Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-20, 21:12
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Först och främst det viktigaste av allt. Av yttersta vikt att det skrivs in grundlagarna (Israel har ingen författning).

- Aldrig någonsin en palestinsk stat vad som än inträffar. Never, inte på några villkor.

Komplett vansinne att låta dessa, sen årtusenden inavlade, människor etablera ett sig som ett grannland. Det funkar inte, bomberna kommer regna över Israel, inkräktare kommer mörda, våldta och skända. Det är dömt att man skaffar sig grannen från helvetet upphöjt till hundra.

Månsan..

Jag har alltid sett dig som en förnuftig människa, men syns du har "hälften rätt" här. Du har helt rätt i att hatet går generationer tillbaka (ifrån bägge sidor enl mig), och att många araber inte kan acceptera något annat än att förinta Israel.

Problemet finns således hos araberna (o fanatiska kretsar i Israel med långt skägg). Och allt börjar med det politiska ledarskapet. Man är inte "där" än i tankeprocessen att det man har gjort..och gör..inte fungerar.

Men något behöver de.., och fred är det första..och hopp om en bättre framtid, mat på bordet etc... Men det är för tidigt för det (trots alla år utav hat).
Citera
2023-10-20, 21:13
Medlem
Incel-pelle90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Den här "markinvasionen" skjuts upp och skjuts upp. Tidigare har de skyllt på vädret, nu är det tydligen EU:s och USA:s förhandlingar med Hamas om gisslan som går före.

De borde sluta prata om att "inom 12 timmar" startar invasionen osv. Förmodligen fegar de ur helt. Tydligen stora förluster idag i norr mot Hezbollah.

Israel är helt avklätt. Allt de kan göra är att hysteriskt och sadistiskt bomba ihjäl tusentals kvinnor och barn, verklig strid kommer de nog inte ens våga ta.
Bomba tusentals kvinnor och barn? Tar du inte i lite nu?
Gör man det med flit hade man nog kunna bomba ihjäl miljoner araber.
Vad gjorde dina modiga Hamaskrigare den 7 oktober då?
Citera
2023-10-20, 21:13
Medlem
Vad du påstår skiter vi i
Israels "missbruk " var resultatet att dina vänner försökte gång på gång kriga mot Israel och att resultatet inte gick din eller dina bröders väg....

Det lärde vi oss som värnpliktiga

"rätt eller fel, går man i krig rätt/fel orsak så kommer konsekvenserna i krig likförbannat "

Om Syrien besköt Kibbutz i norra delen, klart som fan man tar Golan

Levi Eshkol Israels PM 1967 sa till Jordanien "om ni inte lägger Er i i kriget så anfaller vi inte "

Guess what...Jordanien anföll och besköt Israel.

Hur förklarar du det....opps nu blev det svårt, den biten väntade jag på tills nu

Så hade Jordanien inte angripit så hade Israel slagit mot Egypten och Syrien. De hade inte tagit Jerusalem då.

Schack matt...

Hur kommer din grammatik argumentera bort den viktiga detaljen...

Sen att Kung Hussein var pressad av Nasser är en annan sak, men Hussein kunde låta bli

Citat:
Ursprungligen postat av poopybutthole
Jag tror du citerar fel person, jag har 100 gånger påstått att partitioneringen efter WW2 ska ha kvarstått. Det är min absoluta åsikt i frågan. Det var den epokdefinierade händelse som skapade ett status quo som Israel gradvis har missbrukat.
Citera
2023-10-20, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Förlåt, glömde att judiska liv inte räknas på Flashback.
Jag glömde inte någon, jag visar en tabell som dokumenterar båda sidor. Var det inte du som bara tog upp ena sidan i ditt inlägg?
Citera
2023-10-20, 21:14
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Den här "markinvasionen" skjuts upp och skjuts upp. Tidigare har de skyllt på vädret, nu är det tydligen EU:s och USA:s förhandlingar med Hamas om gisslan som går före.

De borde sluta prata om att "inom 12 timmar" startar invasionen osv. Förmodligen fegar de ur helt. Tydligen stora förluster idag i norr mot Hezbollah.

Israel är helt avklätt. Allt de kan göra är att hysteriskt och sadistiskt bomba ihjäl tusentals kvinnor och barn, verklig strid kommer de nog inte ens våga ta.

Vad f-n gnäller du om ?

Bara bra om det blir uppskjutet...för gott !!!
Citera
2023-10-20, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Nja, Israel skulle få 62% av ytan enligt ursprungsplanen och det var med hänsyn till alla de judar som fördrivits från europa och östeuropa under och efter andra världskriget. Här är originalplanen med kartor.

https://en.wikipedia.org/wiki/United..._for_Palestine

Som du ser är det mest öken Israel fått, majoriteten av den bördiga marken tillfaller araberna.

Dvs att judarna skulle få 62% med en befolkning på 30% på den tiden? Jag känner inte till Israels topografi och var bästa jorden finns. Dock tror jag att Israel är ute efter att ha full kontroll över Gaza och Västbanken. Detta är högerhöken Netanyahus mål - skitsamma hur mycket oskyldiga palestinier som tvingas lida enormt. Nu har gazaborna varit utan mat, vatten, mediciner, el, etc. i ca 2 veckor. 50% av Gazas befolkning är under 18 år. Det som händer är fruktansvärt.
Citera
2023-10-20, 21:15
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Vad f-n gnäller du om ?

Bara bra om det blir uppskjutet...för gott !!!
Hur ska Israel då kunna besegra Hamas?
Citera
2023-10-20, 21:16
Avstängd
Citat:

De har Idag dödat ännu en från Hamas politbyrå. Hittills 4 är plockade.
Citera
2023-10-20, 21:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Hur ska Israel då kunna besegra Hamas?

"Hämnden är en rätt som bäst avnjutes kall !"
Citera
2023-10-20, 21:21
Medlem
Tjena Ulla

Du kommer nog få mer kött på benen med detta

6 dagars kriget

Levi Eshkol Israels PM 1967 ,sa till Jordaniens kung, att om de inte anfaller så kommer Israel inte anfalla...Eshkol sa att hotet var Egypten och Syrien men guess what, då Hussein tack vare Nasser (Egyptens president) ljög att de höll på vinna kriget (även Egyptens flygvapen var totalt eliminerat ) så kom blodtörsten i Jordanien att delta i det vinnade laget... och besköt Israel.

Så hade Jordaniens kung satt stilla i båten hade de haft VB

Jag väntade med denna detalj för ville se Hamas kramarna gapa sig hesa

Men där har vi schack matt på de

Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Populist utspel som inte kommer bli någonting av. Tyvärr.
Citera
2023-10-20, 21:23
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Dvs att judarna skulle få 62% med en befolkning på 30% på den tiden? Jag känner inte till Israels topografi och var bästa jorden finns. Dock tror jag att Israel är ute efter att ha full kontroll över Gaza och Västbanken. Detta är högerhöken Netanyahus mål - skitsamma hur mycket oskyldiga palestinier som tvingas lida enormt. Nu har gazaborna varit utan mat, vatten, mediciner, el, etc. i ca 2 veckor. 50% av Gazas befolkning är under 18 år. Det som händer är fruktansvärt.

Titta på Gaza och Västbanken, den ena styrs av Hamas och den andra av Al-Fatha. Ser du någon skillnad?

Hade palestinierna i Gaza velat arbeta för fred och en två stats lösning hade de inte valt Hamas att leda dem, en organisation som har det inskrivet i sin partibok att Israler ska utplånas och alla judar ska dödas.

De har gjort sitt val, nu får de ta konsekvenserna av det.
Citera
2023-10-20, 21:26
Medlem
Mindbusinesss avatar
Sen får Gaza klara sig själva bäst de kan…

”Israel has suggested that the long-term aim of its military campaign in Gaza is to sever all links with the territory.
Israeli Defence Minister Yoav Gallant said that once Hamas had been defeated, Israel would end its "responsibility for life in the Gaza Strip".
Before the conflict, Israel supplied Gaza with most of its energy needs and monitored imports into the territory.
The third phase, he said, "will require the removal of Israel's responsibility for life in the Gaza Strip, and the establishment of a new security reality for the citizens of Israel".

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-67175094
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in