är en erkänd krigsmetod?
Det är ju en ren definitionsfråga dessutom. Enligt Hamas är de en stat precis som Israel, och alla civila som faller offer i Israel är "svinn" på samma sätt som alla civila i Gaza är det. Det är ju endast tonerna i detaljerna som kan särskilja det. Och detta vet vi sedan tidigare behandlas olika i olika konflikter.
Som tur är verkar varken FN eller Haag hålla med er, och utredningen fortgår.
Jag tycker du ska säga det till de israeliska bosättarna i första hand. När till och med USA fördömer det förstår man hur omedgörliga israelerna är.