Citat:
Ursprungligen postat av
feemaxxx
Vet inte varför alla är så spydiga, besserwissriga och skadeglada.
Vad jag ser har hon gjort det rätta, sagt upp lägenhet och försäkring då hon inte bo Sverige. Många andra snyltare hade skrivit sig hos föräldrarna….
De skrivs också att hon hade en olycksförsäkring, men att den var för låg.
Det enda misstag tjejen har gjort är att försäkringen inte täckte tillräckligt. Hur ska man veta hur mycket man behöver? Rätt lätt att tänka ”200 000 räcker nog”.
Nej hon har
flyttat till Thailand, hon uppger att hon är bosatt i Koh Samui och söker jobb, hon är utbildad frisör och har tydligen också tjänat pengar på sexiga bilder på ett Only Fans konto.
Enligt en post hon skrev 13 juli tänker hon stanna länge i Thailand.
”
Hej! Felicia heter jag, är 25 år och bor i Thailand, Koh Samui! Söker något jag kan jobba med här, helst hemifrån! Annars är jag utbildad frisör, samt frans och bryn stylist”.
Hon har sannolikt slutat betala skatt i Sverige och flyttat ut.
En normal reseförsäkring kan tecknas för 45 dagar.
I Thailand måste man efter det, om man har bosatt sig där, teckna en sjukvårdsförsäkring för att slippa betala för all sjukvård man kan behöva. Gäller samma sak i alla utomeuropeiska länder i hela världen ex USA, Asien, Afrika etc. Ingen sjukvård är gratis för utlänningar i Thailand eller i dessa länder.
Det vet inte minst alla utlänningar i Thailand.
Sannolikt har hon haft någon form av tvingande försäkring för att köra MCn hon hyrt, lånat eller köpt. Men ingen sjukvårdsförsäkring. En MC olycksfalls-trafikförsäkring räcker kanske för en thailändare med rätt till sjukvård i sitt land, men inte för en utlänning utan sjukvårdsförsäkring.
Det är
väldigt anmärkningsvärt att bosätta sig där utan sjukvårdsförsäkring. Då är man inte bara naiv och blåögd utan riktigt korkad. Men hon har sluppit skatta i Sverige eftersom hon flyttat och sparat pengar på att inte ta en sjukvårdsförsäkring.
Det är beklagligt att hon råkat ut för en olycka, men hon har själv stor skuld i att situationen dessutom förvärrats av att hon inte skaffat en sjukvårdsförsäkring.
Andra människor som inte är hennes närstående eller staten ska naturligtvis inte behöva lätta på lädret för att hon varit så dum. Det får hennes närstående göra om de vill ha hem henne. Det räcker med att svenska skattebetalare kommer betala för hennes vård när hon kommer till Sverige. Hon råkade också extra illa ut med skallskador för att hon bl a inte hade hjälm. Ytterligare en dumhet.