Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-08-23, 15:35
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Vad säger bios om den du har nu?

TUF GAMING Z490-PLUS BIOS Ver. 1208.
Bios

Såg även att vattenpumpen ligger på 1326 RPM, har inte längre kvar någon vattenkylning i datorn.
Känns lite skumt och onödig ström.

Fan profile
Citera
2023-08-23, 15:37
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Du länkar till moderkortet som har med (WIFI) i modellen men det verkar inte stå med i msinfo32 och därför skall du förmodligen istället köra på https://www.asus.com/se/motherboards-components/motherboards/tuf-gaming/tuf-gaming-z490-plus/helpdesk_bios/?model2Name=TUF-GAMING-Z490-PLUS

CPU-Z kan också hitta korrekt information om moderkortet utan kostnad https://www.cpuid.com/

Det har du rätt i, produktnummer: 90MB1340-M0EAY0
TUF GAMING Z490-PLUS
ATX Moderkort
Citera
2023-09-18, 19:00
Medlem
Finns det något program som faktiskt optimerar Windows 10 eller gör alla mer skada än nytta?
Citera
2023-09-18, 19:11
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _x3m_
Finns det något program som faktiskt optimerar Windows 10 eller gör alla mer skada än nytta?

Optimerar hur?
Citera
2023-10-04, 20:17
Medlem
Hej hur ska jag göra för att prioritera ett spel i aktivitetshanteraren i windows 10
Citera
2023-10-20, 14:32
Medlem
53....so whats avatar
Win 10. IE Mapparna i favoriter.

Plötsligt är dom vita med svart bård, mapparna. Förr gula.
Brukar komma lite överraskningar med uppdateringarna, men kan vara annat.

Hittar inget sätt att återgå till gula mappar.
Nån som kan detta?
Citera
2023-10-21, 14:05
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Win 10. IE Mapparna i favoriter.

Plötsligt är dom vita med svart bård, mapparna. Förr gula.
Brukar komma lite överraskningar med uppdateringarna, men kan vara annat.

Hittar inget sätt att återgå till gula mappar.
Nån som kan detta?

Med IE menar du Internet explorer då? för den webbläsaren finns inte lägre, den slutade fungera 2022.
Om du inte menar Explorer vet jag inte vad du pratar om tyvärr.
Citera
2023-10-21, 14:28
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colabulle
Med IE menar du Internet explorer då? för den webbläsaren finns inte lägre, den slutade fungera 2022.
Om du inte menar Explorer vet jag inte vad du pratar om tyvärr.

Hm, minns att jag tog med mig alla favoriter på webbsidor från tidigare datorer.
Minns inte hur men nu benämns dessa i en flik som " Importerat från IE" vilket jag har som startsida när jag loggar in via Chrome.
Där är massor av mappar och flikar som jag vill behålla.
Mapparna strukturerar upp innehållet. Dessa mappar har alltid tidigare varit gula, nu vita(ser tråkigare ut).
De flesta webbsidor får till vänster en egen ikon som speglar sidan, nu vit mappikon tills jag klickar in, då byter den tillbaka till ikonen.

Detta fenomen har återkommit lite då och då genom åren och har alltid trott att det är uppdateringarna som ställer till det, men har rätat upp sig så småningom då man besökt sidorna. Men dom vita mapparna hänger kvar nu.

Har tittat runt efter ett sätt att byta utseende på mapparna, men hittar inget.
I fliken "mappalternativ" finns inget.
Senast redigerad av 53....so what 2023-10-21 kl. 14:40.
Citera
2023-10-21, 15:12
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Hm, minns att jag tog med mig alla favoriter på webbsidor från tidigare datorer.
Minns inte hur men nu benämns dessa i en flik som " Importerat från IE" vilket jag har som startsida när jag loggar in via Chrome.
Där är massor av mappar och flikar som jag vill behålla.
Mapparna strukturerar upp innehållet. Dessa mappar har alltid tidigare varit gula, nu vita(ser tråkigare ut).
De flesta webbsidor får till vänster en egen ikon som speglar sidan, nu vit mappikon tills jag klickar in, då byter den tillbaka till ikonen.

Detta fenomen har återkommit lite då och då genom åren och har alltid trott att det är uppdateringarna som ställer till det, men har rätat upp sig så småningom då man besökt sidorna. Men dom vita mapparna hänger kvar nu.

Har tittat runt efter ett sätt att byta utseende på mapparna, men hittar inget.
I fliken "mappalternativ" finns inget.

Detta är way över min kunskap, haha, men kan vara som du sa om du besöker dem så ändras utseendet.
Citera
2023-10-21, 15:22
Medlem
colabulles avatar
Hej!

Jag har själv en fråga till alla er kunnig här!

Utrymme på min C hårddisk (ssd) där OS, Windows 10 ligger, ändrar tillgängligt utrymme mellan att ha kvar 20-10 GB vet någon vad det ka bero på? Har inget annat installerat på en, Det började här om dagen, och startar jag om datorn kan det ändas med några få GB.

Jag har skannat datorn efter virus med både kaspersky och Malwarebytes båda hittar inget som är farligt. Inte heller har jag installerat något nytt program eller liknande.

Någon som kan veta vad detta beror på?

När jag sökte runt på detta roblem så hittade jag att man kan göra diskrensning och radera vissa temporära filer och något kallat "Previous windows installations" jag har aldrig gjort det men jag har använt mig av CCleaner är det samma sak men ett annat program/sätt att göra det bara?

Mvh Colabulle!

EDIT! Nyss ändrades kvarvarande minnet på hårddisken från 11 gb till 10,1 gb kvar, jag startar om datorn och nu står den på 17,9 bg kvar, detta är jätte konstigt!
Senast redigerad av colabulle 2023-10-21 kl. 15:28.
Citera
2023-10-21, 16:13
Medlem
Plockade fram min gamla dator och tänkte återuppliva den men minns varken lösenordet och svaret på ledtråden. Kan jag ploppa in ett usb-minne med Windows 10 på och återställa lösenordet eller behöver man installera om hela datorn?
Citera
2023-11-21, 19:51
Medlem
Kom åt nån knapp på min laptop som gjorde att skärmen vändes uppOchNer wtf

Hur återställer jag tillbaks skärmen i normalläge iom kortkomando?

Testade att starta om datorn men den fortsättee uppOchNer

Varför finns det ens en sån funktion??
Idiotiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in