2023-10-20, 20:58
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Du svarar ju inte på frågorna! Eller möjligen 1 av 3 frågor likaså i mitt inlägg 2 frågor ett svar! Om du nu vill hjälpa folk får du banne mig lägga lite tid på svaren!

det är ganska typiskt bolånekommunikation.
i bästa fall får du två informativa rader, de snittar på 10 sek per svar både yrkesmässigt och privat
Citera
2023-10-20, 21:02
Medlem
Vad tror du om räntan på bolån framöver? Kommer vi komma under 4% de närmsta 2 åren?
Citera
2023-10-20, 21:15
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtErikBanan
Vissa banker har ju tydligt offentligt att räntan skiljer beroende på belåningsgrad. Andra banker har ju en internränta dom tittar på som är olika vid olika belåningsgrader. Den avslöjas ej för kund.
Och vid din bank? Var ligger de olika gränserna där?
Citera
2023-10-20, 21:20
Medlem
Räknas ob-tillägg med när man ansöker om bostadslån?
Citera
2023-10-20, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
det är ganska typiskt bolånekommunikation.
i bästa fall får du två informativa rader, de snittar på 10 sek per svar både yrkesmässigt och privat
Specificera dina frågor ska jag göra mitt bästa för att svara på dom.
Citera
2023-10-20, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pescara
Vad tror du om räntan på bolån framöver? Kommer vi komma under 4% de närmsta 2 åren?
För kund så nä tror absolut inte det
Citera
2023-10-20, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Cheval Blanc
Och vid din bank? Var ligger de olika gränserna där?
Vill inte outa min bank. Svarar allmänt.
Citera
2023-10-20, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clawnzon
Räknas ob-tillägg med när man ansöker om bostadslån?
Vi räknar på framtida förväntade inkomst så he man stadigvarande ib så ja.
Citera
2023-10-20, 21:36
Medlem
Är du medveten om att ni låtar ut pengar som ni skapar i samma stund som lånet tecknas?

Ni har alltså Inget av det ni lånar ut och kräver samtidigt mer än vad ni totalt har skapat - tillbaka. Detta är hela problemet med ekonomin globalt idag.
Bankernas pengaskapande

Sen kopplingen mellan reporäntan och privata bankers utlåningsränta vidare den mekaniska kopplingen där emellan skulle jag vilja få förklarad för mig?

Enligt mig existerar ingen sådan.

Citera
2023-10-20, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n0xn89
Är du medveten om att ni låtar ut pengar som ni skapar i samma stund som lånet tecknas?

Ni har alltså Inget av det ni lånar ut och kräver samtidigt mer än vad ni totalt har skapat - tillbaka. Detta är hela problemet med ekonomin globalt idag.
Bankernas pengaskapande

Sen kopplingen mellan reporäntan och privata bankers utlåningsränta vidare den mekaniska kopplingen där emellan skulle jag vilja få förklarad för mig?

Enligt mig existerar ingen sådan.

Intressanta frågor. Jag jobbar som bolånerådgivare så dina frågor är hyfsat många nivåer över min lön 😕
Citera
2023-10-20, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtErikBanan
Intressanta frågor. Jag jobbar som bolånerådgivare så dina frågor är hyfsat många nivåer över min lön 😕

Så du vet inte att ni skapar exakt varenda krona ni lånar ut från tomma intet? :/

Det känns ju lite sådär smått orimligt.
Citera
2023-10-20, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n0xn89
Så du vet inte att ni skapar exakt varenda krona ni lånar ut från tomma intet? :/

Det känns ju lite sådär smått orimligt.
För varje inlånad krona kan banken låna ut mångdubbelt. Är inte riktigt fokuset på tråden men..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in