2023-10-13, 21:57
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Grevens sammanfattningar
Uppdaterad: 13 oktober kl 19:50
FAQ FAQ - vanligaste frågorna om fallet
Del 1 Brottsoffret Henrik
Del 2 Bilder/sociala medier

Del 3 Försvinnandet kvällen. Sista positionen/kartor
Del 4 Tidslinje
Del 5 Initialt polisarbete. Sökningar. Fyndplats

Del 6 Tingsrätten/häktning. Häktade Fabbe.
Del 7 Tidigare anhållna personer

Del 8 Den aktuella kvällen enligt Henriks vänner. Övriga obekräftade uppgifter och spår.

Till startinlägget.

/Mod
Citera
2023-10-14, 09:43
Medlem
Kanske ot men den här vännen Alex verkar extremt sugen på uppmärksamhet😝 Hon (?) syns överallt känns det som - Efterlyst, idag på Svt osv. Osmakligt min åsikt. Är det någon som ska intervjuas är det hans familj, sen orkar de säkert inte det i all sorg vilket är förståerligt😔
Sjukt tröttsamt med bekräftelsekåta människor överlag men efter en tragisk händelse som denna blir det bara osmakligt!
Vila i frid Henrik💗 Kärlek o styrka till hans familj🙏
Citera
2023-10-14, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalen444
Kanske ot men den här vännen Alex verkar extremt sugen på uppmärksamhet😝 Hon (?) syns överallt känns det som - Efterlyst, idag på Svt osv. Osmakligt min åsikt. Är det någon som ska intervjuas är det hans familj, sen orkar de säkert inte det i all sorg vilket är förståerligt😔
Sjukt tröttsamt med bekräftelsekåta människor överlag men efter en tragisk händelse som denna blir det bara osmakligt!
+1 kunde inte hålla med bättre, hade de varit så jävla tighta hade de stoppat honom/följt med. köper inte hennes stories, allt för uppmärksamheten.
Citera
2023-10-14, 12:46
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:

Det finns alltid individer som utnyttjar tillfället,

Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Alex är en ful transhora som vill ha lite uppmärksamhet, henrik dog väl pga henne o hennes värdelösa pojkvän

Jag tror också att de har ett finger med någonstans. De borde gjort mer för att BO inte skulle bege sig ut för att träffa Fabbe och hans vänner.

Citat:
+1 kunde inte hålla med bättre, hade de varit så jävla tighta hade de stoppat honom/följt med. köper inte hennes stories, allt för uppmärksamheten.

Ja det stinker kring transan Alex. Något stämmer inte i hans story.

Citat:
Ursprungligen postat av bredpung
Alex är en kille sluta kalla han för hon, henne. För oss som lärt oss nå i skolanså finns det bara 2 kön och sen finns det psykologiska sjukdomar som får folk att tro dem är något helt annat. Finns kanske någon hermafrodit som har 2 kön samtidigt men det är ju då en missanpassning som skett.

Sorry för OT men man blir ju faan rädd då folk tror det finns flera hundra kön idag.

Citera
2023-10-14, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Det finns alltid individer som utnyttjar tillfället,

Jag tror också att de har ett finger med någonstans. De borde gjort mer för att BO inte skulle bege sig ut för att träffa Fabbe och hans vänner.

Ja det stinker kring transan Alex. Något stämmer inte i hans story.

Berätta gärna vad du anser att A och L skulle gjort mera för att BO inte skulle gått ut och träffat sin mördare?

Vet du vad som sas eller gjordes i försöket att stoppa BO från att gå ut och träffa dessa tvivelaktiga " vänner " ?

Hur kan du annars säga att dom borde gjort mera?
Citera
2023-10-14, 15:10
Medlem
Citat:
Följt med? De bor ju inte precis grannar och har inte körkort/bil.
Citera
2023-10-14, 15:29
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Berätta gärna vad du anser att A och L skulle gjort mera för att BO inte skulle gått ut och träffat sin mördare?

Vet du vad som sas eller gjordes i försöket att stoppa BO från att gå ut och träffa dessa tvivelaktiga " vänner " ?

Hur kan du annars säga att dom borde gjort mera?

Det har inte gjorts tillräckliga ansträngningar för att få BO på andra tankar. BO uttrycker att han känner sig orolig inför mötet med Fabbe och hans vänner, och det är goda skäl nog att kontakta BO:s anhöriga. Det kunde ha gjort skillnad, men i slutänden har han själv valt att bege sig ut och genomföra träffen, som tyvärr får ödesdigra konsekvenser. Det är inget som kan belastat Alex.

Jag tror däremot att Alex besitter betydligt bättre kännedom om Fabbe och hans förehavanden, än vad han vill ge sken av.
Citera
2023-10-14, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Följt med? De bor ju inte precis grannar och har inte körkort/bil.
Spelar ingen roll, är man så "tight" så löser man en sån sak.
Citera
2023-10-14, 15:41
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
BO:s klubb hedrade honom på a lagets match enligt Sportbladet.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/zE2zG5/frolunda-hedrade-15-arige-henrik-infor-matchen-i-shl-mot-hv71

Citat:
Frölunda hedrade 15-årige Henrik i samband med lördagens slutsålda SHL-match.
Inför nedsläpp mot HV71 var den en tyst stund och inne i arenan fanns en minnesplats.
– Frölunda har sorg, det är en fruktansvärd och tragisk händelse, Henrik var på alla A-lagets hemmamatcher och ishockeyn var otroligt viktig för honom, säger ordföranden Mats Grauers i ett tal på isen.
Citera
2023-10-14, 16:02
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll, är man så "tight" så löser man en sån sak.

Uppenbarligen så uppfattade han/hon inte situationen som speciellt allvarligt och agerade därför inte. Själv hade jag inte satt mig på tåget och åkt 4-6mil bara för att en vän har något jidder om det nu inte är allvarligt.
Citera
2023-10-14, 16:42
Medlem
Citat:

Håller med och tänkt på detta ända sen START. Gör verkligen ALLT för uppmärksamheten och något annat som jag uppmärksammade var också om hur hen pratar om hur henkes sätt att "ragga" tjejer inte alltid gick så bra. Vart fan kommer detta in i bilden i ett reportage som har med hans död att göra och om det vart ett mord eller ej.?
Citera
2023-10-14, 17:08
Medlem
Ursprungligen postat av bredpung:
Alex är en kille sluta kalla han för hon, henne

———————————————————————-
Där har du fel bredpung

Alex är född som en hon, henne
Hennes mamma döpte henne till Vilda
Senast redigerad av Allvaret- 2023-10-14 kl. 17:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in