2023-10-16, 10:49
Medlem
En viktig fråga är om S (exet) kände F och M. Finns ju uppgifter på att hon ”goat” H. Kan hon ha övertalat honom att det inte var nån fara att träffa F den kvällen? Kanske handlade det inte om henne. Kanske förstod hon inte att han skulle bli mördad. Kanske trodde hon ”bara” att han skulle bli misshandlad. Vad säger ungdomkarna? Är det möjligt att hon försökte vinna respekt från F och M genom att goa?

Jag tror definitivt M har en hel del med detta att göra. Kanske hade han något att hålla mot såväl F som H. Kanske var det som han hade att hålla mot F värre. Så F köpte sig fri, genom att ge sig på H. Är det så kommer F aldrig erkänna det nu. Bättre att ta skulden själv. För vad fan händer annars, när han kommer ut? Stämmer det att ungdomar är rädda för M vill man nog inte vara den som tjallat på honom.

Skriver sällan här. Men det känns som att något inte stämmer. För många hintar om M:s inblandning.

Flashback har väl löst mord förut? Är det inte dags att fokusera på vad som kan ha hänt?

Vad ungdomar säger är sjukt viktigt. För det är nog där sanningen finna att hämta. Bland dem som vet. Men inte vågar vittna.

Så vad säger ungdomarna;
- Var S bekant med F och M?
- Pratas det om att hon har goat?
- Vad sägs om M:s inblandning?
- Finns det nån som tror att F är ensam gärningsman?
Citera
2023-10-16, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allvaret-
Ursprungligen postat av bredpung:
Alex är en kille sluta kalla han för hon, henne

———————————————————————-
Där har du fel bredpung

Alex är född som en hon, henne
Hennes mamma döpte henne till Vilda

Ja och heter Alexandra…
Citera
2023-10-16, 16:21
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Du upphör aldrig att förvåna, men du får mig att le. Dina inlägg är underhållande, för jag kan se framför mig hur upphetsad du blir av att få sprida din drogliberala propaganda. Du dip är bara en kverulant som hör hemma i slasken.

BO uttrycker i ett samtal med Alex, att han är orolig för att utsättas för rånförsök av personen eller personerna han ska möta upp. Detta uttrycker han även för Alex pojkvän. Två personer har sedermera fått kännedom om att BO är orolig.

BO uttrycker ingen oro inför ett kommande matematikprov i skolan, eller över någonting som han tappat bort. BO är orolig inför mötet med en person eller personerna. En oro som i slutänden var befogad.

Rök en gås nu din gamle charlatan, och hetsa inte upp dig över svensk narkotikapolitik. Cannabis är narkotikaklassat och är inte det minsta förenligt med idrott och god hälsa.

Helt rätt, att glamorisera droger och förminska deras inverkan på samhället talar mycket av verkligheten man lever i.
Det pågår ju ett inbördeskrig i detta landet mycket pga drogerna som ska säljas.

Har det framkommit att han varit orolig inför mötet och att BO uttalat det och då är det ju såklart så.
Citera
2023-10-16, 18:01
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Ni har rimligtvis egna föräldrar? Ni är visserligen barn. Inte alltid talar klarspråk? Skulle "RÅN" vara kod för någonting annat? Annars är väl _RÅN_ fullgod anledning att lyfta detta till föräldrar per omgående?

Både egna och BO.

Säg hellre att rädsla funnits över att bli indragna och att därför har man ej vågat. Eller att man fått veta anledningen till mötet och att det funnits NOLL anledning att tro på förhand att det skulle eskalera alls.

Men rånad blev henke inte för han hade ju inte sin nya jacka på sig, för det var den han var orolig för att fabbe skulle sno...
Kan tänka mej att A var den som sa till henke att lämna jackan hemma,om han var orolig för att bli av med den, när henke sen gjorde som A sagt så trodde väl A att allt var lungt...
Så tolkar jag det som ialla fall.
Citera
2023-10-19, 09:50
Medlem
det finns en sak jag vet och de är att Stephanie är oskyldig. annars skulle fabbe sagt de till polisen direkt för jag tror inte han skulle vilja sitta häktad utan anledning
Citera
2023-10-19, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajskorven.11
det finns en sak jag vet och de är att Stephanie är oskyldig. annars skulle fabbe sagt de till polisen direkt för jag tror inte han skulle vilja sitta häktad utan anledning

Men nu är det väl inte p g a denna Stephanie;s inblandning eller inte som Fabbe sitter häktad, det är ju p g a misstankarna gentemot Fabbe, han har ju själv sagt att han träffat Henrik den aktuella kvällen. Sedan vet väl inte du vad som har kommit fram i förhör med Fabbe. det pågår ju för tillfället en förundersökning i ärendet .
Citera
2023-10-19, 17:52
Medlem
[quote=Trulse53|86121116]Men nu är det väl inte p g a denna Stephanie;s inblandning eller inte som Fabbe sitter häktad, det är ju p g a misstankarna gentemot Fabbe, han har ju själv sagt att han träffat Henrik den aktuella kvällen. Sedan vet väl inte du vad som har kommit fram i förhör med Fabbe. det pågår ju för tillfället en förundersökning i ärendet .

nej men folk skriver och skyller saker på henkes ex. och det är sant att man inte vet vad som kommit fram i fabbes förhör men jag tycker ju att om det kommit fram något om henne så borde la polisen hämtad henne och satt henne anhållen direkt då?
Citera
2023-10-20, 11:16
Medlem
Enligt uppgift ska han ha blivit misshandlad till döds.
Citera
2023-10-20, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenQ
Uppgifter från vart?
Citera
2023-10-20, 13:00
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenQ

Om den uppgiften stämmer så har inte Fabbe varit ensam! Inte en chans att han utan ngn typ av
vapen skulle rå på Henke.
Nu känner jag inte dem. Men nog verkar Henke mycket stabilare och vältränad än F?
Citera
2023-10-20, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Om den uppgiften stämmer så har inte Fabbe varit ensam! Inte en chans att han utan ngn typ av
vapen skulle rå på Henke.
Nu känner jag inte dem. Men nog verkar Henke mycket stabilare och vältränad än F?

Misshandel kan innefatta vapen.
Citera
2023-10-20, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Uppgifter från vart?

Vet ej om det är bekräftat men från en vän av H
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto