2023-10-15, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Det är väl bara att posta en handikapp-post på OF så står väl svenne-cucksen för denna kostnad? De brukar väl gilla att strössla pengar på såna här ”kvinnor”?

Det lär finnas störda jävlar där ute som får råstånd av en lam tjej så absolut det hade funkat. Men kan hon inte prata längre så blir det svårt att få henne godkännande dessvärre.
Citera
2023-10-15, 17:21
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Hon räknade kallt med att andra löser det i så fall vilket nu också händer.

Ja, det kanske är så det fungerar i folks huvud.

Det är ju ofta man läser uttalanden från förvånade svenskar över att svensk beskickning på plats inte velat betala folk som supit bort sina pengar eller stupfulla blivit rånade utomlands.
På något sätt har svenskar fått för sig att det alltid finns en ”pappa- eller mamma-stat eller någon annan ” som kommer lösa problem de hamnar i utomlands. Och även hemma i Sverige.

Svenskar historiskt sett är väldigt naivt bortklemade och tar ofta inget eget ansvar för konsekvenserna av egen dumhet.
Det är därför det absolut inte är bra att ge bidrag till anhöriga här så att de själva slipper betala.
Sannolikt kan de sälja av, ta lån och skrapa ihop 1,5 miljon kronor för att få hem henne.
Men de vill inte betala.
Om de istället lyckas tigga ihop pengarna ger det totalt fel signaler till nästa 25-åring som också kan strunta i att försäkra sig.
Senast redigerad av coli 2023-10-15 kl. 17:44.
Citera
2023-10-15, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Om de istället lyckas tigga ihop pengarna ger det totalt fel signaler till nästa 25-åring som också kan strunta i att försäkra sig.

Tror aldrig den tanken passerat eller kommer passera deras egoistiska sinnen
Citera
2023-10-15, 17:32
Medlem
Deveshs avatar
Är det bekräftat att hon har onlyfans?
Citera
2023-10-15, 17:35
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazzara
Enligt Thailöndsk media har hon inte ens haft en hjälm.

So let me get this straight...

- Ingen försäkring ö.h.t.
- Åker moppe i Thailand utan hjälm
- Krockar och hamnar i koma
- Finansierar sina resor med OnlyFans porr
- Spenderar pengar på silikonbröst och operationer
- Sjukhuskostnader + Ambulansflyg kostar 1.4 miljoner
- Familjen startar en GoFundMe för nästan 1.4 mille (hela summan)
- Oklart om hon någonsin vaknar ur koman

Varför skulle jag någonsin donera pengar till denna personen? Hon har inte gjort någonting rätt. Varför ska annat folk betala för hennes idioti? Hon är den typen som inte hade gett mig 30kr om jag behövde bussbiljett. Kolla hennes content på sociala medier. Alla hennes cash går från ensamma män till hennes plastikoperationer.

Det är ju det här som också sticker ut.
Anhöriga vill tigga till sig varenda krona det kostar att få hem henne.
Ingeting ska de själva behöva betala!

Man skäms å deras vägnar. Om de ändå hade skrivit att de själva sålt av tävlingshästar, intecknat huset och tagit lån, men det saknas så här mycket….
Men nej, de ska bara få hela summan från andra, men helst inte själva betala och drabbas.

Trots att det är deras anhörig och de vill ha hem henne.
Så att andra svenska skattebetalare kan betala för hennes vård i Sverige framöver. Sverige, landet hon hon flyttade ut från och inte längre betalade någon skatt till.
Senast redigerad av coli 2023-10-15 kl. 17:39.
Citera
2023-10-15, 17:40
Medlem
feemaxxxs avatar
Vet inte varför alla är så spydiga, besserwissriga och skadeglada.

Vad jag ser har hon gjort det rätta, sagt upp lägenhet och försäkring då hon inte bo Sverige. Många andra snyltare hade skrivit sig hos föräldrarna….
De skrivs också att hon hade en olycksförsäkring, men att den var för låg.
Det enda misstag tjejen har gjort är att försäkringen inte täckte tillräckligt. Hur ska man veta hur mycket man behöver? Rätt lätt att tänka ”200 000 räcker nog”.
Citera
2023-10-15, 17:51
Medlem
exoticspices avatar
Hela familjen får väl skrapa ihop pengarna själva genom att sälja saker eller ta flera banklån för att få hem henne än att tigga pengarna av andra.
Citera
2023-10-15, 17:52
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx

Vad jag ser har hon gjort det rätta, sagt upp lägenhet och försäkring då hon inte bo Sverige. Många andra snyltare hade skrivit sig hos föräldrarna….
Det enda misstag tjejen har gjort är att försäkringen inte täckte tillräckligt. Hur ska man veta hur mycket man behöver? Rätt lätt att tänka ”200 000 räcker nog”.

Jag håller med, jag begriper mig inte på alla skadeglad gamar. Det är ett tragiskt fall. Jag har kört moppe ett antal gånger i Thailand, det finns oftast ingen hjälm och finns det någon så är det någon värdelös skithjälm i plast typ som en bygghjälm. Det är vänstertrafik och thailändarna kör som krattor ofta på fyllan. Ett tips hyr aldrig moppe utomlands och se till att ha en försäkring som täcker hemtransport
Citera
2023-10-15, 18:03
Medlem
Pannan är nån slags konsulthöjdare enligt hans länkade Facebook i tråden, kan säkert höja bostadslån med 1,4 milj utan problem, de som är i hans ålder köpte ju billigt… ändå ska det tiggas…
Citera
2023-10-15, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Jag håller med, jag begriper mig inte på alla skadeglad gamar. Det är ett tragiskt fall. Jag har kört moppe ett antal gånger i Thailand, det finns oftast ingen hjälm och finns det någon så är det någon värdelös skithjälm i plast typ som en bygghjälm. Det är vänstertrafik och thailändarna kör som krattor ofta på fyllan. Ett tips hyr aldrig moppe utomlands och se till att ha en försäkring som täcker hemtransport

Lösning: Ta med en hjälm när du reser dit.
Citera
2023-10-15, 18:07
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx

Nej hon har flyttat till Thailand, hon uppger att hon är bosatt i Koh Samui och söker jobb, hon är utbildad frisör och har tydligen också tjänat pengar på sexiga bilder på ett Only Fans konto.
Enligt en post hon skrev 13 juli tänker hon stanna länge i Thailand.

Hej! Felicia heter jag, är 25 år och bor i Thailand, Koh Samui! Söker något jag kan jobba med här, helst hemifrån! Annars är jag utbildad frisör, samt frans och bryn stylist”.

Hon har sannolikt slutat betala skatt i Sverige och flyttat ut.
En normal reseförsäkring kan tecknas för 45 dagar.
I Thailand måste man efter det, om man har bosatt sig där, teckna en sjukvårdsförsäkring för att slippa betala för all sjukvård man kan behöva. Gäller samma sak i alla utomeuropeiska länder i hela världen ex USA, Asien, Afrika etc. Ingen sjukvård är gratis för utlänningar i Thailand eller i dessa länder.
Det vet inte minst alla utlänningar i Thailand.

Sannolikt har hon haft någon form av tvingande försäkring för att köra MCn hon hyrt, lånat eller köpt. Men ingen sjukvårdsförsäkring. En MC olycksfalls-trafikförsäkring räcker kanske för en thailändare med rätt till sjukvård i sitt land, men inte för en utlänning utan sjukvårdsförsäkring.

Det är väldigt anmärkningsvärt att bosätta sig där utan sjukvårdsförsäkring. Då är man inte bara naiv och blåögd utan riktigt korkad. Men hon har sluppit skatta i Sverige eftersom hon flyttat och sparat pengar på att inte ta en sjukvårdsförsäkring.

Det är beklagligt att hon råkat ut för en olycka, men hon har själv stor skuld i att situationen dessutom förvärrats av att hon inte skaffat en sjukvårdsförsäkring.

Andra människor som inte är hennes närstående eller staten ska naturligtvis inte behöva lätta på lädret för att hon varit så dum. Det får hennes närstående göra om de vill ha hem henne. Det räcker med att svenska skattebetalare kommer betala för hennes vård när hon kommer till Sverige. Hon råkade också extra illa ut med skallskador för att hon bl a inte hade hjälm. Ytterligare en dumhet.
Senast redigerad av coli 2023-10-15 kl. 18:19.
Citera
2023-10-15, 18:28
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazzara
Enligt Thailöndsk media har hon inte ens haft en hjälm.

So let me get this straight...

- Ingen försäkring ö.h.t.
- Åker moppe i Thailand utan hjälm
- Krockar och hamnar i koma
- Finansierar sina resor med OnlyFans porr
- Spenderar pengar på silikonbröst och operationer
- Sjukhuskostnader + Ambulansflyg kostar 1.4 miljoner
- Familjen startar en GoFundMe för nästan 1.4 mille (hela summan)
- Oklart om hon någonsin vaknar ur koman

Varför skulle jag någonsin donera pengar till denna personen? Hon har inte gjort någonting rätt. Varför ska annat folk betala för hennes idioti? Hon är den typen som inte hade gett mig 30kr om jag behövde bussbiljett. Kolla hennes content på sociala medier. Alla hennes cash går från ensamma män till hennes plastikoperationer.

Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Hela familjen får väl skrapa ihop pengarna själva genom att sälja saker eller ta flera banklån för att få hem henne än att tigga pengarna av andra.

Citat:
Ursprungligen postat av carreras
Pannan är nån slags konsulthöjdare enligt hans länkade Facebook i tråden, kan säkert höja bostadslån med 1,4 milj utan problem, de som är i hans ålder köpte ju billigt… ändå ska det tiggas…

Fanns det inte dyra fina travhästar med i bilden också? En morbror med avdankad politikerkarriär och gott om cash också? Fan, det har blir bättre och bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in