2023-10-20, 15:45
Medlem
Är det några handlingar från rättegången som kommer att bli offentliga?
Citera
2023-10-20, 17:00
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canoty
Är det några handlingar från rättegången som kommer att bli offentliga?

Domen givetsvis, och normalt brukar man kunna beställa ljudfiler, inspelade förhör med MGMs från tingsrätten.
Citera
2023-10-20, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimphri
Uppe i 9400:- nu.
Jag ser fram emot att se hur det ser ut när folk fått lön.
Älskade barn, jag hoppas detta ger lite lisa i själen. 🩷

Helt underbar respons från fina medmänniskor 🙏Passerat 10.000 kr nu och kommit in presentkort , upplevelse, nya sängar mm 💜💜💜

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0VaHXP5pGQ9yHZuLhqpNDdjh Mon5u7zsLjahmgLz4NtVzKcdYdiSekaSjqif3PWdVl&id=1000 86846931800
Citera
2023-10-20, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LmvL
Helt underbar respons från fina medmänniskor 🙏Passerat 10.000 kr nu och kommit in presentkort , upplevelse, nya sängar mm 💜💜💜

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0VaHXP5pGQ9yHZuLhqpNDdjh Mon5u7zsLjahmgLz4NtVzKcdYdiSekaSjqif3PWdVl&id=1000 86846931800

Jag har skickat meddelande till dig på Messenger. Jag är så fantastiskt glad över att du gjorde handling av min tanke om insamling.
Citera
2023-10-20, 21:18
Medlem
Ironiskt att skohornet de slog barnen med, från Ikea heter Omtänksam.
Citera
2023-10-20, 22:42
Medlem
PickiPickis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Ironiskt att skohornet de slog barnen med, från Ikea heter Omtänksam.
Och pallen han var fastbunden vid heter Bekväm
Citera
2023-10-20, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LmvL

Känner du någon i familjen eller hur ska du kunna ge pengar och presenter till barnen?
Citera
2023-10-20, 23:03
Medlem
Hoppas denhär tråden tas bort när vi diskuterat färdigt om allt och tråden blir tyst. Tror det är bäst att så lite info som möjligt finns såhär ute på nätet eftersom barnen blir stora sen och kan hitta sånthär som dom kanske inte vill se egentligen.
Aftonbladet osv kanske har en sån tanke om det dom med?
Citera
2023-10-21, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanland1
Hoppas denhär tråden tas bort när vi diskuterat färdigt om allt och tråden blir tyst. Tror det är bäst att så lite info som möjligt finns såhär ute på nätet eftersom barnen blir stora sen och kan hitta sånthär som dom kanske inte vill se egentligen.

Tror inte trådar tas bort men förstår din tanke.
Hoppas i alla fall, som jag skrivit tidigare, att vloggarna tas bort. Barnen ska inte visas upp mer när vi nu vet vad de utsatts för.
Senast redigerad av Riley.B 2023-10-21 kl. 07:03.
Citera
2023-10-21, 08:10
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej det tror inte jag, han har ju exakt lika "dåligt minne" som de andra två!

Dessutom är han ju Amandas pappa (styvpappa), som hon vuxit upp med, undrar hur det gick till i det hemmet.

Amanda är ju inte frisk i huvudet någonstans. Hon tycker det är JÄTTEJOBBIGT med 4 barn, hon kan inte städa, ge dem mat etc, och så blir hon gravid med ett femte barn......

Hennes två egna barn verkar tas till korvkiosker etc för utfodring.

Man kan ju förstå att det kanske blev lite mycket för henne. Hon är ju bara 20 år, och fick plötsligt 2 extra bonusbarn. Att hon hela tiden glömmer preventivmedel, omedelbart engagerar sig i en flytt när hon har 4 barn att ta hand om trots att hon knappt klarar av det och har outvecklade föräldrarutiner, skvallrar väl mest om omognad, dålig självinsikt och troligen tämligen låg begåvning. Trots allt relativt vanliga egenskaper i befolkningen.

Det jag har svårast att förstå är att hon inte bara råkar ta barnen lite lite för hårt i armen i någon enstaka stundens hetta eller att det nån gång rinner över och tonläget kanske råkar bli lite högre än det borde vara. Sånt händer nog de flesta föräldrar. Men att aktivt släpa ut barnen till ett mörkt förråd och plåga dem medan de gråter av rädsla? Det tyder ju på någon sorts sadistisk läggning. Man kan ju heller inte låta bli att fundera över vad hennes egna referensramar för en trygg föräldra-barn-relation är om hon blir förbannad för att barnet har tagit en pepparkaka för mycket. ☹️
Citera
2023-10-21, 08:15
Medlem
Är det ingen som läst Fup som reagerat på att P blivit misshandlad av sin mamma på liknande sätt som G blev? Så fruktansvärt tragiskt att det går i arv! Om det är sant men det kommer från flera håll. Missförstå mig inte nu jag vill inte på något sätt förringa P handlingar. Det gör det hela bara ännu vidrigare att G har både en pappa och en farmor som har allvarliga problem.
Citera
2023-10-21, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanland1
Fast samtidigt består tråden mest av hat gentemot gärningsmännen. Ingen lägger ju skuld på barnen. Det som står här om gärningarna är ju annars det som står i det offentliga handlingar. Däremot borde youtubekanalen raderas.

Jag tycker i alla fall det vore konstigt att radera tråd när man annars aldrig gör det, det blir lite som att detta inte hänt. Det är viktigt att alla vet vad Pontus och Amanda gjort för de förtjänar att straffas. Det är inte säkert att barnen läser här ens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in